Gå til innhold

Hvorfor er det så dyrt å fly til København?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4000 kr t/r i mai. Nesten like mye som jeg betaler for å reise til Sicilia det. Jeg har reist mye til CPH med jobben og det er like dyrt på hverdager. Tror aldri jeg har betalt under 3000 kr t/r til CPH. Flyturen tar ikke 1 time en gang fra Oslo. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: d1aa2...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de kan ta de prisene. 😆 

Anonymkode: 282ca...fa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de kan ta de prisene. 😆 

Anonymkode: 282ca...fa3

Det skjønner jeg, CPH er sikkert den mest populære ruten som fins fra OSL. Men til andre destinasjoner finner man jo ofte kampanjepriser innimellom, det har jeg aldri sett til CPH. Og det er litt rart at koster nesten like mye å reise til CPH som til Miami. Jeg betalte 5500 kr t/r til Miami i høst, tenk det. Og til Helsinki har jeg betalt 500 kr t/r flere ganger. Nå er kanskje ikke Helsinki en like populær rute men jeg syns fortsatt det er rart at det er så stor forskjell. 

Jeg elsker København men syns det blir for kostbart når flybillettene er så dyre, og kronekursen er elendig. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk SAS sine flyvninger fra Oslo til København i mai. Massevis av flyvninger til ca 2000 kr tur/retur. Er det helg eller ukedager du tenker?

Anonymkode: 21aa6...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det skjønner jeg, CPH er sikkert den mest populære ruten som fins fra OSL. Men til andre destinasjoner finner man jo ofte kampanjepriser innimellom, det har jeg aldri sett til CPH. Og det er litt rart at koster nesten like mye å reise til CPH som til Miami. Jeg betalte 5500 kr t/r til Miami i høst, tenk det. Og til Helsinki har jeg betalt 500 kr t/r flere ganger. Nå er kanskje ikke Helsinki en like populær rute men jeg syns fortsatt det er rart at det er så stor forskjell. 

Jeg elsker København men syns det blir for kostbart når flybillettene er så dyre, og kronekursen er elendig. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Vil tippe en årsak er at det kun er SAS og Norwegian som opperer ruten. Mange andre utenlandske destinasjoner har minst et alternativ til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

4000 kr t/r i mai. Nesten like mye som jeg betaler for å reise til Sicilia det. Jeg har reist mye til CPH med jobben og det er like dyrt på hverdager. Tror aldri jeg har betalt under 3000 kr t/r til CPH. Flyturen tar ikke 1 time en gang fra Oslo. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: d1aa2...a75

Hvor finner du de prisene? Jeg får opp 649,- og 839,- hos Norwegian. Det er 1700,- tur/retur med bagasje… 

Anonymkode: 58316...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til København med jobben nå til uka og det er 2848 t/r full flex med priority boarding, håndbaggasje+ 2x23 kg innsjekket og setereservasjon. Kunne fått billigere om vi ikke hadde måttet reist akkurat de dagene vi skal, for billetten til København koster 200 kr mindre enn fra.

Anonymkode: 0ebd4...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

4000 kr t/r i mai. Nesten like mye som jeg betaler for å reise til Sicilia det. Jeg har reist mye til CPH med jobben og det er like dyrt på hverdager. Tror aldri jeg har betalt under 3000 kr t/r til CPH. Flyturen tar ikke 1 time en gang fra Oslo. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: d1aa2...a75

Bruk Supersaver.no: billigste fly

solfaktor.no:  fly/hotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Sjekk SAS sine flyvninger fra Oslo til København i mai. Massevis av flyvninger til ca 2000 kr tur/retur. Er det helg eller ukedager du tenker?

