Gå til innhold

Post dine alternativ rock/indie favoritter her!


DeLorean

Anbefalte innlegg

Som en stor elsker av indie og alternativ rock synes jeg det var på tide med en slik tråd. Det er utrolig mye god musikk der ute, som du IKKE finner på radioen, men som går under radaren.

Jeg ønsker og håper folk kan finne nye favorittartister i denne tråden. 

Jeg starter med et av mine all time favorites: The Decemberists fra Portland, Oregon. Her har de fått med seg James Mercer fra fantastiske The Shins. Flott låt! ❤️

 

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuffende respons her! Er det ingen flere med god musikksmak her? 😁

Siden det er fredag poster jeg denne catchy låta fra tidligere Arcade Fire medlem Will Butler. Digger denne! 😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig catchy låt fra (nedlagte?) Against Me! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, DeLorean said:

Herlig catchy låt fra (nedlagte?) Against Me! 

 

Likte den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden James Mercer nevnes i hovedinnlegget: Jeg synes så å si ALT fra The Shins er fantastisk..men det er vel ganske mainstream indie, kanskje?🤔

Anonymkode: 8ad1f...153

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden James Mercer nevnes i hovedinnlegget: Jeg synes så å si ALT fra The Shins er fantastisk..men det er vel ganske mainstream indie, kanskje?🤔

Anonymkode: 8ad1f...153

Ja, The Shins er et av de mer kjente indie bandene, sammen med Death Cab for Cutie f.eks. Men tro meg - de færreste her inne har hørt om dem! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo gå for noe litt mer 'obskurt'. Hva med nederlandske/tyrkiske Altin Gün. Sikkert ikke for alle - jeg synes det er dritkult!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENDELIG musikktråden for meg!!!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (1 minutt siden):

ENDELIG musikktråden for meg!!!

 

 

Velkommen! 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine er jo at Indie favner ganske vidt synes jeg. Tror jeg kategoriserer litt for mye under indie / alternativ rock som kanskje egentlig defineres andre steder, men shit samma :fnise:

Endret av powerpuffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Anonymkode: cde80...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (1 minutt siden):

Det fine er jo at Indie favner ganske vidt synes jeg. Tror jeg kategoriserer litt for mye under indie / alternativ rock som kanskje egentlig defineres andre steder, men shit samma :fnise:

Det går bra! Det jeg liker godt med indie er låtskrivingen. Spesielt hos band som The Decemberists, Arcade Fire, The Shins og Fountains of Wayne. Såre, emosjonelle låter. Jeg er en 'sucker' for det vakre og emosjonelle. DCFC har utrolig mange vakre og såre låter. F.eks denne:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også denne!! Det er vel nesten ikke en sjel som har hørt denne sangen, men til og med samboeren min som hører mer på litt heavye greier likte denne. Den har under 10.000 avspillinger på Spotify. Fant den ikke på YouTube
 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...