Gå til innhold

Uenig med mannen, farge på gulvlister.


tånegla

Anbefalte innlegg

I helgen skal vi/jeg male stueveggene. Jeg og mannen har snakket lenge om valg av farger og falt til slutt ned på en en farge som heter lys sand, jeg ville hatt en sterkere farge, men et greit kompromiss.  I dag sa jeg at det nok var lettere å bare fjerne gulvlistene så slapp vi å maskere dem før jeg maler for så å maskere veggen når listene skal males. Mannen skjønte ikke helt hva jeg mente før jeg påpekte at listene er grønne, det hadde han ikke fått med seg🥸 Likevel mener han at han skal ha noe å si i valg av ny farge på listene, han nekter tvert å gå med på den fargen som jeg vil ha -den er riktignok litt utradisjonell (sterk skarp farge) men går igjen i flere av møblene i stua.

Så skal jeg holde på mitt eller la han få viljen sin, han som ikke visste at de var grønne før jeg påpekte det.

Endret av tånegla
la til en vesentlig detalj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finest med lister enten lik gulvet eller veggen, synes jeg, men dere må jo bli enige. Må si meg enig med din mann om at han bør ha noe å si også. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge skal vel bo der og da inngår man kompromiss, eller er det sånn at han har noe han skulle sagt bare når han er alene?

Endret av bvp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for samme farge på vegg og gulvlister. Mer helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngå skillsmisse med en gang. Når du ikke klarer inngå et kompromiss med mannen din, men må spørre kg om hva man skal gjøre og mene så er du ubrukelig i et forhold. 

Anonymkode: e61c3...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

Begge skal vel bo der og da inngår man kompromiss, eller er det sånn at han har noe han skulle sagt bare når han er alene?

Rettet det opp nå kompromisset var i utgangspunkt veggfargen, for jeg ville ha en sterk farge. Rettet det opp nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke annen farge på gulvlister.

Det er eggehvitt, eller samme farge som veggen. Tre kan også være fint

Anonymkode: 558a0...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister bør være nøytrale i fargen og gå i ett med gulv eller vegg.

Anonymkode: 9f8fa...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare skulle mangle at begge parter har vetorett på utradisjonelle, sterke, skarpe fargevalg i felles hjem. Noe annet høres utrolig rart ut.

Også rart for meg at du sier "likevel mener han at han skal ha noe å si" fordi han ikke har vært oppmerksom på dette før. Dumt at han ikke har brydd seg, dumt at han nå bryr seg, liksom.

Anonymkode: d0aa8...3f4

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Finest med lister enten lik gulvet eller veggen, synes jeg, men dere må jo bli enige. Må si meg enig med din mann om at han bør ha noe å si også. 

 

Kamelia83 skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde gått for samme farge på vegg og gulvlister. Mer helhet.

Det var jo faktisk ikke noe vi har tenkt på🤣 Men godt innspill, da slipper jeg å maskere mer enn gulvet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er de grønne eller er de FR6135?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg sånn prinsipielt sett siden han tydeligvis ikke bryr seg. Men siden du har den dårlige idéen om å farge lister i annen farge enn gulv eller vegger støtter jeg mannen din.😜

Anonymkode: dce92...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare behold de i fargen de er 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det bare skulle mangle at begge parter har vetorett på utradisjonelle, sterke, skarpe fargevalg i felles hjem. Noe annet høres utrolig rart ut.

Også rart for meg at du sier "likevel mener han at han skal ha noe å si" fordi han ikke har vært oppmerksom på dette før. Dumt at han ikke har brydd seg, dumt at han nå bryr seg, liksom.

Anonymkode: d0aa8...3f4

Han er jo tilnærmet fargeblind, og legger ikke merke til noe før jeg påpeker det. Da syntes jeg at han ikke bør mene noe, det er jeg som maler og har betalt for malingen.  Og han får lov til å ha sykkelen sin i stua, så jeg syntes jeg inngår mye kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (4 minutter siden):

 

Det var jo faktisk ikke noe vi har tenkt på🤣 Men godt innspill, da slipper jeg å maskere mer enn gulvet.

Men hvorfor ikke ta av listene, male veggen og så male listene før dere monterer dem igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (4 minutter siden):

Hæ? Er de grønne eller er de FR6135?

Veggene blir FR6135, listene er per i dag i en rar grønnfarge noe som ligner på FR1416, men jeg tror forrige eier egentlig bare har blandet overskuddsmaling og klattet på alle listene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bvp skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor ikke ta av listene, male veggen og så male listene før dere monterer dem igjen?

Om vi tar dem i samme farge som veggen trenger jeg vel ikke å gjøre det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (1 minutt siden):

Om vi tar dem i samme farge som veggen trenger jeg vel ikke å gjøre det? 

 

Da trenger du ikke det men det gjør det litt enklere med maskering da man ikke må være så nøye med maskeringen siden eventuelle helligdager nederst på veggen kan skjules av lista.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (23 minutter siden):

I helgen skal vi/jeg male stueveggene. Jeg og mannen har snakket lenge om valg av farger og falt til slutt ned på en en farge som heter lys sand, jeg ville hatt en sterkere farge, men et greit kompromiss.  I dag sa jeg at det nok var lettere å bare fjerne gulvlistene så slapp vi å maskere dem før jeg maler for så å maskere veggen når listene skal males. Mannen skjønte ikke helt hva jeg mente før jeg påpekte at listene er grønne, det hadde han ikke fått med seg🥸 Likevel mener han at han skal ha noe å si i valg av ny farge på listene, han nekter tvert å gå med på den fargen som jeg vil ha -den er riktignok litt utradisjonell (sterk skarp farge) men går igjen i flere av møblene i stua.

Så skal jeg holde på mitt eller la han få viljen sin, han som ikke visste at de var grønne før jeg påpekte det.

Litt rart og male etter fargen på møbler. Skal dere ha de møblene livet ut? 

Anonymkode: 30245...bbf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt rart og male etter fargen på møbler. Skal dere ha de møblene livet ut? 

Anonymkode: 30245...bbf

Vi skal vel ikke ha veggfargen heller livet ut 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...