Anonymkode: 21aa6...9a0

Jeg sjekket 10-12/5. Da er det Eurovision i Malmö, og naturlig nok er prisene til CPH veldig høye hele uka der. Men jeg sjekket andre helger og, det er jo svindyrt. Siden jeg har startet i ny jobb kan jeg ikke ta meg fri og jeg må reise etter jobb fredag kveld og hjem på søndag. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal til København med jobben nå til uka og det er 2848 t/r full flex med priority boarding, håndbaggasje+ 2x23 kg innsjekket og setereservasjon. Kunne fått billigere om vi ikke hadde måttet reist akkurat de dagene vi skal, for billetten til København koster 200 kr mindre enn fra.

Anonymkode: 0ebd4...49f

Jeg syns fortsatt det er dyrt for en så kort strekning. Jeg pleide også å betale fra 2800 kr og oppover da jeg reiste mye til CPH med jobben. Har aldri funnet noen rimelige billetter dit, hverken med SAS eller Norwegian. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg, CPH er sikkert den mest populære ruten som fins fra OSL. Men til andre destinasjoner finner man jo ofte kampanjepriser innimellom, det har jeg aldri sett til CPH. Og det er litt rart at koster nesten like mye å reise til CPH som til Miami. Jeg betalte 5500 kr t/r til Miami i høst, tenk det. Og til Helsinki har jeg betalt 500 kr t/r flere ganger. Nå er kanskje ikke Helsinki en like populær rute men jeg syns fortsatt det er rart at det er så stor forskjell. 

Jeg elsker København men syns det blir for kostbart når flybillettene er så dyre, og kronekursen er elendig. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Jeg tror det er derfor - det er den ruten flest nordmenn trenger, oftest, og dermed trenger man ikke lokke med lave priser.

Jeg tenkte først at det er "opp og ned" og "ut og inn" som koster - akkurat som det som koster mest i en bolig er kjøkken og bad og yttervegger og fundament.

Jeg tror det er begge deler. Men kanskje mer også 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sjekket 10-12/5. Da er det Eurovision i Malmö, og naturlig nok er prisene til CPH veldig høye hele uka der. Men jeg sjekket andre helger og, det er jo svindyrt. Siden jeg har startet i ny jobb kan jeg ikke ta meg fri og jeg må reise etter jobb fredag kveld og hjem på søndag. 

Anonymkode: d1aa2...a75

Hva med 3.-5.mai?  SAS Kl 18.55 fra Gardemoen på fredag og hjem kl 23 fra CPH søndag (for å få max ut av helga😄) koster 1900 kr. Så legger du på en håndbagasje i neste steg som er 120 kr per vei eller noe sånt. Er ikke det ok da? Langt unna 4000 kr ihvertfall. Tipper det dyreste tidspunktet å reise er nettopp etter jobb fredag og hjem søndag kveld.

 

Anonymkode: 21aa6...9a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar toget hvis jeg skal til København. Kan få en tur fra Oslo til 800 og slipper å betale flybuss. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvist skrev (4 timer siden):

Jeg tar toget hvis jeg skal til København. Kan få en tur fra Oslo til 800 og slipper å betale flybuss. 

Har jeg tid foretrekker jeg båten til København, ellers flyr jeg. Båten er uansett koseligste reisemåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billettene til København er stabilt dyre. Jeg har reist regelmessig til København i snart 10 år nå da jeg har et barn som bor der og jeg har også full jobb som gjør at jeg ikke kan bruke mer tid enn nødvendig på selve reisen. Jeg har ofte betalt i underkant av 2000 hver vei. Dessverre. Ferie i absolutt alle andre europeiske storbyer er mye billigere! 

Anonymkode: 7b16c...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København og Amsterdam er store transitflyplasser når vi reiser ut i verden, Ofte koster det like mye å fly dit som å fly via disse flyplassene til andre destinasjoner. Jeg skjønner ikke logikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestilte nettopp ferie til København i august og da kostet billettene 830 kr en vei inkl. bagasje. Hotell derimot var veldig dyrt synes jeg! 

Anonymkode: 26146...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...