Gå til innhold

Fyrverkeri i Oslo nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg er dette så mye mer enn bare noen korte lysglimt på himmelen. Jeg forstår at ikke alle liker det, men jeg syntes det lages veldig hysteri og falsk og uriktig propaganda rundt dette i Norge. Heldigvis er det ikke sånn i resten av verden.

Anonymkode: 94b90...4a8

Det du gleder deg over er til plage for andre. Hunder blir så redde at de tisser på seg og tør ikke gå ut i nabolaget sitt etterpå. Mennesker som har opplevd krig får angstanfall (skjer med en venn av meg som var FN soldat). 

Grunnen til at fyrverkeri er så upopulært er at det strider mot kardemommeloven. Man plager andre for å ha det gøy selv, og de fleste syns faktisk ikke det er særlig ålreit.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er fullstendig irrelevant om folk i andre land elsker fyrverkeri når det snakkes om fyrverkeri i Norge. Befolkningsundersøkelser her viser at folk ikke ønsker fyrverkeri.

Minst av alt når det skytes opp slik at størsteparten av Oslo ikke kan unngå å få det med seg. En privat bursdagsfeiring er virkelig ikke et kulturellt innslag som skal trykkes ned over ørene til alle andre.

Anonymkode: 3087a...cb6

Husk at du bor i en by da. Ikke bare en by men Norges hovedstad. Det bør kunne forventes at det er litt liv i en by.Hvis ikke passer nok livet på landet bedre spør du meg.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler som sagt alle som ønsker å bli varslet om fyrverkeri i fremtiden å følge Facebook gruppen fyrverkeri varsel Norge.

Anonymkode: 94b90...4a8

IKKE. ALLE. ER. PÅ. FB. 

Anonymkode: 248ec...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg er dette så mye mer enn bare noen korte lysglimt på himmelen. Jeg forstår at ikke alle liker det, men jeg syntes det lages veldig hysteri og falsk og uriktig propaganda rundt dette i Norge. Heldigvis er det ikke sånn i resten av verden.

Anonymkode: 94b90...4a8

Du burde forresten ta deg kraftig sammen når du kaller det hysteri, falsk og uriktig propaganda at folk reagerer på ting de ser, hører og merker selv når de befinner seg mangfoldige kilometer unna oppskytningen.

Anonymkode: 3087a...cb6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

https://brannvernforeningen.no/kursoversikt/kurs-i-pyroteknikk
Hva tror du en person som utøver pyroteknikk er? Jo, det samme som han her er: https://www.p4.no/sertifisert-pyroteknikker/artikkel/554846/

PYROTEKNIKKER

Anonymkode: 248ec...6ad

En teknikk, to teknikker

En tekniker, to teknikere.

 

Seriøst liksom, at den personen fra artikkelen også skrev feil gjør det ikke mindre flaut å insistere på å skrive egen yrkestittel feil. Sier meg alt om det som befinner seg mellom ørene på de med slik jobb 😊

Anonymkode: 98916...6c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at du bor i en by da. Ikke bare en by men Norges hovedstad. Det bør kunne forventes at det er litt liv i en by.Hvis ikke passer nok livet på landet bedre spør du meg.

Anonymkode: 94b90...4a8

Når man er 10 km unna oppskytningen er det ikke snakk om litt liv i byen lenger.

Man kommer knapt nok lenger ut på landet enn Høybråten i Oslo. Det er nasjonalpark bare få minutters gange unna, urskog tett ved og en hel haug gårdsbruk og hestesenter i nærheten bare for å nevne noe.

Hadde fyrverkeriet begrensa seg til byen hadde det vært noe helt annet menndet var det altså ikke.

Anonymkode: 3087a...cb6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En teknikk, to teknikker

En tekniker, to teknikere.

 

Seriøst liksom, at den personen fra artikkelen også skrev feil gjør det ikke mindre flaut å insistere på å skrive egen yrkestittel feil. Sier meg alt om det som befinner seg mellom ørene på de med slik jobb 😊

Anonymkode: 98916...6c9

Ja off er det ikke fælt med oss som har dysleksi. Vi må ha lite mellom ørene vi. Du får ha meg unnskyldt. Erna Solberg har for øvrig også dysleksi, men hun ble jammen statsminister i Norge hun. Jaja, men sånn er det vet du, skal ikke være lett å slite med den slags. 

Anonymkode: 94b90...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Husk at du bor i en by da. Ikke bare en by men Norges hovedstad. Det bør kunne forventes at det er litt liv i en by.Hvis ikke passer nok livet på landet bedre spør du meg.

