AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Del Skrevet 27. februar 2024 Hva betyr det når LH<1? Den er markert rødt i mine BP-svar Anonymkode: 56356...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Del Skrevet 27. februar 2024 Kommer an på syklusdagen den er tatt på. https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=syq93KVr Anonymkode: 08877...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Del Skrevet 27. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer an på syklusdagen den er tatt på. https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=syq93KVr Anonymkode: 08877...8b4 Takk. Tok BP på dag 1, så burde vært litt høyere som jeg forstår det. Vet du om verdien er problematisk ift IVF? Anonymkode: 56356...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Tok BP på dag 1, så burde vært litt høyere som jeg forstår det. Vet du om verdien er problematisk ift IVF? Anonymkode: 56356...4bb Hadde du fått beskjed om å ta den CD 1? Tipper du vil få beskjed om å isåfall ta en ny prøve på CD 3-5. Anonymkode: 08877...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Del Skrevet 27. februar 2024 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du fått beskjed om å ta den CD 1? Tipper du vil få beskjed om å isåfall ta en ny prøve på CD 3-5. Anonymkode: 08877...8b4 Takk. Ja, skulle ta asap etter mens kom. Det ble ca 8 timer inn i dag 1 for å være presis. Jeg lurer på hva den lave verdien indikerer i klinisk forstand Anonymkode: 56356...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk. Ja, skulle ta asap etter mens kom. Det ble ca 8 timer inn i dag 1 for å være presis. Jeg lurer på hva den lave verdien indikerer i klinisk forstand Anonymkode: 56356...4bb Jeg tenker at det kan være den er for lav fordi den er tatt på syklusdag 1 og ikke syklusdag 3-5. Hvis du har tatt fulle utredningsprøver på syklusdag 1 så er det vel andre verdier som også vil være påvirket av det som FSH og østradiol, som kan ha andre verdier hvis de tas et par dager senere. For lav LH kan utenom det skyldes blant annet forstyrrelser i hypofysen og hypotalamusfunksjonen, men da ville man jo også sett det på østradiol. Anonymkode: 08877...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Del Skrevet 27. februar 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det kan være den er for lav fordi den er tatt på syklusdag 1 og ikke syklusdag 3-5. Hvis du har tatt fulle utredningsprøver på syklusdag 1 så er det vel andre verdier som også vil være påvirket av det som FSH og østradiol, som kan ha andre verdier hvis de tas et par dager senere. For lav LH kan utenom det skyldes blant annet forstyrrelser i hypofysen og hypotalamusfunksjonen, men da ville man jo også sett det på østradiol. Anonymkode: 08877...8b4 Takk for god forklaring. Østradiol var 0,15. Anonymkode: 56356...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå