Gå til innhold

Er navnet ditt "tidsriktig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er jmf dem mest sannsynlig født i 2023 (Er det forklaringen på at jeg er så leken?)

Mannen i 1946

Barna i henholdsvis

2006 - 1952 - 2022 - 1967 - 1958 - 1992 - 1967 - 1975 - 1970 - Fikk ikke match på alle men ingen av årstallene stemmer. Nærmeste er kun 3 år avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk opp at jeg mest sannsynlig er født i 1948, men er født i 1970. 😄

Navnet mitt har norrøn opprinnelse, og var også ganske vanlig da jeg var barn, men jeg tror aldri jeg har møtt noen født på 90-tallet eller seinere med samme navn som meg. 

Endret av Kniv & gaffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne igjen på forskjellige slektninger. På bestemor, som er født i 1917, står det at hun mest sannsynlig ble født i 2014😆

Anonymkode: 6c99f...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Fru Uperfekt said:

Jeg er jmf dem mest sannsynlig født i 2023 (Er det forklaringen på at jeg er så leken?)

Mannen i 1946

Barna i henholdsvis

2006 - 1952 - 2022 - 1967 - 1958 - 1992 - 1967 - 1975 - 1970 - Fikk ikke match på alle men ingen av årstallene stemmer. Nærmeste er kun 3 år avvik.

Har du ni barn, eller enda flere? Ikke rart du er leken 😅

Anonymkode: b9745...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Nora, og ble født i 1995. I følge denne var det mest sanssynlig med 2016! Det stemmer med hvordan jeg oppfatter det :) 

Anonymkode: ddc61...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 27 tidligere og bom på meg 

Rett på en prikk på sønnen min

Ett år seinere på samboer 😝

Anonymkode: d533b...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spot on for min del. Ikke overrasket, det har jo alltid flommet over med navnesøstre på skolen og sånn. 

Har aldri likt navnet mitt så godt, skulle gjerne hatt noe hakket mer unikt. Hehe. 

Anonymkode: 100f8...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sjekket jeg ca 15 navn i familien, og ingen stemte. Et var ca 10 år unna, de andre var mye langt unna. Noen av oss kom ikke på lista ei gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du ni barn, eller enda flere? Ikke rart du er leken 😅

Anonymkode: b9745...1c7

Vel alle kan ikke ha 2 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et navn som ble veldig populært 10-15 år etter at jeg ble født, samtidig som jeg har en ganske ung stemme. Jeg ser overhodet ikke yngre ut enn jeg er, men på grunn av navnet og stemmen min blir jeg ofte tatt for å være en god del yngre enn jeg er. Mange tror jeg er en ung person som ser eldre ut enn alderen min. 

Anonymkode: a8e34...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skulle visst vært halvparten så gammel i følge navnet mitt.

Husker jo det, at mange jeg møtte som barn aldri hadde hørt navnet mitt før. Mens nå er det mer vanlig. 

Så jeg vil absolutt si det er tidsriktig ja.

Anonymkode: 88f16...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født i 91, den gjettet 2010 og 2013 på navnene mine. Men det er et navn som har vært på topp 10 i tretti år nå.

Anonymkode: eacdb...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bli helbom dette. Navnet var på topp i 1880 eller noe, og ingen av de som ble født da søker på navnet sitt nå, av naturlige årsaker. Så de sa 1951, mens jeg er født i 1991. 40 år bom. Skjønner jo det.

Ta Ingrid for eksempel. Det har folk hett hele tida. Statistikken sier 97, men for meg er det en relativt ung Ingrid. 

Anonymkode: 9f018...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 1993, men fikk 2012.

Anonymkode: 58747...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navnet mitt er ikke på lista, men den bommet kun med ett og to år på navnene til ungene. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 16.38):

Kom over denne siden på ssb og syns den var litt artig. 

Si meg hva du heter, så skal jeg fortelle deg hvilket år du er født.

Søkte opp navnene til mine tre barn og meg selv og noen andre familiemedlemmer. Det stemte sånn ca. på mine barn og tantebarn og andre barn jeg kjenner fra generasjonen under meg. 

På meg og foreldrene mine stemte det ikke i det hele tatt. Broren min stemte på nøyaktig årstallet og det var litt artig. 

Anonymkode: 2f163...6e6

Navnet mitt var ikke med 😭

Anonymkode: be458...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommet med ett år når det gjaldt mitt eget navn, jeg er født ett år senere enn systemet antok.

Når det gjelder sønnen min, bommet den med åtte år. Men jeg plukket ikke navn fra tjue-på-topp listen heller da han ble født. Jeg valgte et navn jeg elsket og synes var utrolig fint, foreslo det for mannen og han var enig. Det navnet ble det, åtte år etter at det åpenbart hadde ligget på topplisten (noe jeg ikke visste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1985 men navnet var på topp i 2005. Det kan stemme for jeg var alltid den eneste med det navnet da jeg vokste opp. Ellers passer det ikke særlig med barna heller, navnet var på topp tidligere.

Anonymkode: afed9...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...