Gå til innhold

Fyrverkeri i Oslo nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er varslet i god tid i mange kanaler. Det er umulig for oss som jobber i bransjen å nå ut til alle men du skal vite at vi alltid gjør så godt vi kan for å varsle flest mulig. Jeg anbefaler å følge Facebook siden fyrverkeri varsel Norge så er du varslet neste gang det smeller.

Anonymkode: 94b90...4a8

De kunne ha sendt sms varsel som de gjør når de varsler noe svada om tette kumlokk et sted, men takk for tipset. :) 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Norge har blitt en nasjon full av sutrekopper. Helt alvorlig folkens. Det er et fyrverkeri på 6 små minutter og det spres eder og galle ? Ikke bare bor dere i en storby. Dere bor i Norges hovedstad. Mange ganger lurer jeg på om det er misunnelsen som rår. Noen andre har det gøy så da må jeg klage ? For litt støy i Norges største by på en fredagskveld ( ikke mandag) men fredag. Og helt ærlig er det så forbanna mye støy da ? Det er konserter og anleggsarbeid som holder på langt lenger enn de 6 små minuttene. Og ikke gi meg det bullshittet med at dyr og flyktninger blir redd. La oss ta flyktningene først. Ukraina er en langt større nasjon enn Norge når det kommer til fyrverkeri og ukrainerne selv har gått ut å sagt: vi er ikke redd for fyrverkeri, vi er kanskje flyktninger men vi er ikke pingler. Vi er vandt med langt større fyrverkeri enn i Norge. Så til dyrene. For det første er ville dyr bygget for å tåle frykt fra naturens side. Ville dyr blir som regel jaktet av andre dyr og er rustet for å tåle frykt. Det går over. ingen dyr dauer av det. Så til våre kjære hunder. Hunder blir redd fordi eieren selv hauser de opp til å bli det. Jeg er pyroteknikker og reiser rundt i verden og ser på de største showene i verden, som har langt større show enn i Norge og der har folk med seg hundene sine på show, vet dere hvorfor det går veldig fint ? Fordi de er vant til det. De opplever det hele tiden. Så løsningen er ikke å skjerme dyrene det er å gjøre de vant til det. Fyrverkeri bransjen i Norge er dessverre på vei til å gå på dunken på grunn av en nasjon fult av sutrekopper. Ta dere sammen.

Anonymkode: 94b90...4a8

Jeg bor i Oslo selv, og tenkte først og fremst på den ville faunaen rundt hovedstaden vår da jeg hørte alt bråket fra fyrverkeriet. Men du har vel en løsning det problemet også du? Skal disse også "bli vant til det", eller?! Kvalmt med mennesker som tror at VÅR art er den viktigste.

Alt av fyrverkeri burde forbys. Året rundt. Ingen dispensasjoner. 

PS. Lær deg å stave din egen yrkestittel. Hva faen er en "pyroteknikker"?!

Anonymkode: 8d06c...131

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (1 minutt siden):

De kunne ha sendt sms varsel som de gjør når de varsler noe svada om tette kumlokk et sted, men takk for tipset. :) 

Jeg er forøvrig enig i at kommunen kan være med å varsle gjennom sine kanaler, men for oss som jobber med fyrverkeri så går mye ut av jobben ut på å varsle i forkant. Nå var det ikke meg og mitt firma som sto for dagens jobb, men bransjen er liten i Norge og vi kjenner hverandre. Jeg vet at også i dette tilfellet har det vært lagt ned en god innsats i å varsle. Dette er vi avhengig av for å fortsette å få tillatelser. Det er dessverre en umulighet å nå ut til 100% men vi prøver så godt vi kan.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det landet her er jo helt korrupt. Rikingene gjør som de vil på bekostning av oss andre. Tenk på alle flyktningene som sikkert fikk seg en skikkelig støkk :( 

Anonymkode: ecc81...e11

Strengt tatt da, skal man la være å gjøre noe fordi flyktninger kan få seg en støkk? Mange av dem har selv valgt å komme til gull-landet Norge. 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler å følge Facebook siden fyrverkeri varsel Norge så er du varslet neste gang det smeller.

Anonymkode: 94b90...4a8

Ikke all er på Fb da vettu, smartingen. Hva skal vi gjøre da? 
(Noen av oss hoppet av Fb da alle gamlingene inntok det.) 


 

Anonymkode: 248ec...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er forøvrig enig i at kommunen kan være med å varsle gjennom sine kanaler, men for oss som jobber med fyrverkeri så går mye ut av jobben ut på å varsle i forkant. Nå var det ikke meg og mitt firma som sto for dagens jobb, men bransjen er liten i Norge og vi kjenner hverandre. Jeg vet at også i dette tilfellet har det vært lagt ned en god innsats i å varsle. Dette er vi avhengig av for å fortsette å få tillatelser. Det er dessverre en umulighet å nå ut til 100% men vi prøver så godt vi kan.

