Gå til innhold

Skal jeg la min samboers nye jente venn passe hunden vår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har fått seg noen nye relasjoner, ett par yngre jenter som har litt felles bekjente av han. 
De gangene de har truffet hverandre har det vært ved tilfeldigheter sier han. 
Føler litt at han har litt mer kontakt med de eller bekjentskap enn han legger frem, siden de da også er venner og følger hverandre på sosiale medier, og også har tekstet og ringt der.

Men han sier aldri det, han sier de bare kom tilfeldigvis med noen andre da de var ute og drev sport.

Jeg er nok sjalu av meg , hater det, vil ikke være sånn. Men syns dette er litt ubehagelig.

Greia er at nå skal vi på tur til helgen og hadde vært fint å få pass til hunden, vi har ikke mange å spørre så vi har belaget oss på å ta den med.

Men nå sier sambo han har spurt denne ene jenta og hun kan ha hunden. Jeg kjenner jeg syns det er ubehagelig. Først fordi jeg har aldri møtt henne, og syns det er rart at man påstår man ikke kjenner henne, men så kan en ringe å spørre om hun kan ha hunden(?)

Når jeg tar opp det reagerer heller sambo med irritasjon og syns jeg er helt teit som ikke bare kan syns det er helt greit. Kjenner det kan oppstå krangel om jeg skal si så mye. 
jeg syns også det er rart / ubehagelig at hun skal passe på hunden min , ei jente som jeg muligens er ukomfortabel med.

er jeg bare teit og burde la hun ha hunden?

Anonymkode: f9da7...773

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du overdriver ja. Hun skal ha hunden hos seg, ikke mannen. Mange som synes det er koselig å kunne ha selskap og samtidig gjøre noen en tjeneste, så med mindre hun har vært ekkel mot deg på noen måte ville det vært dårlig gjort mot henne å takke nei (dvs mistenkeliggjøre henne uten grunn når hun forsøker å gjøre noe som gagner dere). Bedre enn å ha på kennel e.l.
 

Samtidig vil det sikkert bli kleint for mannen din å måtte forklare hvorfor dere evnt takker nei. Er det helt krise for deg bør du finne noen andre som kan passe, slik at mannen din fort som fy kan unnskylde det med at et familiemedlem e.l. har tilbydt seg. Så bør dere jobbe sammen med tillitt, for den er tydeligvis ikke der slik den bør i et forhold. 

Endret av anonymLala
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke teit. For det første veldig rart at han sier han ikke har så mye kontakt, noe han tydeligvis har når han stoler på henne såpass og lar hun passe hunden. For det andre kjenner ikke du henne og kan ikke vite hvordan dette mennesket er. Skjønner godt du synes dette er ubehagelig. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, anonymLala said:

Synes du overdriver ja. Hun skal ha hunden hos seg, ikke mannen. Mange som synes det er koselig å kunne ha selskap og samtidig gjøre noen en tjeneste, så med mindre hun har vært ekkel mot deg på noen måte ville det vært dårlig gjort mot henne å takke nei (dvs mistenkeliggjøre henne uten grunn når hun forsøker å gjøre noe som gagner dere). Bedre enn å ha på kennel e.l.
 

Samtidig vil det sikkert bli kleint for mannen din å måtte forklare hvorfor dere evnt takker nei. Er det helt krise for deg bør du finne noen andre som kan passe, slik at mannen din fort som fy kan unnskylde det med at et familiemedlem e.l. har tilbydt seg. Så bør dere jobbe sammen med tillitt, for den er tydeligvis ikke der slik den bør i et forhold. 

Det er ikke krise, vi KAN ta han med men bedre for alle om vi får pass, han har jo heller ikke hørt med meg først før han har spurt, bare sagt det til meg i etterkant. Så det om det er flaut å takke nei får han ta selv, jeg har aldri møtt henne engang så det tenker jeg ikke på.

Anonymkode: f9da7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje sånn det er når man har et såkalt åpent forhold...?

Anonymkode: 93be9...8f7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke teit med hensyn til mistanker. Men det er like  greit å bruke henne som hundepasser og få mer tid med samboer.

Anonymkode: c3163...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel kanskje sånn det er når man har et såkalt åpent forhold...?

Anonymkode: 93be9...8f7

Så ille syns jeg ikke det er ..

Anonymkode: f9da7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke teit med hensyn til mistanker. Men det er like  greit å bruke henne som hundepasser og få mer tid med samboer.

