Ishavsrøya Skrevet 28. februar 2024 #21 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det som oftest gjør det vanskelig er jo innblanding fra vanskelige ekser, altså bonusbarnets forelder. Anonymkode: e1e82...c75 Dette☝️
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #22 Skrevet 28. februar 2024 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig lønner det seg alltid å snakke åpent om alt. Det tror jeg også 😊 Men da er man tilbake til hovedspørsmålet. Hvis det er sånn at noen føler det er et tabu tema, så tør man kanskje ikke å si de vonde tankene/følelsene høyt. Om man prøver det her inne hvor man kan være anonym får man jo høre at man er tidenes dårligste menneske som ødelegger alle barn man møter på sin vei. Det oppfordrer kanskje ikke akkurat til å ta en samtale hjemme. Anonymkode: 48b33...f60
fru Alving Skrevet 28. februar 2024 #23 Skrevet 28. februar 2024 Deter nok mye lettere med moderne familie og bonusbarn om foreldrene klarer og samarbeide og har et godt forhold. Da tenker jeg på forholdet til barnas biologiske foreldre altså eksen. Problemet er bare at svært mange av de som klarer å samarbeide ikke går fra hverandre i utgangspunktet 🤣
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. februar 2024 #24 Skrevet 28. februar 2024 Klart det innbærer utfordringer. Spesielt om en ikke er samkjørte og en kan si ifra om ting til særkullsbarn uten å føle at en tråkker noen på tærne. Er særboer og har barn på hver vår side. Men vi er så samkjørt og lik mht tankegang om oppdragelse. Jeg tar kamper med hans unger og de har åpnet seg opp til meg og typen har merket positiv endring i barna etter jeg kom inn i bildet. Nå er jeg blitt veldig glad i dem da. Men hadde aldri kunne vært sammen med en mann der vi hadde ulike verdier og syn på barneoppdragelse. Siden han er så trygg på meg med dem og de responderer godt på min innflytelse har det hittil gått knirkefritt.
PM75 Skrevet 28. februar 2024 #25 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 14.33): Jeg syns egentlig ikke synd på folk som er i moderne familier. Det er deres valg å få mine, dine og våres. Ekser her og ekser der. Desverre har samfunnet vårt falt nedover til ett punkt hvor det er veldig lett å be om skilmisse for den minste ting. Folk kjemper ikke lengre for forholdet eller prøver å løse konflikter. Tror gresset er så grønnere på andre siden. Hvis teoretisk min mann og jeg går fra hverandre så har vi bestemt på forhånd at det ikke blir ste-foreldre eller ste-søsken/halvsøsken. Den byrden ønsker ingen av oss at vårt barn skal gjennomgå. Anonymkode: fa4d6...59e Godt du ikke fordømmende… og jammen bra at du har fasiten på hva som kommer til å skje hvis dere flytter fra hverandre.. Og ja, jeg ironisk!! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå