Gå til innhold

Helt frelst- ferdig med skjessing og dårlig samvittighet. Går ned i vekt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestemte med for å gå ned til 2 måltider/ dagen. Spiser lunsj kl 11 og middag i 16.30- tiden. Spiser ikke lengre brød (kun knekkebrød), ris eller poteter. Lørdag er det stor middag, med vin eller annet godt i glasset. Alt av snacks er lov, men frister ikke like mye lengre. Det å avstå fra bakst, kaker, sjokolade eller potetgull er plutselig ikke noe stress lengre (hodepine første uken med 2 måltider). Jeg er heller ikke kontant sulten som jeg var tidligere. Vekten går nes, selvfølelsen går opp!! 

Anonymkode: 27f60...144

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bestemte med for å gå ned til 2 måltider/ dagen. Spiser lunsj kl 11 og middag i 16.30- tiden. Spiser ikke lengre brød (kun knekkebrød), ris eller poteter. Lørdag er det stor middag, med vin eller annet godt i glasset. Alt av snacks er lov*, men frister ikke like mye lengre. Det å avstå fra bakst, kaker, sjokolade eller potetgull er plutselig ikke noe stress lengre (hodepine første uken med 2 måltider). Jeg er heller ikke kontant sulten som jeg var tidligere. Vekten går nes, selvfølelsen går opp!! 

Anonymkode: 27f60...144

*på lørdager 

Anonymkode: 27f60...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør meg også mer flid med maten. Når det kun er 2 måltider, så gleder jeg meg mer til maten, samtidig som jeg har mer ork til å gjøre den mer spennende (enn når jeg spiste 4-5 måltider) 

Anonymkode: 27f60...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er skjessing?

Anonymkode: 33025...3dd

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva i alle dager er skjessing?

Anonymkode: 33025...3dd

https://naob.no/søk/skjesse
 

Tenk at du ikke vet det? 

Anonymkode: 27f60...144

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://naob.no/søk/skjesse
 

Tenk at du ikke vet det? 

Anonymkode: 27f60...144

Det er jo dialektalt, da. De fleste i Norge kommer ikke fra de stedene de sier skjesse. 

Anonymkode: 11c49...9e3

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt noen på Sørlandet si «sjesken» eller hvordan det dialektordet staves. Det er nok det samme. 
 

Uansett: Så bra du har funnet noe som passer for deg. Det er jo det viktigste her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det samme som 8/16 dietten.

Har heller aldri hørt ordet skjessing. K 51

Anonymkode: 479da...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har heller aldri hørt dette ordet, men nå har jeg skjønt hva det betyr. Trenger dere flere innlegg om det nå før vi kan gå tilbake til tema i tråden? 🤪

 

Lang nattefaste og få måltider her også, TS. To større måltider, men trenger et lite i midten. Spiser hjemmebakt brød hver dag, ellers mye forskjellig. Her er også alt av søtsug og matjag borte. Aldri opplevd før, og det er en utrolig behagelig måte å leve på. Går også ned i vekt selv om det er sakte. Så kaller meg også frelst ☺️

Anonymkode: 2f590...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bestemte med for å gå ned til 2 måltider/ dagen. Spiser lunsj kl 11 og middag i 16.30- tiden. Spiser ikke lengre brød (kun knekkebrød), ris eller poteter. Lørdag er det stor middag, med vin eller annet godt i glasset. Alt av snacks er lov, men frister ikke like mye lengre. Det å avstå fra bakst, kaker, sjokolade eller potetgull er plutselig ikke noe stress lengre (hodepine første uken med 2 måltider). Jeg er heller ikke kontant sulten som jeg var tidligere. Vekten går nes, selvfølelsen går opp!! 

Anonymkode: 27f60...144

Du spiser ikke brød, men all snacks er lov?? Tja…

Anonymkode: 03a2b...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du spiser ikke brød, men all snacks er lov?? Tja…

Anonymkode: 03a2b...111

På lørdag 😉

Anonymkode: 2f590...efc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt her.

Jeg pleide å få vondt i hodet hvis jeg ikke fikk i meg mat hver fjerde time, men det har overraskende nok roet seg. Jeg føler meg mer stabil gjennom dagen nå, og suget etter snacks er borte, så jeg spiser det sjeldent. Kjøper det ikke inn til helgen fordi det ikke frister, så spiser det bare om jeg får det servert andre steder.

Anonymkode: c6d36...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og avsporinger. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Folk er ulike, men eg og overspiser mer med mange måltider. Generelt overspiser mer når jeg ikke er ordentlig sulten ved måltider 🙃

Anonymkode: 60b9a...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også dette, 2 måltider om dagen,  nesten ingen karbohydrater, ren mat, ikke sukker. Trener nesten daglig. Men går jo ikke ned! Hva i alle dager gjør jeg galt??  Trodde jeg skulle rase ned i vekt, men har gått ned noe få hekto og ingen cm rundt livet! 

Anonymkode: 1d4ec...afb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør også dette, 2 måltider om dagen,  nesten ingen karbohydrater, ren mat, ikke sukker. Trener nesten daglig. Men går jo ikke ned! Hva i alle dager gjør jeg galt??  Trodde jeg skulle rase ned i vekt, men har gått ned noe få hekto og ingen cm rundt livet! 

Anonymkode: 1d4ec...afb

Sjekk ut dr.mindypelz på instagram/youtube

Anonymkode: 0c8c4...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...