Anonymkode: c3163...236

Litt enig i dette, men samtidig kjenner jeg på en ubehagelig greie med at hun skal ha min hun, blir sånn teit sjalusi. Spesielt når jeg ikke var helt innvolvert i dette og med tanke på mistankene i forkant 😏

Anonymkode: f9da7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere lar henne passe hunden så får du jo en unnskyldning for å treffe henne, snakke med henne, bli litt kjent mens du forteller om hundens rutiner rundt mating og mosjon.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min forrige jobb kim man veldig tett på kollegaer i jobbsammenheng. Vi visste til og med ofte ting om hverandre som antall sexpartnere uten at vi nødvendigvis hadde noe særlig kontakt  utenfor jobb. Det hadde derimot vært utenkelig nå. Så det spørs veldig på kulturen der han fikk disse bekjentskapene

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mt3 said:

Men om dere lar henne passe hunden så får du jo en unnskyldning for å treffe henne, snakke med henne, bli litt kjent mens du forteller om hundens rutiner rundt mating og mosjon.

Jeg vet ikke om det er slik det blir, heller at min sambo tar det på tlf /text og kjapp avlevering 😐

Anonymkode: f9da7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du bestemme deg for hva problemet er, ellers blir dette bare rotete;

- At en (for deg) fremmed, men som mannen stoler på, passer hunden din.

- At mannen din har venner av det motsatte kjønn. 

Anonymkode: d7678...e6d

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint at hun kan passe hunden! Kan jeg få nummeret, så avtaler jeg med henne 👌👌😊 

Anonymkode: 97bb1...4c8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er slik det blir, heller at min sambo tar det på tlf /text og kjapp avlevering 😐

Anonymkode: f9da7...773

Det er opp til deg, si du har lyst til å hilse på henne :) 

Anonymkode: 5b1fc...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo feil uansett. 

Enten har samboeren snakket sant tidligere og kjenner ikke denne jenta spesielt godt. I så fall er han uansvarlig som vil overlate hunden til noen han ikke kjenner. Eller så kjenner han henne en god del bedre enn han har vært villig til å innrømme, og da er det helt andre problemer på gang ...

Anonymkode: 695c8...eae

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E n hund er vel lett å passe. Gå noen turer, mate ett par ganger om dagen klarer hvem som helst over 18 år. Lever den direkte til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La henne passe, men vær tydelig til sambo om at du må være med ved overleveringen da det er uaktuelt å la noen du aldri har møtt passe din hund.

Anonymkode: f5f44...933

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå må du bestemme deg for hva problemet er, ellers blir dette bare rotete;

- At en (for deg) fremmed, men som mannen stoler på, passer hunden din.

- At mannen din har venner av det motsatte kjønn. 

Anonymkode: d7678...e6d

Jeg trodde det kom frem i teksten , men kanskje ikke, at hele greia henger sammen og at det er litt begge deler /flere ting jeg syns er ubehagelig, men ikke akkurat slik du poengterer det.

Jeg liker ikke at han har slike relasjoner når det blir presentert til meg på en annen måte, ( at de han ikke kjenner de, men så har de mer kontakt likevel) 

derav syntes jeg også det er litt rart å overlate hunden min til henne, ikke fordi redd for at hun ikke skal klare å passe han, jeg skjønner og at det kan snakkes om. Men det er vel mer sjalusi da, pga det jeg sa lenger opp her.

Anonymkode: f9da7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg trodde det kom frem i teksten , men kanskje ikke, at hele greia henger sammen og at det er litt begge deler /flere ting jeg syns er ubehagelig, men ikke akkurat slik du poengterer det.

Jeg liker ikke at han har slike relasjoner når det blir presentert til meg på en annen måte, ( at de han ikke kjenner de, men så har de mer kontakt likevel) 

derav syntes jeg også det er litt rart å overlate hunden min til henne, ikke fordi redd for at hun ikke skal klare å passe han, jeg skjønner og at det kan snakkes om. Men det er vel mer sjalusi da, pga det jeg sa lenger opp her.

Anonymkode: f9da7...773

Det er akkurat det jeg kaller rotete.

Det er enten et problem at en ukjent passer, eller ikke.

Det er enten et problem at mannen har yngre, kvinnelige venninner, eller ikke. 

Så du konkluderer vel selv; det er sjalusi. Og hunden har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: d7678...e6d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser mest på at du stoler så lite på samboeren din at du ikke mener han er i stand til å vurdere og planlegge hundepass alene.
Har han gjort dårlige vurderinger tidligere når det gjelder hunden deres?

Når samboeren min ordner dyrepass så stoler jeg på han. Jeg trenger ikke kjenne den som stiller opp som passer så lenge samboer vurdert at det er trygt overlate våre kjæledyr til dem. Jeg er helt overbevist om at samboeren min aldri hadde overlatt dyrene våre til noen han ikke mente var skikket til det.

Når det gjelder sjalusi, det at han bruker henne som hundepass fordi han skal reise med samboeren sin er jo ett svært tydelig tegn til henne... Hun er hundepass, du er kjæreste/samboer...

Anonymkode: e9aa0...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...