Gå til innhold

Hvor mye betyr kaffe for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja mye. Mannen min fridde til meg, mår jeg ikke ville ha han, med ar han kunne komme en tur på kaffe,  jeg sa jeg var  tom, så det går ikke. Da dukket han opp på døra med en kaffepose. Deretter kom han altid på døra med en pose evergood.

Så når vi giftet oss ble det pyntet med kaffebønner,  vanilje lys og roser.

Anonymkode: 5843c...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er avhengig av en til to kopper om morgenen, og eventuelt en etter middag. Har funnet ut at jeg sover dårlig hvis jeg drikker det etter 18. viktigst om morgenen❤️ Takker ja til kaffe til kaker i sosiale settinger også. Likte svart kaffe først som 17- åring. Lukta om morgenen minner meg om besteforeldre og pappa🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe kan bety litt ubehagelige øyeblikk, fordi noen synes det er vanskelig å akseptere at jeg ikke drikker det og dermed takker nei. 

Det kan også bety hyggelig samvær, som i skal vi ta en kaffe? (en helt logisk formulering selv om ingen av de involverte har tenkt å drikke kaffe... :fnise: ), eller at det er tid for ettermiddagskaffe - et begrep i min barndom som innebar at det var kjeks eller kake tilgjengelig i stuen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye betyr kaffe for deg? Og HVA betyr kaffe for deg? 

Anonymkode: dc00d...0ff

Nå, ingenting.

Jeg har i alle år drukket MYE kaffe, opptil 5-8 kopper om dagen. Før jul så ble det oppdaget at jeg hadde spiserørsbetennelse som blant annet ble knyttet til kaffe, så da sluttet jeg på dagen.
 

Jeg drikker kun te for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker tre kopper kaffe hver dag. Er kresen, så den må være nybrygget. Kaffe som har stått noen timer på kanne, er ikke godt. Den aller beste kaffen er bålkaffe. Det har vi mye om sommeren. Kokt på bålpanne.

Anonymkode: 85867...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe betyr mye for meg i den forstand at jeg liker kaffe og gjerne vil starte dagen med en kopp.

Jeg foretrekker svart kaffe hjemme, på kafé drikker jeg gjerne en capuccino eller flat white og da betyr kaffe sosialt samvær med mennesker jeg bryr meg om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skjønt at det er veldig in med trakter-kaffe om dagen, det billigste er det beste. På Kaffebrenneri der hvor jeg bor en kort stund, ligger den boken fra Tim Wendelboe, og den var veldig informativ, alt fra kalk i vannet til litt av hvert. Kaffe er power! Det som er litt rart, er at han oppfordrer til hjemmelaget, selv med egen sjappe, sympatisk. Det blir jo dyrt med kaffe ute hele tiden.

Men nå er det "Time out" her!

coffeewithtimbook-600x795.png.webp

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk akkurat 20 minutter nå er jeg på min andre kopp med Dolce Gusto Evergood ;) 

Endret av Maskinfører
Glemte blunkefjes ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe, det betyr å presse i seg vond drikke for å være høflig på besøk hos gamle tanter. I alle andre situasjoner betyr det ingen ting.

Jo, forresten. På fly betyr kaffe irritasjon. Flypersonalet serverer alltid kaffe først. Og glemmer å komme med te etterpå, slik at jeg må be om det. 

Anonymkode: fed04...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

Kaffe kan bety litt ubehagelige øyeblikk, fordi noen synes det er vanskelig å akseptere at jeg ikke drikker det og dermed takker nei. 

Det kan også bety hyggelig samvær, som i skal vi ta en kaffe? (en helt logisk formulering selv om ingen av de involverte har tenkt å drikke kaffe... :fnise: ), eller at det er tid for ettermiddagskaffe - et begrep i min barndom som innebar at det var kjeks eller kake tilgjengelig i stuen. 

Det er jo gjerne slik. Jeg ber folk på " mat og kaffe" , på " bursdagskaffe" eller på " ettermiddagskaffe" selv om mange drikker te/brus/saft. Det er bare et innarbeidet ord på det hele. 

Anonymkode: dc00d...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...