Gå til innhold

Desperat etter å gå ned i vekt, klarer ikke!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Syden om 17 uker. I teorien kan jeg gå ned 17 kg til da. 
Men jeg KLARER ikke å slutte å spise godteri og dritt. Jeg kommer til å gå i Syden som bleik og feit og hate meg selv for at jeg ikke gjorde noe. 
Jeg er 89 kg, 165 cm høy. Valkete, dobbelthake, gnisser lår. 
HVA kan jeg gjøre?? 😢😢😢😢😢😢 Skjønner at jeg må spise mindre. Mer protein og mer grønnsaker?? Men hvorfor klarer jeg ikke det?? 

Anonymkode: bf55e...c3f

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du ikkje er motivert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel you. Jeg var 82 kg på 167 cm. Har gått ned til 55. Kaloriunderskudd over lang tid, noen dager hvor jeg spiste masse (det satt fart på forbrenningen hos meg), og fysisk aktivitet (turer, jogging, SATS) ca. 5 dager i uka. 

Anonymkode: c1e5e...1e7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I feel you. Jeg var 82 kg på 167 cm. Har gått ned til 55. Kaloriunderskudd over lang tid, noen dager hvor jeg spiste masse (det satt fart på forbrenningen hos meg), og fysisk aktivitet (turer, jogging, SATS) ca. 5 dager i uka. 

Hvor lang tid brukte du? ❤️ 

Hva er trikset??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og hvordan taklet du «abstinensene»?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger😐 Virker som jeg må avlyse denne sommeren og. 

Anonymkode: 812e9...922

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn å løft vekter, og gå tur hver dag. Spis litt mindre hver dag. 

Anonymkode: 06273...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lang tid brukte du? ❤️ 

Hva er trikset??

Jeg brukte 1,5 år og har holdt vekten i 5 år. Trikset er å være ærlig på hva som er viktigst for deg: å spise hva du vil når du vil og få den tilfredsstillelsen det gir, eller å gjøre jobben og gå ned i vekt. For det er en jobb. Hvis du ikke kan si med hånden på hjertet at det viktigste er å gå ned i vekt, tror jeg ikke at motivasjonen holder særlig lenge, og da blir det bare kjipe nederlag fordi man ikke klarer det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det ikke så ble 101 kg med mine 162 cm, så da fikk jeg mysimba hos legen. Min redning. Er nå 78 kg og går enda nedover. 

Anonymkode: 2459e...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måltider om dagen. 

Anonymkode: d7969...278

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg KLARER ikke å slutte å spise godteri og dritt. Jeg kommer til å gå i Syden som bleik og feit og hate meg selv for at jeg ikke gjorde noe. 
HVA kan jeg gjøre?? 😢😢😢😢😢😢 Skjønner at jeg må spise mindre. Mer protein og mer grønnsaker?? Men hvorfor klarer jeg ikke det?? 

Første bud er å ikkje ha godteri og "dritt" i huset. 

Anonymkode: 3fed9...7bb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en vil gå ned i vekt, er det lett å bli desperat og ville prøve å endre alle uvaner, trene mer, spise sunnere, spise mindre på én gang. Men sånne ekstreme livsendringer er vanskelig å få til og holde ut på egen hånd uten noen støtteapparat i ryggen, slik de har i ulike slanke- og livsstilsendringsprogram på tv. Da er det bedre å begynne i det små og bygge lag på lag etter hvert som du er klar for å jobbe med en ny utfordring. Spiser du mye godteri, kan du fokusere på å spise mindre og sjeldnere i stedet for å si at du aldri skal spise det igjen. Er det sånn ar du må spise hele sjokoladeplata hvis du først har begynt, kan du slutte å kjøpe store sjokoladeplater, men heller kjøpe sjokolade i løs vekt som smågodt, f.eks 2 små melkepletter. Da vet du at du skal få desserten din, men at den er liten så du må spise den sakte og nyte den. Mht måltider, så er protein og grønnsaker det beste å spise, hvis du skal gå ned i vekt. Rotgrønnsaker metter godt, men inneholder likevel lite kalorier. Prøv å få inn mer rene proteiner og grønnsaker i kosten og kutt ned på karbohydrater, men ikke kutt det ut. Mht trening er det ikke et must å trene på treningssenter for å bli i bedre form eller gå ned i vekt, Turer er også mosjon, særlig hvis du går litt fort og i litt kupert terreng.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det ikke så ble 101 kg med mine 162 cm, så da fikk jeg mysimba hos legen. Min redning. Er nå 78 kg og går enda nedover. 

Hvor mye koster mysimba?

Anonymkode: 7e3c4...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye koster mysimba?

Anonymkode: 7e3c4...1f1

Får det på blå resept og da er det ca 500 kr for 3 måneder men uten tror det koster vel 1000 kr per måned på hvit resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å bytte ut godteriet med søt frukt, f.eks bananer, epler eller klementiner? Du kan spise veldig mye av det kalorimessig for bare litt sjokolade... Det er eneste måten jeg klarer å gå ned på når jeg er motivert.. 

