Gå til innhold

Hvilke minneord/symboler er på gravsteinen til din kjære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal finne skrifttype, minneord og symboler til gravsteinen og det er så vanskelig å ta et valg, for jeg er redd for å angre på det som skal stå/symbolene.

Vi har barn og barna ønsker symboler på steinen som minner de om pappaen, men jeg er redd det blir litt asymmetrisk og rotete hvis vi både skal ha hjerter, gitar, katt og fjell på +minneord?

Hva er vanlig når avdøde ikke er eldre enn 50 år?

 

Anonymkode: fc497...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr ikke noe om det blir asymetrisk eller rotete. Finner dere trøst i katt, hjerte, gitar og fjell, så sett det på! 

Minneord er ikke nødvendig, hvis dere ikke har et klart som dere gjerne vil ha med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Det betyr ikke noe om det blir asymetrisk eller rotete. Finner dere trøst i katt, hjerte, gitar og fjell, så sett det på! 

Minneord er ikke nødvendig, hvis dere ikke har et klart som dere gjerne vil ha med.

Vi tenkte "Alltid i våre hjerter" under navnet/datoene, og så ønsket barna at det skulle være hjerter under minneordet for å understreke det.

Tenkte muligens et fjell øverst med to fugler som flyver mot fjellet, siden han elsket gå i fjellet.

Men så ønsker ungene at katten skal være med og gitaren...

Har sett på symboler på gravsteins butikkens hjemmeside

Ts

 

Anonymkode: fc497...602

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hjerter under minneordet tror jeg kan bli fint. 

Fjellene og fuglene øverst høres nydelig ut. Hvis du plasserer gitaren og katten litt under fjellene, ved siden av hverandre, så blir det ikke usymetrisk. 

Velg stein først og print den ut. Deretter kan du klippe ut tekst og symboler og prøve deg frem hvor du vil ha plassert dem. Prøv også ulike størrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du må tenke på (beklager å nevne det) er om det skal være plass til ditt navn også, eller om du skal ha en egen stein når den tid kommer.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

En annen ting du må tenke på (beklager å nevne det) er om det skal være plass til ditt navn også, eller om du skal ha en egen stein når den tid kommer.

Vi tenkte at han skulle få en fjellstein som er rund og ligger på bakken, og da er det ikke plass til så mye.

Tenker også at steinen kan byttes ut så det er plass til meg når min tid kommer, hvis jeg ønsker det. Foreløpig er jeg litt usikker.

Ts

 

Anonymkode: fc497...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytte stein senere går fint, det gjorde vi for gravsteinen til mine besteforeldre. 

Tenker du at steinen skal slipes, eller være naturlig? Hvis den ikke skal slipes, så kan det være vanskeligere å få frem symbolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (8 minutter siden):

Bytte stein senere går fint, det gjorde vi for gravsteinen til mine besteforeldre. 

Tenker du at steinen skal slipes, eller være naturlig? Hvis den ikke skal slipes, så kan det være vanskeligere å få frem symbolene.

Avdøde likte ikke polerte gravsteiner.

Har funnet en stein som is og sand over tusen år har polert ganske glatt.

Skal høre med steinbedriften hva som kan graveres inn.

Resten av familien ønsker han skal ha tradisjonell polert stein, men de tenker på hva de liker å se på, ikke hva avdøde likte og gjenspeilet.

Ts

Anonymkode: fc497...602

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite utkast fra en som ikke kan tegne katt:

Jeg tenker ett hjerte for hver av barna og deg.

 

IMG_6280.jpeg

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (27 minutter siden):

En annen ting du må tenke på (beklager å nevne det) er om det skal være plass til ditt navn også, eller om du skal ha en egen stein når den tid kommer.

Det tenkte jeg på og. Jeg ville holdt steinen enkel med litt nøytrale symbol og heller ha noen ting liggende i bedet som symboliserer deres tanker. 

Anonymkode: cd517...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det tenkte jeg på og. Jeg ville holdt steinen enkel med litt nøytrale symbol og heller ha noen ting liggende i bedet som symboliserer deres tanker. 

Anonymkode: cd517...8fe

Har sagt til barna at katter/figurer av stein/keramikk kan settes i bedet sammen med andre figurer som kan byttes ut etterhvert som de blir ødelagt av været.

Ts

Anonymkode: fc497...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (10 minutter siden):

Bare et lite utkast fra en som ikke kan tegne katt:

Jeg tenker ett hjerte for hver av barna og deg.

 

IMG_6280.jpeg

Jeg har laget en skisse som ligner, men der er fødsel og dødsdato i linje nedover.

Takk for innspill.

Ts

Anonymkode: fc497...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (11 minutter siden):

Bare et lite utkast fra en som ikke kan tegne katt:

Jeg tenker ett hjerte for hver av barna og deg.

 

IMG_6280.jpeg

Gitaren var veldig fin, mens katten er i fullt kampmodus😉

Ts

Anonymkode: fc497...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gitaren var veldig fin, mens katten er i fullt kampmodus😉

Ts

Anonymkode: fc497...602

😂Ja, beklager katten! Jeg tenkte bare at jeg ikke skulle tegne en sånn typisk som er to sirkler over hverandre, men så ble det ikke som jeg så for meg inne i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (5 minutter siden):

😂Ja, beklager katten! Jeg tenkte bare at jeg ikke skulle tegne en sånn typisk som er to sirkler over hverandre, men så ble det ikke som jeg så for meg inne i hodet.

Jeg tegner ikke katter noe bedre selv 😁

Ts

Anonymkode: fc497...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...