Anonymkode: 94b90...4a8

Det finnes vel veldig mange andre måter å lage liv i en by enn å skyte opp noe jævla fyrverkeri? 😅

Anonymkode: 370cd...bb2

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja off er det ikke fælt med oss som har dysleksi. Vi må ha lite mellom ørene vi. Du får ha meg unnskyldt. Erna Solberg har for øvrig også dysleksi, men hun ble jammen statsminister i Norge hun. Jaja, men sånn er det vet du, skal ikke være lett å slite med den slags. 

Anonymkode: 94b90...4a8

Jeg regner med at de med dysleksi ikke hardnakket insisterer med fete typer i kursiv på at feilen er rett når det blir påpekt. Dette får du ikke på dyskelsimobbekontoen altså 🤪

Anonymkode: 98916...6c9

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man er 10 km unna oppskytningen er det ikke snakk om litt liv i byen lenger.

Man kommer knapt nok lenger ut på landet enn Høybråten i Oslo. Det er nasjonalpark bare få minutters gange unna, urskog tett ved og en hel haug gårdsbruk og hestesenter i nærheten bare for å nevne noe.

Hadde fyrverkeriet begrensa seg til byen hadde det vært noe helt annet menndet var det altså ikke.

Anonymkode: 3087a...cb6

Neida. Her har du faktisk et poeng. Lyd sprer seg langt, og det er vi klar over. Som sagt er det ikke jeg eller mitt firma som har stått for kveldens oppskytning så jeg kan ikke snakke for dem, men vi gjør så godt vi kan for å varsle så godt vi kan og så langt vi kan, og så er det dessverre sånn at det er vanskelig å nå ut til 100% av folk over alt. Men et godt tips for de som ønsker å være varslet i fremtiden er Facebook gruppen fyrverkeri varsel Norge.  Vi varsler normalt sett gjennom mange andre kanaler også men å treffe alle er veldig vanskelig.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg regner med at de med dysleksi ikke hardnakket insisterer med fete typer i kursiv på at feilen er rett når det blir påpekt. Dette får du ikke på dyskelsimobbekontoen altså 🤪

Anonymkode: 98916...6c9

Putt det på hvilken konto du vil 🤷‍♂️

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

https://brannvernforeningen.no/kursoversikt/kurs-i-pyroteknikk
Hva tror du en person som utøver pyroteknikk er? Jo, det samme som han her er: https://www.p4.no/sertifisert-pyroteknikker/artikkel/554846/

PYROTEKNIKKER

Anonymkode: 248ec...6ad

Hahaha! Jeg ler meg skakk! Trodde du virkelig at jeg ikke visste hva pyroteknikk er?:P

Yrkestittelen er altså pyrotekniker. IKKE pyroteknikker. Utrolig at ikke voksne folk vet forskjell på tekniker og teknikker.

Anonymkode: 8d06c...131

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahaha! Jeg ler meg skakk! Trodde du virkelig at jeg ikke visste hva pyroteknikk er?:P

Yrkestittelen er altså pyrotekniker. IKKE pyroteknikker. Utrolig at ikke voksne folk vet forskjell på tekniker og teknikker.

Anonymkode: 8d06c...131

Han som har svart over her👆 han svarer kanskje som annonym men det er ikke meg 😜😂 jeg personlig har ingen problem med å innrømme at jeg skrev det feil. Det gjør jeg hele tiden 😉 det går bra jeg lever med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Husk at du bor i en by da. Ikke bare en by men Norges hovedstad. Det bør kunne forventes at det er litt liv i en by.Hvis ikke passer nok livet på landet bedre spør du meg.

Anonymkode: 94b90...4a8

For et tragisk sneversyn du har, hvis du tror fyrverkeri er det som skal til for å skape liv i en by😆

Anonymkode: 8277e...de3

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (3 minutter siden):

Han som har svart over her👆 han svarer kanskje som annonym men det er ikke meg 😜😂 jeg personlig har ingen problem med å innrømme at jeg skrev det feil. Det gjør jeg hele tiden 😉 det går bra jeg lever med det. 