Nå er jeg 0 motivert, vekta peker oppover, sommeren nærmer seg med stormskritt, jeg går inn i en mer og mer destruktiv spiral, 

Anonymkode: 6e9fe...68e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert stresset av presset du har lagt på deg selv. Litt på samme måte som om man blir bedt om å ikke trykke på den røde knappen, da får man plutselig en trang til å trykke.

Ville prøvd å få en eller annen ny hobby (eller allerede-eksisterende altoppslukende hobby) slik at du ikke tenker like mye på mat

Anonymkode: 28d37...5d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke vært så stor, men gikk ned 10 kg og har bmi på 19,5.

Det som er automatisert hos meg er trening og bevegelse. Spiser lite poteter, ris, pasta og saus. Spiser heller mer av kjøtt/fisk og grønnsakene. Knekkebrød isteden for brød og det stort sett uten majones eller smør. Drikker lite kalorier, bortsett fra melk av og til. Spiser gresk yoghurt med granola, fiskekaker, ofte epler og appelsin. På kveldstid er søtsuget stort, men de dagene jeg kan legge meg akkuratt litt småsulten går det helt fint. 

Har oppdaget at jeg faktisk ikke trenger frokost. Spiser heller en større lunsj på jobb. Har startet en deilig vane med en liten sjokolade i bilen, da er blodsukkeret oppe og jeg er klar for kaos hjemme med tre små 😅

jeg tror mye av trikset er å ikke måtte spise seg mett, men heller «ikke sulten». 
Og når jeg har fått til en treningsøkt, ca annenhver dag, så er motivasjonen større for å spise sunt. 
Jeg spiser «mye» og takker som regel aldri nei til godteri eller et kakestykke. Noen tenker sikkert jeg er «naturlig slank», men det er totalen av alt.

Jeg kickstartet vektnedgangen men psmf diett, og det var tøft! Men livet som slank er verdt det altså, føler meg fresh og passer inn i alle slags klær 🙌🏻 det er de små valgene som utgjør mest! lykke til!

Anonymkode: 0faec...207

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i løpet av det siste året gått ned 30 kg. Ikke noe hokus pokus, men kom til et punkt hvor jeg var så lei av å være stor at jeg bare MÅTTE sette i gang med vektnedgangen. Spiser 2 ggr om dagen; lunsj og middag. Ikke store porsjoner. Jeg velger å spise lite i hverdagen for å kunne unne meg litt ekstra innimellom-jeg gidder ikke et liv der jeg må stresse rundt hva jeg f.eks spiser på et restaurantbesøk. Trener gjør jeg 2-3 ggr i uka, men har valgt å tenke det inn som noe man gjør for helsens del-ikke som ledd i kaloriregnskap og vektnedgang. 

Det er viktig å si at dette er noe som funker for meg, og er en livsstil jeg kan leve med resten av livet. Balansegang rett og slett. Ikke sikkert dette er måten som vil funke for deg, men jeg tror likevel cluet er å virkelig bestemme seg, og gjøre det på en måte du kan leve med over tid.

Lykke til ☺️

Anonymkode: c9f25...22b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har i løpet av det siste året gått ned 30 kg. Ikke noe hokus pokus, men kom til et punkt hvor jeg var så lei av å være stor at jeg bare MÅTTE sette i gang med vektnedgangen. Spiser 2 ggr om dagen; lunsj og middag. Ikke store porsjoner. Jeg velger å spise lite i hverdagen for å kunne unne meg litt ekstra innimellom-jeg gidder ikke et liv der jeg må stresse rundt hva jeg f.eks spiser på et restaurantbesøk. Trener gjør jeg 2-3 ggr i uka, men har valgt å tenke det inn som noe man gjør for helsens del-ikke som ledd i kaloriregnskap og vektnedgang. 

Det er viktig å si at dette er noe som funker for meg, og er en livsstil jeg kan leve med resten av livet. Balansegang rett og slett. Ikke sikkert dette er måten som vil funke for deg, men jeg tror likevel cluet er å virkelig bestemme seg, og gjøre det på en måte du kan leve med over tid.

Lykke til ☺️

Anonymkode: c9f25...22b

Wow! 30 kilo er jo fantastisk bra! Det kan du vere stolt av. 

Og er enig i det du skriv om trening. At det er noko ein gjer for helsa og for kroppen sin del. At den skal ha det bra, først og fremst. :)

For min del så var litt av nøkkelen å gje slepp på stresset som sat i kroppen. Roleg yoga nokre gonger i veka, kor-øving (ja, faktisk!) og nyte skogens ro, gjorde at oppmerksomheten vart flytta til korleis kroppen hadde det, ikkje kor mange kilo den var. 

Og med stresset forsvann kiloane...

Anonymkode: 3fed9...7bb

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sunt og lite 6 dager i uken, og har lørdag som belønning hvor jeg spiser alt jeg vil. Etter å ha spist sunt hele uken så er jeg plutselig mer begrenset på lørdag også, blir raskere mett og det jeg har fantasert om og gledet meg til hele uken blir ikke så mye. Men spiser taco og godteri. Og det gjør at jeg ikke sprekker i løpet av uken. 

Anonymkode: 157ac...3ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...