AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Her er den ufiltrerte sannhet om slankeoperasjoner. De funker ikke! La være. 4 uker siden gastric sleeve nå. Fra jeg gikk ned fra 91/92 til 87/88 fra operasjonsdato uke 1. Fra uke 1 til uke 2 gikk jeg ned 1 kg ca. Fra uke 2 til uke 3 gikk jeg ned 200g/ . Og nå gra uke 3 uke 4 er vekta 200 g mer enn uke 3. altså null nedgang, kanskje litt opp faktisk så så tidlig mistet jeg effekten av operasjon. Samtidig er jeg utslitt og sliten og kaster opp hver dag. Jeg har ikke krefter til hardtrening, men trener det jeg klarer . Har ikke overspist eller spist usunne ting. Bare helt vanlige ting og magen har ikke plass til mye uansett. Likevel vises det ikke på vekta. jeg er så skuffet over det hele . Jeg trodde slankeoperasjon skulle være veien ut av overvekthelvete, noe det ikke var. Anonymkode: c8cf3...db0 1 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 4 uker er ingenting. 5 år er vel det som er mer normalt å bruke . Anonymkode: 0ed4e...553 32 4
Sofakona Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Det tar tid å gå ned i vekt...gi det noen mnd 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Det er ikke gjort over natten. Gi det tid og gjør din del, så gjør kroppen sin del. Lykke til ❤️ Anonymkode: 73457...692 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 imagineme skrev (4 minutter siden): Hva sier legen som opererte deg da? Tror du helt seriøst det er lett å få tak i leger på sykehuset? Du kommer aldri igjennom til noe lege som privatperson men bare mase kontordamer eller kanskje en sykepleiere om du er heldig Anonymkode: c8cf3...db0 1 1
Mardina Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Det har gått bare 4 uker. Man må jo gi det litt mer tid enn det 😳 Dessuten er ikke en slankeoperasjon en quick fix og at man da kan leve som normalt etterpå. Man må legge om livsstilen resten av livet 😊 Har selv gått ned 12 kg på 1 år, uten operasjon eller slankesprøyter. Jeg har funnet det som fungerer for meg. Var på kontroll på sykehuset i forrige uke og fikk beskjed om at alt av blodprøver var veldig bra. Blodtrykket, som også var litt høyt når jeg var der i november/desember, var nå helt perfekt. 11
Lorieen Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 Hallo, du er FIRE UKER inn. Platåer er vanlig. Det tar minst to år for de fleste. Gjennomsnittlig nedgang er 0,5-1 kg per uke, noen går ned mer, andre mindre. 17
Mezzosoprena Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 4 uker.... FIRE UKER! Du fikk vel kursing om hvordan dette fungerer i praksis før du opererte, eller? 23 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du helt seriøst det er lett å få tak i leger på sykehuset? Du kommer aldri igjennom til noe lege som privatperson men bare mase kontordamer eller kanskje en sykepleiere om du er heldig Anonymkode: c8cf3...db0 Da bør du snakke med fastlegen din. Fastlegen kan ta kontakt med sykehuset om du har spørsmål, ofte litt lettere å få svar når de spør. Tror du ville ha godt av å snakke med noen etter operasjonen, og da er fastlegen et bra sted å begynne. Nå kjenner jeg ikke til slankeoperasjon personlig, men dessverre er det lite oppfølging etter en del operasjoner og behandlinger. En god fastlege er gull verdt. Anonymkode: c31e7...bdf 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 Hvis du ikke går ned så spiser du mer enn du bør. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 4f56a...260 17 5
imagineme Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du helt seriøst det er lett å få tak i leger på sykehuset? Du kommer aldri igjennom til noe lege som privatperson men bare mase kontordamer eller kanskje en sykepleiere om du er heldig Anonymkode: c8cf3...db0 Du fikk ikke noe kontaktnummer til sykehuset dersom du skulle ha spørsmål etter operasjonen eller bekymringer? Hva sa legen i forkant av operasjonen om vektnedgang da? At du kom til å gå ned 20 kilo etter 4 uker kun ved å spise mindre? 2