Anonymkode: 94b90...4a8

Ja, det er kommunens ansvar å få dette ut. Mulig at jeg har vært på feil side til feil tid, og at det har blitt overskygget av alt mulig tullballnytt, siden jeg ikke fikk med meg dette før det var over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er forøvrig enig i at kommunen kan være med å varsle gjennom sine kanaler, men for oss som jobber med fyrverkeri så går mye ut av jobben ut på å varsle i forkant. Nå var det ikke meg og mitt firma som sto for dagens jobb, men bransjen er liten i Norge og vi kjenner hverandre. Jeg vet at også i dette tilfellet har det vært lagt ned en god innsats i å varsle. Dette er vi avhengig av for å fortsette å få tillatelser. Det er dessverre en umulighet å nå ut til 100% men vi prøver så godt vi kan.

Anonymkode: 94b90...4a8

Ikke hørt et menneske nevne dette. Jeg leser en av de lokale avisene i Oslo daglig, leser Aftenposten og Vg, ser Dagsrevyen og distriktsnyhetene. I tillegg har jeg flere lokale Oslogrupper på Facebook. Snakker med mye folk både gjennom jobb og ved levering/henting bhg, naboer, kassamannen på Kiwi. 

INGEN steder har jeg fått med meg dette.

Den innsatsen for å nå ut kan ikke ha vært eksepsjonelt stor.

Infoemasjonen er en ting, at det i det hele tatt tillates er noe helt annet. 60% av befolkningen ønsker forbud på nyttårsaften, jeg vil tro en enda større andel vil havari frabedt slik støy en tilfeldig fredag i mars.

Anonymkode: ecc81...e11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i Oslo selv, og tenkte først og fremst på den ville faunaen rundt hovedstaden vår da jeg hørte alt bråket fra fyrverkeriet. Men du har vel en løsning det problemet også du? Skal disse også "bli vant til det", eller?! Kvalmt med mennesker som tror at VÅR art er den viktigste.

Alt av fyrverkeri burde forbys. Året rundt. Ingen dispensasjoner. 

PS. Lær deg å stave din egen yrkestittel. Hva faen er en "pyroteknikker"?!

Anonymkode: 8d06c...131

Slapp bare av dere er på god vei til å få det akuratt som dere vil. Tillatelser har dessverre blitt vanskelig å få. Heldigvis er det noen byer som fremdeles har litt fornuft og kultursans. Vi i andre byer må dessverre ta til takke med lydsvakt fyrverkeri fordi hylekoret for lengst har fått det som de vil. 

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er forøvrig enig i at kommunen kan være med å varsle gjennom sine kanaler, men for oss som jobber med fyrverkeri så går mye ut av jobben ut på å varsle i forkant. Nå var det ikke meg og mitt firma som sto for dagens jobb, men bransjen er liten i Norge og vi kjenner hverandre. Jeg vet at også i dette tilfellet har det vært lagt ned en god innsats i å varsle. Dette er vi avhengig av for å fortsette å få tillatelser. Det er dessverre en umulighet å nå ut til 100% men vi prøver så godt vi kan.

Anonymkode: 94b90...4a8

Den jobben har de feila grovt på så det er imponerende svakt at du mener de har lagt ned en god innsats her.

Jeg har surfa på nett i mer eller mindre hele dag. Avisa Oslo, Aftenposten, VG, Dagbladet og NRK for å nevne noen. Jeg følger politiet på twitter også og ingen av stedene har det vært synlig varsel. 
Ingen av de mange kommunale sidene har heller nevnt det på feks facebook, ikke er det varsla på noen lokale det skjer sider eller lignende heller. Det er mange kanaler som kunne og burde blitt brukt. Sms-varsling eller register der de med ekstra behov for varsel kan registrere seg og feks motta e-post kunne også vært en mulighet som ikke koster enorme resurser.

Anonymkode: 3087a...cb6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrverkeri burde bli forbudt!!! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

PS. Lær deg å stave din egen yrkestittel. Hva faen er en "pyroteknikker"?!

Anonymkode: 8d06c...131

https://brannvernforeningen.no/kursoversikt/kurs-i-pyroteknikk
Hva tror du en person som utøver pyroteknikk er? Jo, det samme som han her er: https://www.p4.no/sertifisert-pyroteknikker/artikkel/554846/

PYROTEKNIKKER

Anonymkode: 248ec...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke hørt et menneske nevne dette. Jeg leser en av de lokale avisene i Oslo daglig, leser Aftenposten og Vg, ser Dagsrevyen og distriktsnyhetene. I tillegg har jeg flere lokale Oslogrupper på Facebook. Snakker med mye folk både gjennom jobb og ved levering/henting bhg, naboer, kassamannen på Kiwi. 

INGEN steder har jeg fått med meg dette.

Den innsatsen for å nå ut kan ikke ha vært eksepsjonelt stor.

Infoemasjonen er en ting, at det i det hele tatt tillates er noe helt annet. 60% av befolkningen ønsker forbud på nyttårsaften, jeg vil tro en enda større andel vil havari frabedt slik støy en tilfeldig fredag i mars.

