Gå til innhold

LH under 1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det når LH<1? Den er markert rødt i mine BP-svar

Anonymkode: 56356...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer an på syklusdagen den er tatt på.

https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=syq93KVr

Anonymkode: 08877...8b4

Takk. Tok BP på dag 1, så burde vært litt høyere som jeg forstår det. Vet du om verdien er problematisk ift IVF? 

Anonymkode: 56356...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk. Tok BP på dag 1, så burde vært litt høyere som jeg forstår det. Vet du om verdien er problematisk ift IVF? 

Anonymkode: 56356...4bb

Hadde du fått beskjed om å ta den CD 1? Tipper du vil få beskjed om å isåfall ta en ny prøve på CD 3-5.

Anonymkode: 08877...8b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du fått beskjed om å ta den CD 1? Tipper du vil få beskjed om å isåfall ta en ny prøve på CD 3-5.

Anonymkode: 08877...8b4

Takk. Ja, skulle ta asap etter mens kom. Det ble ca 8 timer inn i dag 1 for å være presis. Jeg lurer på hva den lave verdien indikerer i klinisk forstand

Anonymkode: 56356...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk. Ja, skulle ta asap etter mens kom. Det ble ca 8 timer inn i dag 1 for å være presis. Jeg lurer på hva den lave verdien indikerer i klinisk forstand

Anonymkode: 56356...4bb

Jeg tenker at det kan være den er for lav fordi den er tatt på syklusdag 1 og ikke syklusdag 3-5.

Hvis du har tatt fulle utredningsprøver på syklusdag 1 så er det vel andre verdier som også vil være påvirket av det som FSH og østradiol, som kan ha andre verdier hvis de tas et par dager senere. For lav LH kan utenom det skyldes blant annet forstyrrelser i hypofysen og hypotalamusfunksjonen, men da ville man jo også sett det på østradiol.

Anonymkode: 08877...8b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det kan være den er for lav fordi den er tatt på syklusdag 1 og ikke syklusdag 3-5.

Hvis du har tatt fulle utredningsprøver på syklusdag 1 så er det vel andre verdier som også vil være påvirket av det som FSH og østradiol, som kan ha andre verdier hvis de tas et par dager senere. For lav LH kan utenom det skyldes blant annet forstyrrelser i hypofysen og hypotalamusfunksjonen, men da ville man jo også sett det på østradiol.

Anonymkode: 08877...8b4

Takk for god forklaring. Østradiol var 0,15.

Anonymkode: 56356...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...