Gå til innhold

Kommunistene vil vite hvor du er, hvor du har vært..og prøver å selge det inn som miljøvern og fordelingspolitikk


Commander

Anbefalte innlegg

MDG vil erstatte Oslos bomringer med et veiprisingssystem (vg.no)

Så nå vil de GPS tagge alle kjøretøy og overvåke bruken.

Det de ikke sier høyt er jo alle de andre "fordelene":

Biler de ikke liker kan få høyere km.sats. En alenemors Corolla diesel fra 2006 får høyere sats en Prebens nye Tesla.

Alle trafikk overvåkes 24t i døgnet. Hvor du er, hvor ofte du er der, osv Alt blir synlig og søkbart.

Politiet kommer til å elske denne. De kan sende ut fartsbøter automatisk hvis man glir inn i en 60 sone i 70 km/t før du rekker å bremse helt ned. GPS veit selvfølgelig hva fartsgrensen er på veien du kjører. 

Står du stille i en stans forbudt gate?? Bot kommer automatisk. Mulighetene er endeløse.

Kjører kjæresten min en bil registrert på meg? Selvfølgelig vil jeg ha krav på data fra min bil. Stalkere har fått nye muligheter

Osv osv

Det som er 100% sikkert er at dette kommer de til å dra inn mer penger på. Ingen endringer foretas uten at inntjening øker.

 

Og dette selges selvfølgelig  inn med at det rammer "de rike", eller de "andre", for deg blir det en fordel. De andre betaler for deg og gratis er vi glad i. Og selfølelig skal pengene brukes til velferd. Hvem kan være motstander av dette. Velferd er jo bra.

Kommunistene har lest 1984 av Orwell og latt seg inspirere. dette bør skremme noen og enhver. Totalitære ekstremvenstre har fått et nytt verktøy inspirert fra Kina, som mye annet i de kretsene.

 

Endret av Commander
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er jo ikke kommunister. Nå er det vel og på sin plass å nevne at det var høyresiden som stemte for økt dataovervåking 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig i at det er sykt, men hva har det med kommunister å gjøre?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (2 minutter siden):

Ikke uenig i at det er sykt, men hva har det med kommunister å gjøre?

 Kunne brukt nyordet for akp/ml som rødt springer ut av. Anti-kapitalistiskgrønn sosialistisk økonomi og er tilhengere av det de selv kaller for økonomisk demokrati. Kok det ned og de er kommunister, de later som de er noe annet for å være spiselige for de som ikke veit bedre.

Rødt, Ukraina | Ikke glem at Rødt er et kommunistisk parti (nettavisen.no)

Aldri sett en rødt leder som gjorde sitt ytterste for å ikke bruke kommunisme når de ble konfrontert direkte. 

Ikke bruk ordet , er åpenbart noe de er enige om.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de fleste kommunister var på Gardemoen og rappet solbriller jeg......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Commander said:

Alle trafikk overvåkes 24t i døgnet. Hvor du er, hvor ofte du er der, osv Alt blir synlig og søkbart.

Enhetene i artikkelen lagrer data lokalt, det er kun summen du har kjørt for som går videre. Nye biler sender som regel  mer kjøredata tilbake til produsentene enn denne boksen gjør til kommunistregime i Oslo.

Som eier av kjøretøyet med dingsen har du tilgang til dataene og sikkert muligheter til å se hvor fruen/gubben har kjørt med DIN bil...  Sikkert interessant for mange her på Kvinneguiden. 

 

9 hours ago, Commander said:

Biler de ikke liker kan få høyere km.sats. En alenemors Corolla diesel fra 2006 får høyere sats en Prebens nye Tesla

Ser ikke Rødt nevnt i artikkelen(?),  det kan fort hende de deler ditt syn 😱

Rødt er som regel mot ordninger som råker på denne måten. 

9 hours ago, Commander said:

Politiet kommer til å elske denne. De kan sende ut fartsbøter automatisk hvis man glir inn i en 60 sone i 70 km/t før du rekker å bremse helt ned. GPS veit selvfølgelig hva fartsgrensen er på veien du kjører. 

Tviler. Tror heller det tvinger seg frem private løsninger for å administrere kjøring/forbruk slik som i strømbransjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Commander skrev (19 timer siden):

 Kunne brukt nyordet for akp/ml som rødt springer ut av. Anti-kapitalistiskgrønn sosialistisk økonomi og er tilhengere av det de selv kaller for økonomisk demokrati. Kok det ned og de er kommunister, de later som de er noe annet for å være spiselige for de som ikke veit bedre.

Rødt, Ukraina | Ikke glem at Rødt er et kommunistisk parti (nettavisen.no)

Aldri sett en rødt leder som gjorde sitt ytterste for å ikke bruke kommunisme når de ble konfrontert direkte. 

Ikke bruk ordet , er åpenbart noe de er enige om.

Med et minimum av politisk kunnskap hos mange av oss her inne vet vi at Russland og Kina  ikke er kommunistisk i den  forståelsen vi hadde av kommunismen for en del år tilbake. ikke engang Rødt vil støtte mye av den politikken som skjer i Russland og Kina. faktisk synes det som om den norske venstresiden er mer mot Russisk/Kinesisk politikk enn høyre siden. Ser du til Trump er det få politikere i Usa som er mer russisk vennlig enn den  republikanske høyresiden.

Endret av Proaktiv
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (På 28.2.2024 den 7.55):

MDG vil erstatte Oslos bomringer med et veiprisingssystem (vg.no)

Så nå vil de GPS tagge alle kjøretøy og overvåke bruken.

Det de ikke sier høyt er jo alle de andre "fordelene":

Biler de ikke liker kan få høyere km.sats. En alenemors Corolla diesel fra 2006 får høyere sats en Prebens nye Tesla.

Alle trafikk overvåkes 24t i døgnet. Hvor du er, hvor ofte du er der, osv Alt blir synlig og søkbart.

Politiet kommer til å elske denne. De kan sende ut fartsbøter automatisk hvis man glir inn i en 60 sone i 70 km/t før du rekker å bremse helt ned. GPS veit selvfølgelig hva fartsgrensen er på veien du kjører. 

Står du stille i en stans forbudt gate?? Bot kommer automatisk. Mulighetene er endeløse.

Kjører kjæresten min en bil registrert på meg? Selvfølgelig vil jeg ha krav på data fra min bil. Stalkere har fått nye muligheter

Osv osv

Det som er 100% sikkert er at dette kommer de til å dra inn mer penger på. Ingen endringer foretas uten at inntjening øker.

 

Og dette selges selvfølgelig  inn med at det rammer "de rike", eller de "andre", for deg blir det en fordel. De andre betaler for deg og gratis er vi glad i. Og selfølelig skal pengene brukes til velferd. Hvem kan være motstander av dette. Velferd er jo bra.

Kommunistene har lest 1984 av Orwell og latt seg inspirere. dette bør skremme noen og enhver. Totalitære ekstremvenstre har fått et nytt verktøy inspirert fra Kina, som mye annet i de kretsene.

 

Politikere er samfunnets avskum. Totalt på bunnen av næringskjeden. Eneste dagens politikere er opptatt er å ha fullstendig kontroll og vrenge folks lommebøker tomme. Samme idiotene lurer på hvorfor de er hatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2002_Kristian skrev (9 timer siden):

Politikere er samfunnets avskum. Totalt på bunnen av næringskjeden. Eneste dagens politikere er opptatt er å ha fullstendig kontroll og vrenge folks lommebøker tomme. Samme idiotene lurer på hvorfor de er hatet. 

Politikere er representanter for deg og meg; MDG er ikke i posisjon til å foreslå dette fordi de har sneket seg inn; dette er meninger svært mange Nordmenn har, både av miljøgrupperinger, OG en del som er mot bompenger og fastsums- avgifter.

Dette forslaget er ikke problematisk på grunn av overvåking.  Det betyr ikke at man ikke teknisk kunne lagret løsninger for overvåking, men GDPR og hvordan lovsystemet vårt virker, gjør det umulig å etablere ett sånt system. 

Det er ikke problematisk ang pris og økonomisk belastning, det vil i all praktisk betydning bli billigere for flertallet.

Det er utfordrende fordi det ikke vil virke til det man ønsker å få til. Veiprising motarbeider minst to av tre årsaker til at vi har bompenger i første omgang : Det fjerner mulighetsrommet for å forskuttere veibygging og det normaliserer kost på bilbruk. Hvis jeg ikke ser en merkostfaktor, vil jeg ignorere den.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...