Gå til innhold

Enkel oppskrift på saftig sjokoladekake i langpanne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser etter en enkel oppskrift på en saftig sjokoladekake i langpanne med god glasur. 
Helst en dl-oppskrift. 
Har prøvd litt forskjellig, mine blir alltid tørre og kjedelige. Skal bake til barnebursdag. 
 

Takknemlig om noen deler en fin oppskrift som de vet at funker hver gang 🟫🟫🟫

Anonymkode: 51217...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser etter en enkel oppskrift på en saftig sjokoladekake i langpanne med god glasur. 
Helst en dl-oppskrift. 
Har prøvd litt forskjellig, mine blir alltid tørre og kjedelige. Skal bake til barnebursdag. 
 

Takknemlig om noen deler en fin oppskrift som de vet at funker hver gang 🟫🟫🟫

Anonymkode: 51217...616

Sjekk ut crazy devil Cake få søtereliv. Den slår aldri feil og den oppskriften har jeg brukt i årevis 😊

Anonymkode: 43007...75d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro labgpannekake, bare bytt ut vannmed melk og tilsett 2dl seterrømme i tillegg 😋😋 Husk å blande røren veldig godt, og å avkjøle kaken på rist. 

Anonymkode: d7995...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste langpannen er Toro synes jeg. Den blir alltid mest saftig! Blir alltid skuffet når det er andre langpanner når jeg er andre steder, de er alltid mye mer tørre 😅😅 Bonus at den er glutenfri også, så slipper man å lage en ekstra dersom noen er allergiske 😊

Anonymkode: bef9a...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne: 

https://meny.no/oppskrifter/kaker/sjokoladekaker/Sjokoladekake-i-langpanne/

Jeg lover - den er fantastisk!

Anonymkode: 23bac...c12

Tusen takk for tips, alle sammen! 
Kan jeg droppe rømme? Eller er det sånn at det er rømmen som gjør kaken ekstra saftig?

Anonymkode: 51217...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for tips, alle sammen! 
Kan jeg droppe rømme? Eller er det sånn at det er rømmen som gjør kaken ekstra saftig?

Anonymkode: 51217...616

Det er rømmen som gjør den saftig og med natron som hevemiddel må du ha rømme i (evt kefir el).

Anonymkode: 598a1...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

De aller fleste sjokoladekaker i langpanne er enkle. Skal du ha det enklere, blir det pose fra Toro.

Men hvis alle du har prøvd hittil blir tørre og kjedelige, har det mest sannsynlig med stekingen å gjøre.

Prøv litt lavere temperatur / og eller ta den ut av ovnen litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (3 minutter siden):

De aller fleste sjokoladekaker i langpanne er enkle. Skal du ha det enklere, blir det pose fra Toro.

Men hvis alle du har prøvd hittil blir tørre og kjedelige, har det mest sannsynlig med stekingen å gjøre.

Prøv litt lavere temperatur / og eller ta den ut av ovnen litt før.

Takk! Du er inne på noe jeg selv har hatt mistanker om. Før i tiden kunne jeg få til saftig kake, men etter at vi bytta ovn funker det ikke lenger. Har på en måte ikke turt å tro på det fordi jeg har har brukt eksakt den samme oppskriften, temperatur osv.. Jeg er ingen ekspert på kaker, men en sjokoladekake tenker jeg at jeg bør få til i blant..

Anonymkode: 51217...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sjekk ut crazy devil Cake få søtereliv. Den slår aldri feil og den oppskriften har jeg brukt i årevis 😊

Anonymkode: 43007...75d

Ser at det er i den samme som jeg bruker. Jeg kaller den bare for vegansk sjokoladekake.

Ungene elsker den. Og den funker uten glasur også.

 

Anonymkode: 5ac55...f24

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...