Gå til innhold

World Community Grid


Gjest Jalileh

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh

Fant denne linken via et annet forum http://www.worldcommunitygrid.org/

Hensikten er å stille den samlede datakraften til disposisjon for forskning med sikte på å løse sykdomsgåter; f.eks. knyttet til AIDS.

Man skal altså laste ned et program til hjelp for HIV/AIDS.

Tror dere dette er tull, eller er det kanskje verdt å lastes ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker PC'n din når du er online men ikke bruker den selv?

For meg høres det skummelt ut... og det står litt dårlig forklart hva dette egentlig skal gå ut på, eller hvordan det funker - hva er den konkrete tanken bak det?

Skjønte ikke noe av det, men laster i hvert fall ikke ned - no way

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om dette... :klø:

Men jeg støtter den saken på mange andre måter jeg da, så det holder nok i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Jeg har aldri hørt om dette... :klø:

Men jeg støtter den saken på mange andre måter jeg da, så det holder nok i massevis :)

hvordan støtter du den saken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan støtter du den saken? :)

Jeg er medlem i HIV Norge, skal også bli med i koret der bare de får ut fingeren og starter opp. Jeg vil reise til Afrika og jobbe når jeg er ferdig med studiene, jeg skal også være med på å starte opp en ny organisasjon for å bevisstgjøre ungdom, jeg markerer Verdens Aidsdag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Jeg er medlem i HIV Norge, skal også bli med i koret der bare de får ut fingeren og starter opp. Jeg vil reise til Afrika og jobbe når jeg er ferdig med studiene, jeg skal også være med på å starte opp en ny organisasjon for å bevisstgjøre ungdom, jeg markerer Verdens Aidsdag osv.

Thanks for the tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem i HIV Norge, skal også bli med i koret der bare de får ut fingeren og starter opp. Jeg vil reise til Afrika og jobbe når jeg er ferdig med studiene, jeg skal også være med på å starte opp en ny organisasjon for å bevisstgjøre ungdom, jeg markerer Verdens Aidsdag osv.

NÅ ble jeg skikkelig imponert over deg Fry... Fjompe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle litt om dette prosjektet.

Jeg har i flere år kjørt lignende programmer somFolding@home og Grid.org uten noen form for problemer. Etter å ha lest om World Community Grid er jeg villig til å gå god for dem også. De samarbeider bl.a. med IBM.

Programmet fungerer slik at man laster ned modeller av HIV-viruset og av kjemiske stoffer som muligens kan brukes til behandling. Deretter kjøres det på din maskin en simulering av møte mellom viruset og disse stoffene. Resultatet av dette lastes opp igjen til prosjektet. I de fleste tilfeller er det ingen reaksjon, men noen stoffer vil forhåpentligvis reagere med viruset, og disse vil bli undersøkt nærmere i laboratorier, for å se om de kan brukes i medisiner.

Programmet bruker bare ledig maskinkraft, og vil ikke føre til at dataen blir tregere, og det viker alltid når andre programmer bruker maskinen. Det er heller ikke noen fare for at det skal inneholde virus eller "ta over maskinen" din eller noe sånt. Det eneste man må være oppmerksom på er at maskinen vil bli litt varmere siden den vil jobbe intensivt hele tida, så pass på at det er god ventilasjon rundt den.

Bare spør hvis noen lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo veldig lurt ut da - men jeg laster det uansett ikke ned på vår maskin som har en tendens til å gå altfor varm innimellom, til tross for tre store vifter innvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...