Gå til innhold

Egguttak lenge etter store nok follikler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 9 follikler. 3 på rundt 20mm, 4. på ca 18mm og 2 på 15mm. Klinikken forskjøv egguttaket fra fredag til mandag.. syns dette virker så lenge, vil ikke de store folliklene bli alt for store? Er 30 år.

Anonymkode: aa490...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes litt rart ut. Er det mulig de ikke har egguttak i helgene?

Anonymkode: 5cf7d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken protokoll er du på og hvor lenge har du stimmet?

Jeg hadde selv lignende mål på mine follikler på en lørdag. Så utsatte de egguttaket til tirsdag. Jeg stusset på det samme men antok at de visste hva de gjorde. Resultatet gikk bra med et helt gjennomsnittlig antall blasto utifra antall follikler.

Anonymkode: 45fac...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken protokoll er du på og hvor lenge har du stimmet?

Jeg hadde selv lignende mål på mine follikler på en lørdag. Så utsatte de egguttaket til tirsdag. Jeg stusset på det samme men antok at de visste hva de gjorde. Resultatet gikk bra med et helt gjennomsnittlig antall blasto utifra antall follikler.

Anonymkode: 45fac...31e

Kort protokoll (men som har blitt lang🤣). På mandag som er egguttak er syklusdag 17. slutter med medisiner på lørdag og da har jeg tatt hormoner i 15 dager

Anonymkode: aa490...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser vel fra 1-2 mm i døgnet, så de på 18 vil kanskje være ganske perfekte på mandag. De på 20 kanskje for store, men jeg er ingen eksepert.

Anonymkode: b25ad...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kort protokoll (men som har blitt lang🤣). På mandag som er egguttak er syklusdag 17. slutter med medisiner på lørdag og da har jeg tatt hormoner i 15 dager

Anonymkode: aa490...71d

Uttak på dag 17 med kort protokoll er ikke sent så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: 7f278...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kort protokoll (men som har blitt lang🤣). På mandag som er egguttak er syklusdag 17. slutter med medisiner på lørdag og da har jeg tatt hormoner i 15 dager

Anonymkode: aa490...71d

Spekulering fra min side som ikke er noe lege, men siden du har gått såpass lenge på hormoner, så kan det jo være et tegn på at folliklene vokser litt treigere enn gjennomsnittet? Jeg tror uansett ikke det er noen fare, for follikler kan bli ganske store og allikevel ha bra kvalitet på eggene.
Så tror jeg også type hormoner du går på spiller inn på hvordan eggene modnes. Dette er antageligvis noe legene har tatt høyde for også.

Av alle ting leger må vurdere innen fertilitet, så er det å beregne follikelstørrelse og vekst antageligvis noe av det viktigste - men også noen av de enkleste oppgavene de gjør, tror jeg ihvertfall. :)

1-s2.0-S0015028222001364-figs2.jpg

Anonymkode: 45fac...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spekulering fra min side som ikke er noe lege, men siden du har gått såpass lenge på hormoner, så kan det jo være et tegn på at folliklene vokser litt treigere enn gjennomsnittet? Jeg tror uansett ikke det er noen fare, for follikler kan bli ganske store og allikevel ha bra kvalitet på eggene.
Så tror jeg også type hormoner du går på spiller inn på hvordan eggene modnes. Dette er antageligvis noe legene har tatt høyde for også.

Av alle ting leger må vurdere innen fertilitet, så er det å beregne follikelstørrelse og vekst antageligvis noe av det viktigste - men også noen av de enkleste oppgavene de gjør, tror jeg ihvertfall. :)

1-s2.0-S0015028222001364-figs2.jpg

Anonymkode: 45fac...31e

Takk for info! Jo, de vokste ganske sakte i starten (saktere enn legen forventet) før de plutselig skøyt fart nå. Det er derfor jeg blir litt stresset for å vente over helgen - tilfelle de fortsette å vokse raskt og rett og slett blir overmodne. Den ene gikk fra 10-18 på 24t.. Men legene vet vel hva de driver med, er bare pining å gå sånn og vente og tenke 🫣

Anonymkode: aa490...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan gikk egguttaket? 

Anonymkode: b34eb...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...