Gå til innhold

Noen som har gardinstenger som spennes opp innad i vinduskarmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen beslag og skruer, men en fjærbelastning som holder stangen stram og dermed tåler den lette gardiner tett på vinduet. Jeg vurderer å kjøpe sånne, men vil gjerne høre om noen har erfaringer å dele med meg før jeg gjør det. :) 

Anonymkode: f743f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte noe slikt til dusjforheng, og det fungerte veldig bra. 

Den første holdt ett års tid, før mannen sklei i dusjen og tok tak i stanga. Den tålte ikke 100 kg 😅. Den andre holdt i fire år før vi solgte.

Anonymkode: 4db02...417

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slik stang til liftgardin på kjøkkenet. Har holdt i snart 8 år uten problemer. Billig sak fra Ellos eller BonPrix (kjøpte stang fra den ene og gardin fra den andre, men husker ikke hva jeg kjøpte hvor…).

Anonymkode: f7c67...fb4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere slike. Funker helt utmerket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med positive tilbakemeldinger her. Hvordan spenner man den ut tilstrekkelig? Ingen fare for at den faller ned med gardin på? Jeg er veldig nær ved å bestille på nett nå. :) 

Anonymkode: f743f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på kjøkkenet og den fungerer utmerket. Er en gardin jeg ikke trekker for eller ruller ned, den ligger alltid i ro. 

Anonymkode: 2c9e5...113

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde stående i vindu i mange år. Fungerer bra de. Var av typen kirsh tror jeg. Du kan henge vanlige gardiner på de også. For fjøra er stram nok

Anonymkode: 5e814...b81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra med positive tilbakemeldinger her. Hvordan spenner man den ut tilstrekkelig? Ingen fare for at den faller ned med gardin på? Jeg er veldig nær ved å bestille på nett nå. :) 

Anonymkode: f743f...1d7

Man måler bredden på vinduet, så tar man stangen litt lenger enn vindusbredden, så skrur man til en skrue som er på stangen. På denne måten så får man et spenn som gjør at stangen holder seg oppe. Sikkert litt klønete fforklart, men du vil skjønne det når du skal henge opp gardinstangen :) 

Anonymkode: 9e226...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette, måtte ha bredde ca 130cm. Tror det spennet ble for bredt. Det føltes ikke som den satt sikkert. Den skled litt nedover og skulle lite til for at den datt hvis jeg nappet litt i liftgardina for å sjekke om den satt. Så siden jeg har vinduspost med knuselige ting i så droppet jeg disse stengene. Ønsket fortsatt liftgardin nærme vinduet, den endte med at jeg tredde en hvit list inn i løpegangen på gardina og skrudde den inn i karmen 🙈det var det jeg egentlig ikke ville.

Anonymkode: 6f69e...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man måler bredden på vinduet, så tar man stangen litt lenger enn vindusbredden, så skrur man til en skrue som er på stangen. På denne måten så får man et spenn som gjør at stangen holder seg oppe. Sikkert litt klønete fforklart, men du vil skjønne det når du skal henge opp gardinstangen :) 

Anonymkode: 9e226...701

Jo, jeg forsto. Takk for forklaringen. :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg prøvde dette, måtte ha bredde ca 130cm. Tror det spennet ble for bredt. Det føltes ikke som den satt sikkert. Den skled litt nedover og skulle lite til for at den datt hvis jeg nappet litt i liftgardina for å sjekke om den satt. Så siden jeg har vinduspost med knuselige ting i så droppet jeg disse stengene. Ønsket fortsatt liftgardin nærme vinduet, den endte med at jeg tredde en hvit list inn i løpegangen på gardina og skrudde den inn i karmen 🙈det var det jeg egentlig ikke ville.

Anonymkode: 6f69e...e37

Det er det jeg tenker på også. Hva hvis den sklir, eller brekker. Går ut ifra at det kun kan bli et florlett gardin, eller en litt tyngre kort kappe, ellers blir det for tungt. Skal bare ha muligheten for et gardin når sola blir for ille inn på pc og tvskjerm. Takk til deg også. :) 

Anonymkode: f743f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bra med positive tilbakemeldinger her. Hvordan spenner man den ut tilstrekkelig? Ingen fare for at den faller ned med gardin på? Jeg er veldig nær ved å bestille på nett nå. :) 

Anonymkode: f743f...1d7

Den faller ikke ned på egenhånd - men den faller jo ned om noen røsker i den, klatrer på den etc. Min bestemor hadde slike (jeg tror alle bestemødre fra 1960-2000 hadde sånne) på kjøkkenet og den falt ikke ned de 20-40 årene hun hadde dem oppe (damer på hennes alder bytter ikke gardiner hvert århundre)

Anonymkode: 0c53a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...