Gå til innhold

Noen som vet hva dette grønne pulveret er?


tånegla

Anbefalte innlegg

I lengre tid har det kommet noe grønt fint pulver ut fra listen. I går fjernet jeg listen og da kom dette frem. Det er fint pulver, nesten litt glitteraktig. Jeg mistenker at det er maurpulver, og at forrige eier har drysset på. Noen som vet?

429642116_883392973543646_5004954975353321905_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være parkettunderlaget som er så gammelt, at det begynner å gå i oppløsning?

Anonymkode: 0dea9...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være parkettunderlaget som er så gammelt, at det begynner å gå i oppløsning?

Anonymkode: 0dea9...99b

Det var det første som slo meg også, men det er så sentrert på 1 sted, og burde da kommet andre steder rundt listen. Eller i andre rom siden alt ble lagt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (55 minutter siden):

Det var det første som slo meg også, men det er så sentrert på 1 sted, og burde da kommet andre steder rundt listen. Eller i andre rom siden alt ble lagt samtidig.

Ikke hvis det kun er ett punkt hvor belegget smuldrer opp. 

De skal i grunn ikke smuldre opp uansett, så hvis det smuldrer opp slik så mistenker jeg at det er gjort noe feil som gjør at man får en friksjon som "rasper" av kanten av belegget akkurat på det punktet, eller at det er noe annet feil som gjør at belegget blir til støv. 

Alle de mest kjente maurmiddel er hvitt, noen granualttyper er gult. Insektnix, trinol, kvitt mot maur, anti myra, motmyra, pelias f.eks, er alle hvitt pulver/granulat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sett bilder av mange ganger inne på et facebookforum jeg er på, og konklusjonen har alltid vært at det er i forbindelse med gulvunderlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...