Gå til innhold

Er det noen som har tatt IVF i Danmark?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer sellemer klinikk? I Norge syntes jeg det blir for dyrt. Jeg skal bruke donor itillegg. Har også hørt om at Polen og Tsjekkia er billigere. Noen andre som har vurdert dette. Prisen blir vel høyere med alder og. Er 40

Anonymkode: c945a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vurderer sellemer klinikk? I Norge syntes jeg det blir for dyrt. Jeg skal bruke donor itillegg. Har også hørt om at Polen og Tsjekkia er billigere. Noen andre som har vurdert dette. Prisen blir vel høyere med alder og. Er 40

Anonymkode: c945a...9d5

Med kronekursen så blir det så og si samme sum i Norge, man må huske å legge til utgifter til reise og opphold etc når man eventuelt velger utlandet kun basert på penger. 

Anonymkode: c073e...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det koster å reise og bo, du må belage deg på mange turer samt at kursen ikke akkurat er på vår side. 
Vi valgte Hausken her hjemme i Norge, blant annet pga at de har rentefri nedbetaling over to år. 

Anonymkode: c9175...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok embryoadopsjon i Riga. Veldig fornøyd. Var 39 og 41. Ble gravid tre av tre ganger, og har to barn nå. Hadde prøvd i åtte år før dette. 

Anonymkode: 33b12...314

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donor egg eller donor sæd?

Det fine med Norge er at man får dekket alle medisiner over 20.000-ish kr. Man kan også søke pasientreiser om støtte til reise og opphold. Får man dekket medisinutgifter ved behandling i Danmark mon tro? Der må man dekke reise og opphold selv ihvertfall. Så spørs om vinninga går opp i spinninga...

Anonymkode: 83f24...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samme alder. Vurderte også utlandet Tjekkia/Praha, da det tilsynelatende er rimeligst og best i Europa. Vi hadde samtaler med dem. Alt ok med dem, men vi bestemte oss for å gjøre det i Norge. Om det blir problemer, er vi nærme klinikken i Oslo. Det koster energi og penger å reise og være vekke fra jobb. Det tar også mer energi å forholde seg til helseaktører i utlandet.
Alt i alt, så synes ikke vi (først og fremst jeg, kvinnen) at det er verdt det for å spare noen tusen. Om det ikke går i Norge, så kanskje vi prøver en annen klinikk i utlandet. 

Anonymkode: 0c06e...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Donor egg eller donor sæd?

Det fine med Norge er at man får dekket alle medisiner over 20.000-ish kr. Man kan også søke pasientreiser om støtte til reise og opphold. Får man dekket medisinutgifter ved behandling i Danmark mon tro? Der må man dekke reise og opphold selv ihvertfall. Så spørs om vinninga går opp i spinninga...

Anonymkode: 83f24...2d5

Gjelder det også? At man får dekket medisiner? Er 40 nå.. så jeg tenker og bare gi det et forsøk, og bare HÅPE.. så kaste inn håndkleet...

Anonymkode: c945a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Donor egg eller donor sæd?

Det fine med Norge er at man får dekket alle medisiner over 20.000-ish kr. Man kan også søke pasientreiser om støtte til reise og opphold. Får man dekket medisinutgifter ved behandling i Danmark mon tro? Der må man dekke reise og opphold selv ihvertfall. Så spørs om vinninga går opp i spinninga...

Anonymkode: 83f24...2d5

Donor sæd

Anonymkode: c945a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2024 at 9:53 AM, AnonymBruker said:

Jeg tok embryoadopsjon i Riga. Veldig fornøyd. Var 39 og 41. Ble gravid tre av tre ganger, og har to barn nå. Hadde prøvd i åtte år før dette. 

Anonymkode: 33b12...314

Hvilken klinikk er dette? Takk takk

Anonymkode: 07d4d...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...