Gå til innhold

Spørsmål- første tur på SATS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var det vel endelig tid for å få av de ekstra kiloene... 

 

Jeg har aldri trent på senter før, og har noen spm. 

Jeg ser for meg å bruke Stairmaster og tredemølle. Er det noe behov for å bruke håndkle her? Ser mye gnåling om å bruke håndkle når man trener, men ingen viser hvordan dette ville sett ut på apparater der man ikke sitter/ligger.

Første gangen jeg kommer inn i lokalene, jeg i resepsjonen? Ville foretrukket å bare skyndet meg inn i garderobene. Må man ta av sko før man går inn i garderobene (i resepsjonen)? 

Er din erfaring at det er mange der i 0615/0630 tiden? Frem til 07-07:30? Eller pleier senteret å være stille?

Går det da rundt personlige trenere og kikker på deg? Hvis jeg er den enste i lokalet liksom... så går de rundt og har bare meg å se på.. 🥸

Anonymkode: 422c9...e78

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. jeg har ikke alltid håndkle på tredemølle, men vasker av med spray og papir etterpå (henger søppelkasser, spary og papir rundt i treningsområdet. Men er bare å henge håndkle på siden av tredemøllen, der man kan holde hendene, greit å kunne tørke av seg litt hvis det renner svette i øyene osv.

2. hvis du allerede er medlem må du ikke i resepsjonen. Da er det bare på pipe seg inn ved å bruke appen. 
 

3. Litt forskjellig fra senter til senter. Men pleier å være ganske tydelig hvor skoene skal av. Typisk i en mellomgang før garderobe eller innenfor resepsjonen. Du kan ta de av der og ta de med i skapet eller bare la de stå.

4. igjen: kommer nok an på senteret når det er mest «trøkk» men min erfaring er at det fra 6.30-8 er en del der som skal trene før jobb, men at det blir roligere etter der. Men gå på sats.no og søk opp senteret ditt, så står det der når det er mest «travelt»

5. overhodet ikke. Ser sjeldent/aldri PT-er som rusler rundt hvis de ikke har kunder.

Lykke til! Hus: alle har nok med seg selv :)

Et tips er å finne en tredemølle der du har litt «oversikt» over senteret hvis mulig. Da kan du få litt overblikk over hvor alt befinner seg, så blir du kanskje litt tryggere + at du kanskje plukker opp noen tips av å se på noen andre :) 

 

Anonymkode: bc44b...481

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt fint for meg også. Sosial angst og har nettopp meldt meg inn på SATS. Gulp! Så takk til dere!

Anonymkode: e305b...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2024 at 4:28 PM, AnonymBruker said:

Da var det vel endelig tid for å få av de ekstra kiloene... 

 

Jeg har aldri trent på senter før, og har noen spm. 

Jeg ser for meg å bruke Stairmaster og tredemølle. Er det noe behov for å bruke håndkle her? Ser mye gnåling om å bruke håndkle når man trener, men ingen viser hvordan dette ville sett ut på apparater der man ikke sitter/ligger.

Første gangen jeg kommer inn i lokalene, jeg i resepsjonen? Ville foretrukket å bare skyndet meg inn i garderobene. Må man ta av sko før man går inn i garderobene (i resepsjonen)? 

Er din erfaring at det er mange der i 0615/0630 tiden? Frem til 07-07:30? Eller pleier senteret å være stille?

Går det da rundt personlige trenere og kikker på deg? Hvis jeg er den enste i lokalet liksom... så går de rundt og har bare meg å se på.. 🥸

Anonymkode: 422c9...e78

- Du MÅ ikke bruke håndkle nei. Jeg personlig har aldri med håndkle. Bruk litt tid på å bli kjent med hva du er mest komfortabel med. Det er tørkerull og spray for å vaske av apparatene. 

- Er du medlem kan du bipe deg inn i døra uten å gå i resepsjonen. Er du ikke medlem må du ringe på for å gå i resepsjonen å melde deg inn om du ikke vil gjøre dette via app/nettside.

- Spørs HELT på senteret/hvor i Norge dette er .Min erfaring er at det er mange der, for vi ønsker å trene før jobb.

- Aldri opplevd iløpet av mine 7 år på treningssenter at personlige trenere går å kikker på deg. OM det er bemannet åpningstider, og du er der alene, så går som regel den ansatte å vasker/rydder og/eller står i kassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det kluter som man må ta med seg, og så ligger det sprayer rundt om i lokalet, så man får vasket apparatene. Men det kan være lurt å ha med håndduk om du svetter mye, greit å kunne tørke seg i ansiktet i det minste.
 

Det står skilt i gangen der hvor man må ta av  seg skoene. Da kan man velge selv om man vil sette fra seg skoene i gangen eller bære de med seg inn og legge de i garderobeskapet. Her jeg trener må man ha med seg hengelås, for å låse skapene. 

PTer eller øvrige ansatte går ikke rundt og ser på deg, annet enn at de kan hilse på deg.

 

 

Anonymkode: 668b1...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er PT (ikke på SATS, men har trent på flere SATS-sentre tidligere). :) 

Som de andre sier MÅ du ikke ha med håndkle, men det kan være kjekt å ha. Det er som regel plass til å henge det fra seg foran på tredemøllen, sammen med vannflaske og mobil. 

Hvis du er medlem trenger du ikke å snakke med resepsjonen, nei. Sko tas av og plasseres i en skohylle på de fleste sentre jeg har trent på, og du ser med en gang hvor dette er. Noen steder har de slike blå skoposer som man bruker i stedet, og igjen er det som regel tydelig hva som gjelder. Skulle du gjøre feil og gå inn med sko likevel, så går det også fint - i verste fall ber de deg pent om å sette fra deg skoene/ta på skoposer, men som regel merkes det ikke en gang. Ser ofte folk gå inn med sko uten at noen reagerer (men så klart, det er fint om du tar av sko eller bruker skoposer! :)).

Hvor mange som trener tidlig på morgen varierer. Det er som regel helt greit å trene og ikke for mange folk, men jeg synes ofte det er færre på formiddag enn tidlig morgen. Men det fine med å trene tidlig er jo at folk flest er litt trøtte og mest fokusert på å bli ferdig med treningen før de skal på jobb, og ikke på å sosialisere - dersom du ønsker minst mulig oppmerksomhet. 

Nei, vi bruker absolutt ikke folk som trener som underholdning på jobb! :) Nå vil det selvsagt variere etter hvilket senter du er på, men der jeg jobber pleier vi ikke å gå rundt når vi ikke har kunder, med mindre vi trener selv. Om vi skulle være i området og kikker bort på deg, er det stort sett bare for å si hei, eventuelt slå av en kort prat dersom vi kjenner deg og oppfatter at du er åpen for det. Jeg foretrekker selv å få trene i fred, og det skulle bare mangle at jeg lar andre få lov til det også. Generelt synes jeg folk er flinke til å ikke stirre på andre på treningssenteret. De fleste er der jo for å trene selv. 

Dette kommer til å gå kjempefint, TS! :) 

Anonymkode: db632...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...