Gå til innhold

Dere sent i 30 årene, hvor mye alkohol drikker dere når det er fest, konsert, tilstelning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan nippe vin jevnt hele kvelden. Drikker ikke annen alkohol. Med vin er jeg jevnt, lett, brisen. Og kjenner ingenting dagen etterpå. Teller ikke enheter, men kan tenke meg at det på en lang kveld blir en flaske. 

At andre drikker litt mer er helt ok for meg så lenge de bare blir glade og morsomme i fylla. Så at noe ikke er "passende" på grunn av alder har jeg lite til overs for. Imidlertid bør de som blir småaggressive i fylla, eller kaver rundt på dansegulvet sammen med 20-åringer, eller som må fortelle alt mulig de bør holde kjeft om, lært seg at alkohol ikke er noe for dem for lenge siden. 

Anonymkode: 7af54...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i vin, men liker ikke å bli full. Mye fordi jeg har små barn og ikke orker å være dårlig dagen etter😆 På middag ute med venninner går det fort 3 glass vin og kanskje en drink. Går lett en flaske vin eller mer hvis vi er hjemme hos noen en hel kveld.

Anonymkode: 96e47...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke telle . Men rundt en flaske vin , kanskje noen cider eller øl. Blir ikke drita lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er venninnene lik også?

Jeg drikker 2-4 øl på en kveld. Ei venninne som jeg er med noen ganger drikker det dobbelte og hun kommenterer at jeg drikker sakte 

Anonymkode: d7778...4ab

De fleste vennene mine er vin-nippere, altså bruker laaang tid til å nippe til vinen. Jeg drikker én drink fortere enn de drikker et glass vin, mem igjen: jeg drikker kun to-tre drinker på en kveld. Vennene mine har toppen to glass vin.

Anonymkode: 37419...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 og drikker så og si aldri lengre.

På konsert, kanskje en cider eller noe slags rusbrus. Ellers bare brus.

Ble ferdig med flatfylla osv tidlig i 20årene. Kunne godt bli litt brisen av og til etter det, men så ble jeg bare lei. Liker ikke øl og vin, orker ikke bruke masse penger på sprit. 

Kan ikke huske sist jeg var så mye som bedugget engang. 

Anonymkode: e02a8...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra én til maks 4-5. Gjerne rundt tre enheter om jeg bare er ute på byen uten vors først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Tåler tre» har blitt en saying hos meg. Tre øl, tre drinker, tre vin eller en av hver sammen. Med en gang det blir fem enheter eller no’, så husker jeg ikke hva som foregår mens det skjer, pisser på gata og blir dårlig dagen etterpå. Har et par venninner som sender forespørsel til afterski eller andre typiske fyllaevents, og det frister så lite. Vil gjerne henge, og kan også drikke litt øl/vin, men orker ikke så fort det er fylla mellom linjene. Føles kjedelig, men sånn har det blitt.

Kvinne 33 år. 

Anonymkode: 94e3c...abe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 35 år. Drikker kanskje 2 - 4 enheter i en festlig stemning. Jeg tåler ikke alkohol så godt og har egentlig aldri gjort det. Så hvis jeg kan drikke slik at jeg holder et jevnt godt humør gjennom kvelden og være lett brisen, så er det det absolutt beste. :)

Da jeg var yngre drakk jeg mer, og kunne kjenne litt på drikkepress eller en slags barnslig forventing om at det ble ikke ordentlig fest før man var grisefull. Men shit så slitsomt det egentlig var.


Har også droppet å drikke ting jeg ikke synes er godt lengre. Da jeg var yngre følte jeg at jeg ikke hadde "lov" til å drikke rusbrus, for det var fjortis. Måtte liksom drikke gin tonic eller øl, for det var "kulere".

Nå drikker jeg KUN ting som smaker godt. Søte, jentete drinker. Dessert-viner eller dessert-drinker.  Cider og rusbrus.

Anonymkode: 1e636...78e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å drikke meg full og "feste" hele natta, men jeg blir jo ikke sånn helt på trynet full/dritings. Klarer å gå og snakke normalt. Mulig jeg bare definerer ting annerledes og at det jeg kaller full, kaller andre brisen. Jeg drikker sakte, så holder ut helt til soloppgang om jeg vil. Går ut ca 2-4 ganger i året. Foretrekker heller gode vennerslag😊 Er 39 år.

 

Anonymkode: 869f8...d61

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 øl på full on fest, eller gamingkveld på discord med venner. På konsert og lignende drikker jeg aldri da jeg nyter det mest edru og det er en fordel å slippe mye toalettløping. På julebord er det alltid cola under maten og så en cognac og en øl etterpå i festlokalet, brus etter det. Jul og nyttårsaften drikker jeg aldri fordi de kveldene fortsatt er preget av barndomsminner så da er det kun julebrus som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke full lenger nei. Jeg liker at dagen etter er også bra. Men det spørs hvem som er sammen med meg. Jobben da drikker jeg helst ikke. Men kjører. Hjemme til noen venner. Litt mere. Full offentlig. En til to glass vin. Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke har lyst å feste her.

Anonymkode: 843b6...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne på 38 og tåler alkohol dårligere og dårligere. Drikker maks 2-3 0,33 øl eller små glass vin, og da i løpet av flere timer. Oftere og oftere velger jeg å ikke drikke i det hele tatt. Selv små mengder påvirker meg dagen etterpå og det er det sjelden verdt. 

Anonymkode: f23f3...cff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...