Gå til innhold

Hvor finner jeg ladestasjon til bmw x1 plug in hybrid?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg går på de forskjellige ladestasjonene så passer de ikke inn i bilen min!?? 

Anonymkode: 90ded...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en ladestasjon hjemme som vi ikke har fått abonnementet på enda, men skulle prøve å kjøre elektrisk først.... Dermed prøvd å finne ladestasjoner rundtom her.. Men ingen går inn i bilen min? 

Anonymkode: 90ded...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne en lader det står 22kw AC på (kan være 7,2kw, 12kw, osv også), med type 2 kabel. Søk etter ladekart på google så finner du det i nærheten av hvor du bor.

Anonymkode: 14d40...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må finne en lader det står 22kw AC på (kan være 7,2kw, 12kw, osv også), med type 2 kabel. Søk etter ladekart på google så finner du det i nærheten av hvor du bor.

Anonymkode: 14d40...32e

Jepp. Slike ladestasjoner er ganske små og har bare et uttak (ikke fast kabel). Store ladestasjoner med fast kabel er hurtigladere, de kan ikke brukes på ladbare hybrider (vel, ingen regel uten unntak, Mitsubish Outlander kan hurtiglade på CHAdeMO-hurtigladere). 

Mange av appene for å finne ladestasjoner har mulighet på filtrering, der kan man velge bort alle hurtigladere (50kW+).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (8 minutter siden):

Jepp. Slike ladestasjoner er ganske små og har bare et uttak (ikke fast kabel). Store ladestasjoner med fast kabel er hurtigladere, de kan ikke brukes på ladbare hybrider (vel, ingen regel uten unntak, Mitsubish Outlander kan hurtiglade på CHAdeMO-hurtigladere). 

Mange av appene for å finne ladestasjoner har mulighet på filtrering, der kan man velge bort alle hurtigladere (50kW+).

Begynte å skjønne det nå etter igjen å ha lett😫  jeg forsøkte å lade i går på en der det stod 7,4 kW, men det er vel sånn at den må da stå i flere timer? Da er det vel ikke noe annen valg enn å lade hjemme for hybrid biler? 

Anonymkode: 90ded...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hybrider/PHEVer er hjemmeladebiler. Batteriet ditt kan neppe ta imot så mye strøm en gang at du kan gå særlig over typisk 6 kW ytelse.

Anonymkode: 4d274...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man ha abonnement på hjemmelader?! Hvordan gjør man det?

(Har dieselbil og kjøpt hus som har elbillader - planer om å kjøpe en ekstrabil som er el)

Anonymkode: 0b8d2...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må man ha abonnement på hjemmelader?! Hvordan gjør man det?

(Har dieselbil og kjøpt hus som har elbillader - planer om å kjøpe en ekstrabil som er el)

Anonymkode: 0b8d2...2e4

Elbilladeren du har hjemme er koblet til strømnettet ditt så du betaler bare for strømmen du bruker.

Forskjellen her ligger i om laderen er i bilen eller utenfor bilen. Hjemmeladere og små ladere er ikke ladere men nærmest rene strømledninger og bruker laderen ombord i bilen for å lade batteriet. Derfor er går det og seint men hjemme går det fint. Der får bilen stå i flere timer for å lade om gangen.

På hurtigladere derimot ligger laderen i "stasjonen" og kabelen du bruker går direkte til batteriet i bilen. Da brukes ikke den trege ombordladeren og du får ladet batteriet mye raskere. Her er det anbefalt å ikke lade opp til mer enn 80% av kapasiteten til batteriet pga fare for å slite det raskere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn Zaptec Pro for et par måneder siden fungerer fint for hjemme ladning.

Jeg kjøpte ladder selv (15 000 NOK) samt 10 000 for å legge inn egen kurs på laderen (20A) med helt ny trekk fra boks.

Alt jeg nå trenger er et ladde abonnement fra Elway for ladning via app på mine ladder så ladder jeg for min egen strøm som gir strømstøtte. 

Koster litt så, alt jeg nå trenger er å bestemme meg for hvilken elbil jeg skal kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha kjøpt deg bensinbil. Der passer alle bensinpumpene i norge og i utlandet. ;) 

Anonymkode: 534cc...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du skulle ha kjøpt deg bensinbil. Der passer alle bensinpumpene i norge og i utlandet. ;) 

Anonymkode: 534cc...073

Bilen til TS går på bensin og, men mange ønsker å kjøre hybridbilen sin mest mulig på strøm. Noe som egentlig er et dårlig valg da bensinmotoren ikke har godt av det

Endret av C-girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (2 timer siden):

Bilen til TS går på bensin og, men mange ønsker å kjøre hybridbilen sin mest mulig på strøm. Noe som egentlig er et dårlig valg da bensinmotoren ikke har godt av det

Bruker for det meste drivstoff på bilen min ja, og er i grunn glad jeg valgte bil hvor jeg har mulighet til det. Så mye styr og tid som går til å lade bilen.. Nei takk. Men får vel prøve å kjøre litt elektrisk til og fra jobb når vi har fått i gang ladestasjonen vi har. Er jo bare 10 min til jobb fra der jeg bor, så da synes jeg det kan være greit. 

Anonymkode: 90ded...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...