Gå til innhold

Er det noen som er 100% kvinne eller mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som er 100% kvinne eller 100% mann? Hvordan er det å være 100% det ene kjønnet? Hva er det å være 100% ett kjønn?

Er selv kvinne og definerer meg selv som det. Men er jo ikke 100% kvinne. Feminin og hetro, men også absolutt mange maskuline sider. Egentlig flere interesser som regnes for å være mer typisk mannlige enn kvinnelige. Alltid trivdes bedre i selskap med menn. Skjønner ikke alltid andre kvinners tenkemåte.

 

Anonymkode: 730b4...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man fitte er man 100% kvinne, har man pikk er man 100% mann

Anonymkode: 6454f...b58

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i 100% kvinne og 100% mann? At man passer til alle kjønnsstereotyper?

Anonymkode: 2286e...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i 100% kvinne og 100% mann? At man passer til alle kjønnsstereotyper?

Anonymkode: 2286e...1d9

Ja, si det. 
Mener hva man føler seg som. Men det igjen kan jo komme av hvordan man føler man passer inn i forhold til stereotyper. 

Anonymkode: 730b4...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, alle har vel sin egen mening om hva mann og kvinne er, og hvorvidt man føler seg "100%" ene eller andre ut ifra det.

Jeg vil påstå at INGEN er 100% noe. Sjeldent at noe er 100% i livet, mye er flaks / tilfeldigheter, ukontrollert galskap.

Folk kan selvfølgelig mene at de føler seg 100% kvinne, men definisjonen vil ikke være lik fra en person til person. Og da er jo allerede diskusjonen "ødelagt"/motbevist om min 50% per definisjon er lik din 100%🤔

(Rent hypotetisk for diskusjonens skyld)

Anonymkode: 8a7af...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 % menneske, 29% enhjørning og 33% hjuldeksel. Ingen er 100% kjønn, eller noe som helst annet, for det har forskning bevist.
 

Anonymkode: 97446...0e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten så er man kvinne eller så er man mann. Kommer an på hvilket biologisk kjønn man har. Noe annet mener jeg er renspikket tull!

Så kan man heller snakke om hvordan man definerer kvinne og mann. I mitt forhold er mannen den som liker å ordne på kjøkkenet, og jeg kan gjerne grave i jorden. 

Anonymkode: 17572...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle. 

Slutt med dette tullet.

Anonymkode: bfda1...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke? Jeg er født med kvinnelige kroppsdeler, men vet ikke hva det vil si å føle seg "kvinnelig"? Er det å være redd for å bli voldtatt for eksempel, kvinnelig?

Jeg bruker ikke neglelakk osv, sminker meg ikke, liker ikke kjoler og høyhælte sko og den slags... er jeg 100% kvinne da eller ikke? Tja hvem vet? 

Jeg vet ikke. Jeg anser meg som kvinne, men jeg vet ikke hva vi legger i disse utrykkene.

Anonymkode: 3a18d...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn er ingen følelse eller rolle. Det er et biologisk faktum som sitter i hver celle i kroppen. 

Anonymkode: bfda1...4b3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at usikkerheten og kravet om å definere meg selv i en gruppe ikke ble tredd ned over hodet mitt når jeg var ung. Jeg lekte med biler, drev med sport, var en av gutta og trivdes med det. Var ingen som stilte spørsmål om jeg var jente fordi om, selv ikke jeg selv reflekterte over dette.

Ulikhetene innad i ett kjønn er større enn ulikhetene mellom kjønnene. Så man vil finne kvinner som ligger nærmere egenskapene som er mer typisk hos menn og menn som naturlig har flere av egenskapene som er mer typisk hos kvinner. Og dette er helt naturlig og ikke noe å være redd for eller skape usikkerhet rundt. 
 

Hva skjedde med kardemommeloven. 
 

Vi vokste opp med: 
Alle er forskjellige, det er greit. Noen jenter er sånn, andre er sånn. Begge deler er helt naturlig. Du er deg. 
 

Du er god nok som du er, legg arbeid i selvfølelsen. 

Anonymkode: bdcab...dd9

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvordan man ser på kjønn.

Jeg vet ikke hvordan man kan føle seg som et kjønn.
For min del handler kjønn utelukkende om kjønnskarakteristika, ikke om egenskaper, oppførsel, interesser, følelser, utseende ut over kjønnsdeler, og i og med at jeg har 100 % kvinnelige kjønnskarakteristika så jeg vil betegne meg som 100 % kvinne.

 

Andre ser på kjønn på en annen måte, og er uenig med meg i dette.  Det er greit.
Man kan respektere den andre uten å være enige.

Anonymkode: 2b172...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig kvinnelig med alt som hører med av hormoner, menstruasjonssmerter fra helvete, humørsvingninger, angst, endometriose... Livet mitt er en konstant kvinnelig menstruasjonssyklus. Kroppen min minner meg meg på min kvinnelighet hver eneste dag. 

Skulle gjerne hatt mannlige kjønnsorganer. Hadde vært en ferie. 

Anonymkode: 433e9...1a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som er 100% kvinne eller 100% mann? Hvordan er det å være 100% det ene kjønnet? Hva er det å være 100% ett kjønn?

Er selv kvinne og definerer meg selv som det. Men er jo ikke 100% kvinne. Feminin og hetro, men også absolutt mange maskuline sider. Egentlig flere interesser som regnes for å være mer typisk mannlige enn kvinnelige. Alltid trivdes bedre i selskap med menn. Skjønner ikke alltid andre kvinners tenkemåte.

 

Anonymkode: 730b4...f76

Jeg tenker at noen sikkert kan identifisere seg som litt begge deler, eller hen. Men selv identifiserer jeg meg 100 % som kvinne. Føler meg ikke maskulin i en eneste celle 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er 100% mann eller kvinne. Føler man seg som noe annet, så er det kun en følelse og ikke noe biologisk. Tar man hormoner og operere er man fortsatt det man er født som, men det er tuklet med. 
Jeg mener Martin Ellingsen fortsatt er en mann selv om han har operert kroppen og bytta navn til Emma. 

Anonymkode: 1ca8e...ee2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette. Man er jo 100% sitt eget kjønn, selv om man kan ha trekk fra det motsatte kjønn? Jeg er født kvinne, føler meg som en kvinne - ergo er jeg 100% kvinne. 

For å være helt ærlig, så sliter med å forstå denne identitets»krisa» mange unge nå tydeligvis sliter med. Føler det er blitt en slags trend å bruke hen om alt - for Gud forby om man skulle kalle ei kvinne som identifiserer seg som mann for hun. Jeg tror ikke på at det er så mange som sliter med dette, rett og slett. Man er enten mann/kvinne - enkelt og greit. De aller fleste av oss er det kjønnet vi er født med. 

Anonymkode: 82693...80f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...