Gå til innhold

Hvor mye betyr kaffe for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye betyr kaffe for deg? Og HVA betyr kaffe for deg? 

Anonymkode: dc00d...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kake. Jeg liker ikke kaffe, men hvis jeg blir invitert på kaffe, får jeg ofte kake😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en har drukket kaffe i 25-30 år, så sier det vel seg selv at det er et innarbeidet mønster? De fleste liker det de er vant til å få. Kaffe var der før livsledsager 1, 2 og nummer 3 dukket opp.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte morningen med kaffe er altså det beste!

Anonymkode: 53f75...2bd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker kaffe-lukten på vei til skolen da jeg var barn. Ved skipshavnen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha morgen koppen. Den er ganske hellig. Og ellers ofte en på vei til eller underveis i trening. 
Jeg drikker det ekstremt sjelden som gravid siden det er sentralnervestimulerende og avhengighetsskapende, og det vil jeg ikke gi en liten baby, og jeg savner det altså så sinnsykt de 9 mnd! Blir lykkelig når jeg kan begynne igjen etter fødsel. 

Anonymkode: 32b9f...f05

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner ikke før jeg har fått i meg to kopper kaffe. Drikker minst en liter om dagen

Anonymkode: 6c804...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en sur megge om jeg ikke fikk morgenkaffen min. Trenger en kopp til lunsj også.

Anonymkode: acc86...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lukte godt. Jeg har pleid å si at det gjør det. Men den kaffeen ene kollegaen min henter lukter aldri godt. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kaffe betyr?

42. På en skala.

Anonymkode: 5dba1...1d1

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havremelk! Latte når det er veldig kaldt, eller islatte. Minst en om dagen! Elsker det

Anonymkode: e6958...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye kaffe betyr?

42. På en skala.

Anonymkode: 5dba1...1d1

Life, the univers and everything ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er godt med melk og mange suketter, og enda bedre med smak. Det gir en våkenhetsfølelse og er koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker bare te hver dag.

Anonymkode: ec91f...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig ingenting 😊 Liker ikke smaken av vanlig svart kaffe. Men jeg liker lukten av traktekaffe, merkelig nok 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker kaffe, men har sjelden opplevd at set gjør meg veldig våken, eller gjør at jeg ikke får sove. Må dog tisse av kaffe, så unngår det på f eks lange bilturer.

 

På jobb er det relativt kjip kaffe, men drikker kaffe der likevel. En form for kjededrikking. Hjemme drikker jeg (god) kaffe om jeg har tid og vil kose med med kaffen, men kan fint gå en dag eller to uten kaffe i ferier osv. Når jeg først lager kaffe så legger jeg litt penger i gode bønner, kverner selv og bruker V60 (pour over) eller Aeropress.

En gang i tiden blir det skikkelig espressomaskin så jeg kan lage perfekt americano, cappuccino og cortado, men da må jeg ha bedre tid til kaffenerding i hverdagen først (les: eldre barn).

Eneste gangen jeg har følt meg (i overkant) oppkvikket av kaffe var en gang jeg startet dagen med å gi blod, for så å drikke enorme mengder pulverkaffe (var student). Da hadde jeg hjertebank, fokusvansker og trøbbel med å sitte rolig.

Jeg kan fint drikke kaffe på nattevakt eller sent på kvelden og legge meg til å sove kort tid etter.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye kaffe betyr?

42. På en skala.

Anonymkode: 5dba1...1d1

The ultimate question of life, the universe and everything. 🫶🏻

Anonymkode: 32b9f...f05

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...