Ja, ulike anonymbrukere i en diskusjonstråd kan skilles fra hverandre ved å se på tallene og bokstavene i anonymkoden som står nederst :)

 

Anonymkode: 8d06c...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Norge har blitt en nasjon full av sutrekopper. Helt alvorlig folkens. Det er et fyrverkeri på 6 små minutter og det spres eder og galle ? Ikke bare bor dere i en storby. Dere bor i Norges hovedstad. Mange ganger lurer jeg på om det er misunnelsen som rår. Noen andre har det gøy så da må jeg klage ? For litt støy i Norges største by på en fredagskveld ( ikke mandag) men fredag. Og helt ærlig er det så forbanna mye støy da ? Det er konserter og anleggsarbeid som holder på langt lenger enn de 6 små minuttene. Og ikke gi meg det bullshittet med at dyr og flyktninger blir redd. La oss ta flyktningene først. Ukraina er en langt større nasjon enn Norge når det kommer til fyrverkeri og ukrainerne selv har gått ut å sagt: vi er ikke redd for fyrverkeri, vi er kanskje flyktninger men vi er ikke pingler. Vi er vandt med langt større fyrverkeri enn i Norge. Så til dyrene. For det første er ville dyr bygget for å tåle frykt fra naturens side. Ville dyr blir som regel jaktet av andre dyr og er rustet for å tåle frykt. Det går over. ingen dyr dauer av det. Så til våre kjære hunder. Hunder blir redd fordi eieren selv hauser de opp til å bli det. Jeg er pyroteknikker og reiser rundt i verden og ser på de største showene i verden, som har langt større show enn i Norge og der har folk med seg hundene sine på show, vet dere hvorfor det går veldig fint ? Fordi de er vant til det. De opplever det hele tiden. Så løsningen er ikke å skjerme dyrene det er å gjøre de vant til det. Fyrverkeri bransjen i Norge er dessverre på vei til å gå på dunken på grunn av en nasjon fult av sutrekopper. Ta dere sammen.

Anonymkode: 94b90...4a8

Det er kanskje ikke hold i at mange dyr dør av skrekk pga fyrverkeri, men at det skaper frykt og stress hos mange dyr vet vi. Mennesker er også skapt for å håndtere stress, stress er en viktig respons, men for høyt stressnivå på kort tid eller stress over lang tid er skadelig. Og nei, hunder blir ikke utelukkende stressa fordi eierne hauser de opp. Jeg har hatt flere hunder og de har hatt helt ulik reaksjon på fyrverkeri. Hvor noen ikke bryr seg i det hele tatt, til andre som har det helt forferdelig. Det er ikke pga meg, men smellene. Hvordan skal jeg som eier klare å hause opp hunden min i forkant når det begynner å smelle uten at jeg er klar over det som i går? At noen Ukrainere har uttalt seg om at de ikke skremmes av fyrverkeriet gjelder de. De er ikke en universell gruppe som kan uttale seg på vegne av alle andre. 

Og hvem er egentlig mest sutrekopper? De som ønsker at fyrverkeri skal forbys pga påvirkningen det har på dyr og mange mennesker, miljøet og materielle skader. Eller de som sutrer fordi de ikke kan ha det gøy med å smelle fyrverkeriet på bekostning av andre mennesker, dyr og miljø? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk om sutring... Skvatt dere så mye at dere trykte nei til å motta penger de neste 14 dagene på meldekortet for å bære fruktene fra angstdiagnosen deres? 

Norge skal heller ikke slutte med tradisjoner grunnet flyktninger.hva faen er det for ett argument? 

 

Jeg hadde selv en hund som var livredd fyrverkeri og det suger, men at slikt skjer en sjelden gang må man leve med. Kommunen burde varslet bedre, dette har de systemer til. Tenk heller hva slags påvirkning dere har på dyr når sutreinnleggene deres på kg må lagres på ett datasenter som bygger ned habitatet deres. 

Anonymkode: 6dad1...008

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg regner med at de med dysleksi ikke hardnakket insisterer med fete typer i kursiv på at feilen er rett når det blir påpekt. Dette får du ikke på dyskelsimobbekontoen altså 🤪

Anonymkode: 98916...6c9

Rart med det. Hvis du faktisk ser på Anonymkode så ser du at det ikke er samme person som du siterer. Den du siterer har

Anonymkode: 94b90...4a8

Ja, du ser forskjellen håper jeg. Hvis ikke, skaff deg progressive briller. 

Anonymkode: 248ec...6ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egen plass i helvete for folk som digger fyrverkeri.

Anonymkode: 89137...499

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er en egen plass i helvete for folk som digger fyrverkeri.

Anonymkode: 89137...499

Til helvete går jeg uansett 😉 håper de har fyrverkeri der 😉😜

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...