Gå til innhold

Flere som har opplevd nervøsitet/søvnproblemer ifm hormonbehandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på hormonbehandling nå (gonapeptyl) og sliter sånn med nerver og dårlig søvn. Sliter litt med det ellers også, men nå er det mye verre enn hva jeg er vandt med. Nervene er i høyspenn fra jeg skal legge meg og jeg får bare ikke sove. Hodet er som en stor tankekvern som nekter å gi meg fred. 
 

Er det flere som har opplevde dette i forbindelse med hormonbehandlingen? Lurer på om det er en bivirkning eller bare mine «vanlige plager» som tilfeldigvis ble mye verre akkurat nå.

Anonymkode: 48d26...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet med det samme. Er av typen som kan bli litt urolig på natta hvis noe plager meg, men på hormonbehandling ble det ekstremt. Sov minimalt på gonapeptyl. Ble dessverre ikke noe bedre med de hormonene man tar ved innsett heller. Prøver å tenke at det er hormonene og ikke «min feil» hvis du skjønner hva jeg mener :)

Anonymkode: cb205...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ille ut. Jeg skal begynne med samme, og har PMDD. Så jeg gruer meg litt til dette. Har dere snakket med legen om det? Finnes det andre typer hormoner/merker som kan prøves i stedet? 

Anonymkode: b23e0...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg slet med det samme. Er av typen som kan bli litt urolig på natta hvis noe plager meg, men på hormonbehandling ble det ekstremt. Sov minimalt på gonapeptyl. Ble dessverre ikke noe bedre med de hormonene man tar ved innsett heller. Prøver å tenke at det er hormonene og ikke «min feil» hvis du skjønner hva jeg mener :)

Anonymkode: cb205...f71

Takk for svar. Da er det ikke bare meg 😅 Skal prøve å tenke på samme måte 😊

Anonymkode: 48d26...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Huff, høres ille ut. Jeg skal begynne med samme, og har PMDD. Så jeg gruer meg litt til dette. Har dere snakket med legen om det? Finnes det andre typer hormoner/merker som kan prøves i stedet? 

Anonymkode: b23e0...602

Takk for svar! Har ikke snakket med legen om det, og nå er jeg så godt i gang med behandlingen at jeg bare vil få det overstått. For din del med PMDD kan jeg tenke meg det er lurt å ha litt mer dialog med legen om hvordan hormonene påvirker humør osv. Mulig det finnes hormoner som er bedre i ditt tilfelle, du får høre. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 48d26...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...