Paneera Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 Skal man ikke være på flytende diett den første måneden? 15 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Snakk om å ha urealistiske forventninger og å ikke sette seg inn i hvordan operasjonen fungerer og hvordan kroppen reagerer etter en operasjon... Anonymkode: b53e5...0e7 13 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): 4 uker.... FIRE UKER! Du fikk vel kursing om hvordan dette fungerer i praksis før du opererte, eller? Veldig godt poeng, har ikke TS satt seg inn i noe som helst eller bedt om informasjon på forhånd? Er det bare sånn at VEKTNEDGANG har blinket i enden av en lang lyskorridor, og alt info fra lege og helsevesen har vært støy? Anonymkode: acc7a...d32 9 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 Fikk du ingen informasjon før operasjon. De fleste bruker et år på å gå ned i vekt. År to blir gjerne kalt honeymoon. Da føler de fleste seg slanke og fine, og nyter det. Etter år to kommer den store bøygen. Dessverre mange som ikke klarer å være flinke med kosthold og trening da, og begynner å legge på seg. De spiser større og større måltider, slik at operasjonen mister effekt, og magen tåler like mye mat som før. Anonymkode: 283f5...3fd 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke går ned så spiser du mer enn du bør. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 4f56a...260 Er dette overspising mener su? Måltid 1: 1 knekkebrød med skinke Måltid 2: 1 sukkerfri skyr med havregryn i Måltid 3: en brøskive med makrell i tomat måltid 4: 1,5 Gilde kjøttkake. Ca en halv gulrot og 1/3 potet . Kastet opp ettepå ig hadde mageknip og farique måltid 5: 1 skyr. Litt etterpå et knekkebrød med tubeost Ellers: 4 ritz kjeks fordelt på kvelden. drakk vann hele dagen og et glass cola zero Anonymkode: c8cf3...db0
Mezzosoprena Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig godt poeng, har ikke TS satt seg inn i noe som helst eller bedt om informasjon på forhånd? Er det bare sånn at VEKTNEDGANG har blinket i enden av en lang lyskorridor, og alt info fra lege og helsevesen har vært støy? Anonymkode: acc7a...d32 Ja, og ikke bare hvordan en slankeoperasjon fungerer, men kroppen alene... Nå er jeg ikke sikker på kjønn, men i forhold til den kvinnelige syklusen så kan jeg veie 1-1,5 kg mer rundt mensstart, for å droppe 2 kg et par dager etter at mensen er ferdig. 200 gram svingning har man gjerne bare i løpet av et helt vanlig døgn... 1 3
imagineme Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette overspising mener su? Måltid 1: 1 knekkebrød med skinke Måltid 2: 1 sukkerfri skyr med havregryn i Måltid 3: en brøskive med makrell i tomat måltid 4: 1,5 Gilde kjøttkake. Ca en halv gulrot og 1/3 potet . Kastet opp ettepå ig hadde mageknip og farique måltid 5: 1 skyr. Litt etterpå et knekkebrød med tubeost Ellers: 4 ritz kjeks fordelt på kvelden. drakk vann hele dagen og et glass cola zero Anonymkode: c8cf3...db0 MEN HVA SA LEGEN I FORKANT AV OPERASJONEN OM HVA DU KUNNE FORVENTE AV VEKTNEDGANG I LØPET AV DE 4 FØRSTE UKENE DA??????? 14 9
Perfume Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her er den ufiltrerte sannhet om slankeoperasjoner. De funker ikke! La være. 4 uker siden gastric sleeve nå. Fra jeg gikk ned fra 91/92 til 87/88 fra operasjonsdato uke 1. Fra uke 1 til uke 2 gikk jeg ned 1 kg ca. Fra uke 2 til uke 3 gikk jeg ned 200g/ . Og nå gra uke 3 uke 4 er vekta 200 g mer enn uke 3. altså null nedgang, kanskje litt opp faktisk så så tidlig mistet jeg effekten av operasjon. Samtidig er jeg utslitt og sliten og kaster opp hver dag. Jeg har ikke krefter til hardtrening, men trener det jeg klarer . Har ikke overspist eller spist usunne ting. Bare helt vanlige ting og magen har ikke plass til mye uansett. Likevel vises det ikke på vekta. jeg er så skuffet over det hele . Jeg trodde slankeoperasjon skulle være veien ut av overvekthelvete, noe det ikke var. Anonymkode: c8cf3...db0 Har du betalt selv eller fikk du denne via staten? For via staten får du også MYE informasjon om dette, at det er helt normalt med slike platåer. Kroppen trenger tid. Du kan ikke si noe om dette før minst 5 mnd... Just saying... 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå