Gå til innhold

Paris eller "Syden" i påsken, hva hadde du valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor skal du?

Anonymkode: d006c...c6a

Granca. 

Anonymkode: 8a57e...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må det være Paris? Hva med London? København? Roma? 

Anonymkode: 13555...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Må det være Paris? Hva med London? København? Roma? 

Anonymkode: 13555...b99

Det må ikke være noen ting, men Køben er vindfullt på denne tiden og London har vi vært i. Flere ganger. Men jeg er åpen for forslag jeg. Kjenner jeg har lyst på en tur.

Anonymkode: d006c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris er ustabilt værmessig- tenker det lett kan bli en kald opplevelse. Ville kanskje heller satset på Roma eller en by sør i Europa- da er det større sannsynlighet for å få litt mer varme. Om dere satser på by: sjekk at butikker/museum faktisk er åpen i påsken. Kjedelig å komme ned til en stengt by. 
Om dere velger «syden» ville jeg kanskje satset på et sted hvor det er litt å gjøre i tillegg til å ligge på stranden. Da får dere en fin tur selv om været ikke er helt topp. 

Anonymkode: 0aa35...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Paris er ustabilt værmessig- tenker det lett kan bli en kald opplevelse. Ville kanskje heller satset på Roma eller en by sør i Europa- da er det større sannsynlighet for å få litt mer varme. Om dere satser på by: sjekk at butikker/museum faktisk er åpen i påsken. Kjedelig å komme ned til en stengt by. 
Om dere velger «syden» ville jeg kanskje satset på et sted hvor det er litt å gjøre i tillegg til å ligge på stranden. Da får dere en fin tur selv om været ikke er helt topp. 

Anonymkode: 0aa35...9cb

Har sjekket fly til Roma, det er langt færre og dyrere og med mellomlanding. 

Når det gjelder sydenturer så ligger Tenerife/Lanzarote/GC på 25000+++ og alternativet er vel Thailand og mer eksotiske steder.

Anonymkode: d006c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barcelona! Det kan bli både storby og strand, om du er heldig med været. Masse å oppleve for en 12-åring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk påstår at Kanariøyene er kaldt i påsken? Temperaturen der er jo nærmest det samme året rundt! Ville i så fall gått for sørsiden av Tenerife (mest stabilt klima med færrest nedbørsdager), med besøk i fantastiske Siam Park blant annet. Og leid en bil og utforsket øya, mye fin natur der! Kanskje tatt båt over til La Gomera?

Paris er fint, om sommeren. 

Anonymkode: 2d4f4...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

I Paris har du jo Eurodisney, jeg antar en 12-åring synes det er morsommere enn en eller annen sydentur.

Men kan du ikke sette deg ned med denne 12-åringen og sjekke hva som finnes hvor, og se på hva dere har lyst til å gjøre sammen? Sånt er jo hyggelig for begge to, å se fram til reisen og planlegge er jo halve moroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 18.43):

Tenker på å ta med barnet en tur til Paris en fire fem dager, men ser at det kommer på omtrent det samme som en tur til Syden, hva hadde du gjort?

Dette er altså årets påske.

Anonymkode: d006c...c6a

Jeg syntes Paris var oppskrytt  og franskmennene altfor sære så jeg hadde gått for syden.

Anonymkode: 8f6c5...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for fine tips!

Klart jeg kan høre med barnet, jeg er bare litt nysgjerrig på forumet mening. Ser det er mest aktuelt med Tenerife eller Kypros(lite fly til GC på aktuelle dager) så jeg tipper egentlig at vi drar til Paris.

Får og opp turer til Thailand og mer eksotiske steder når jeg bruker søksfunksjonen til TUI men jeg er ærlig talt usikker på å reise alene med et barn på et så eksotisk reisemål. 

Anonymkode: d006c...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt Paris, og besøkt den kulerunde kinoen. Det er så mye å finne på i Paris, elsker byen! 

Anonymkode: 31442...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk til alle for fine tips!

Klart jeg kan høre med barnet, jeg er bare litt nysgjerrig på forumet mening. Ser det er mest aktuelt med Tenerife eller Kypros(lite fly til GC på aktuelle dager) så jeg tipper egentlig at vi drar til Paris.

Får og opp turer til Thailand og mer eksotiske steder når jeg bruker søksfunksjonen til TUI men jeg er ærlig talt usikker på å reise alene med et barn på et så eksotisk reisemål. 

Anonymkode: d006c...c6a

Ville absolutt dratt til Tenerife, f.eks Playa de las Americas. Godt og varmt der da.

Anonymkode: 88119...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde valgt Paris, og besøkt den kulerunde kinoen. Det er så mye å finne på i Paris, elsker byen! 

Anonymkode: 31442...645

Har du noen gode tips? Kom gjerne med dem:))

Anonymkode: d006c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk til alle for fine tips!

Klart jeg kan høre med barnet, jeg er bare litt nysgjerrig på forumet mening. Ser det er mest aktuelt med Tenerife eller Kypros(lite fly til GC på aktuelle dager) så jeg tipper egentlig at vi drar til Paris.

Får og opp turer til Thailand og mer eksotiske steder når jeg bruker søksfunksjonen til TUI men jeg er ærlig talt usikker på å reise alene med et barn på et så eksotisk reisemål. 

Anonymkode: d006c...c6a

For ikke å snakke om at Thailand er dritlangt for en liten påske

Anonymkode: 4c0b4...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var i Paris med min datter da hun var 12 og hun elsket det. Jeg skal ikke påstå at hun er veldig kulturell. Vi var i Louvre, Sacre Coeur, katakombene, Eifeltårnet i tillegg til shopping og kafebesøk. Vi leide leilighet på Airbnb og hadde det supert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fransk og liker ikke varme så ingen av delene frister. Hva med å spørre barnet?

Anonymkode: 4a934...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke fransk og liker ikke varme så ingen av delene frister. Hva med å spørre barnet?

Anonymkode: 4a934...a9f

Det har jeg gjort men barnet har ikke alltid forutsetninger for å mene så mye om steder det ikke har vært før. Derfor spør jeg på reiseforumet. Tror nok barnet vil like både en sydentur og en tur til Paris.

Tror nok vi drar til Paris, men da med fire overnattinger. En uke blir litt lenge.

Anonymkode: d006c...c6a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...