Anonymkode: ecc81...e11

Ja jeg er uenig med deg i mye. Jeg lever og ånder for fyrverkeri og reiser som sagt rundt store deler av verden for å få med meg mye større show enn dette, så jeg syntes det er direkte trist at folk har blitt så fiendtlig innstilt til dette i Norges land men sånn er det norske folk. Spør en spanjol for eksempel, eller en italiener, eller en fra Malta om de syntes fyrverkeri skal forbys, men klagene her og ellers viser at vi må bli enda bedre på varsling da, selv om vi føler vi gjør veldig mye allerede.

Anonymkode: 94b90...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Slapp bare av dere er på god vei til å få det akuratt som dere vil. Tillatelser har dessverre blitt vanskelig å få. Heldigvis er det noen byer som fremdeles har litt fornuft og kultursans. Vi i andre byer må dessverre ta til takke med lydsvakt fyrverkeri fordi hylekoret for lengst har fått det som de vil. 

Anonymkode: 94b90...4a8

Buhuuu stakkars. Lydsvakt fyrverkeri da, for en tragedie 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den jobben har de feila grovt på så det er imponerende svakt at du mener de har lagt ned en god innsats her.

Jeg har surfa på nett i mer eller mindre hele dag. Avisa Oslo, Aftenposten, VG, Dagbladet og NRK for å nevne noen. Jeg følger politiet på twitter også og ingen av stedene har det vært synlig varsel. 
Ingen av de mange kommunale sidene har heller nevnt det på feks facebook, ikke er det varsla på noen lokale det skjer sider eller lignende heller. Det er mange kanaler som kunne og burde blitt brukt. Sms-varsling eller register der de med ekstra behov for varsel kan registrere seg og feks motta e-post kunne også vært en mulighet som ikke koster enorme resurser.

Anonymkode: 3087a...cb6

Jeg anbefaler som sagt alle som ønsker å bli varslet om fyrverkeri i fremtiden å følge Facebook gruppen fyrverkeri varsel Norge.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er uenig med deg i mye. Jeg lever og ånder for fyrverkeri og reiser som sagt rundt store deler av verden for å få med meg mye større show enn dette, så jeg syntes det er direkte trist at folk har blitt så fiendtlig innstilt til dette i Norges land men sånn er det norske folk. Spør en spanjol for eksempel, eller en italiener, eller en fra Malta om de syntes fyrverkeri skal forbys, men klagene her og ellers viser at vi må bli enda bedre på varsling da, selv om vi føler vi gjør veldig mye allerede.

Anonymkode: 94b90...4a8

Jeg synes det er trist at mennesker fremdeles i 2024 (når vi er så opplyst som vi er) nedlater seg til å heie frem død og tragedie for andre arter kun for sin egen forlystelse i form av noen korte lysglimt på himmelen.

 

Anonymkode: ecc81...e11

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (1 minutt siden):

Buhuuu stakkars. Lydsvakt fyrverkeri da, for en tragedie 

Det er synd for de som bestiller noe annet. Kundene våre. Vi leverer gjerne lydsvakt fyrverkeri vi, men som regel er det ikke det kundene våre vil ha.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg er uenig med deg i mye. Jeg lever og ånder for fyrverkeri og reiser som sagt rundt store deler av verden for å få med meg mye større show enn dette, så jeg syntes det er direkte trist at folk har blitt så fiendtlig innstilt til dette i Norges land men sånn er det norske folk. Spør en spanjol for eksempel, eller en italiener, eller en fra Malta om de syntes fyrverkeri skal forbys, men klagene her og ellers viser at vi må bli enda bedre på varsling da, selv om vi føler vi gjør veldig mye allerede.

Anonymkode: 94b90...4a8

Det er fullstendig irrelevant om folk i andre land elsker fyrverkeri når det snakkes om fyrverkeri i Norge. Befolkningsundersøkelser her viser at folk ikke ønsker fyrverkeri.

Minst av alt når det skytes opp slik at størsteparten av Oslo ikke kan unngå å få det med seg. En privat bursdagsfeiring er virkelig ikke et kulturellt innslag som skal trykkes ned over ørene til alle andre.

Anonymkode: 3087a...cb6

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er synd for de som bestiller noe annet. Kundene våre. Vi leverer gjerne lydsvakt fyrverkeri vi, men som regel er det ikke det kundene våre vil ha.

Anonymkode: 94b90...4a8

Det er mange det er synd på her i verden. Folk som må nøye seg med lydsvakt fyrverkeri er virkelig ikke av dem. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er trist at mennesker fremdeles i 2024 (når vi er så opplyst som vi er) nedlater seg til å heie frem død og tragedie for andre arter kun for sin egen forlystelse i form av noen korte lysglimt på himmelen.

 

Anonymkode: ecc81...e11

For meg er dette så mye mer enn bare noen korte lysglimt på himmelen. Jeg forstår at ikke alle liker det, men jeg syntes det lages veldig hysteri og falsk og uriktig propaganda rundt dette i Norge. Heldigvis er det ikke sånn i resten av verden.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (4 minutter siden):

Det er mange det er synd på her i verden. Folk som må nøye seg med lydsvakt fyrverkeri er virkelig ikke av dem. 

 

Nei du gir deg vel helvete, men det er ikke alle som har det samme synet som deg. Heldigvis.

Anonymkode: 94b90...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...