Gå til innhold

Er navnet ditt "tidsriktig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 år feil. Ikke forut for sin tid, mine foreldre

Anonymkode: f9563...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som forventet, både min brors og mitt navn var på nedgang da vi ble født.

Våre foreldre var ikke helt med i strømmen ( på mange måter).

Anonymkode: ec5c2...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år bom på meg. Prøvde med navnet til min ufødte datter da, som visstnok toppet seg i fjor… Selv om jeg har unngått populære, trendy navn. Jaja, jeg er visst basic 😅

Anonymkode: e1247...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig. Testet mine søsken også.

Jeg trur foreldrene våre bare valgte årets mest populære navn på hver og en av oss ...

Anonymkode: 27c72...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sannsynlig født 31 år før jeg faktisk kom til. 😂 Vel, jeg er ganske eksotisk nå til dags i alle fall. Vi får se om navnet kommer tilbake om noen år. 

Anonymkode: 44b8e...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket mine foreldre,barn, tantebarn, mann og søsken. Tre av oss har tidsriktige navn. Jeg er født tidlig 80-tallet, men navnet var mest populært på 60-tallet. På min fars navn, stod at han mest sannsynlig er født i 2023, han ble født i 1954.. Samme med min eldre brors navn, født på 70-tallet, da var han ganske alene om navnet, kom opp at han mest sannsynlig er født i 2009. Veldig lite tidsriktige navn i min familie tydeligvis. 

Anonymkode: 4ee14...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg: 25 år feil

Barn 1: 7 år feil

Barn 2: 7 år feil

Mannen: 20 år feil

 

Anonymkode: 621aa...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøvde seg faktisk med to årstall på en gang 1985 og 2023. Ikke så rart at de sliter, med et navn som hadde sin topp i 1901 og som kun noen få eller ingen har fått hvert år etter ca 1940. 😂

Men jeg er født i 1969 og elsker mitt flotte og enkle, men uvanlige navn.

Anonymkode: b8c0f...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (2 timer siden):

De bommet med over 8 år, så nope. Feil som faen

Du gir ikke ssb mye slakk. 8 års avvik i en tidsperiode på 78 år (1945-2023) ville ikke jeg betegnet som "feil som faen"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Gamle navn er jo in igjen :D 

Anonymkode: 5914d...a1c

Ja, de kommer gjerne tilbake etter to-tre generasjoner. Etter at de har sluttet å bli sett på som kjerring/gubbe-navn. Men da begynner folk å kalle dem oppdiktet og nymotens og unge mødrenavn isteden, som skjedde med stakkars Leander. 😅

Anonymkode: b9745...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hareena said:

Du gir ikke ssb mye slakk. 8 års avvik i en tidsperiode på 78 år (1945-2023) ville ikke jeg betegnet som "feil som faen"

Men det må jeg vel få lov til å mene, også kan du mene ditt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommet med 12 år. Litt merkelig, siden vi var 3 i klassen med samme fornavn, og jeg kjenner flere som er på omtrent samme alder som meg.

Mannen bommet med nesten 40 år. Navnet er vanlig nå, men var det ikke da han ble født.

Min fars navn stemte nøyaktig med årstallet.

Anonymkode: 305fd...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bommet med 7 år tilbake i tid på meg og det var riktig tiår. På samboeren bommet den 30 år frem i tid. På bestevenninna mi bommet den 31 år tilbake i tid, men hun har et gammeldags navn da og var den eneste på skolen med det navnet. Mamma og morfar er visstnok begge født i 2023 😂 Men gamle navn er jo in igjen og mammas navn var ganske gammeldags selv da hun ble født i 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekket mitt navn: skulle vært født i 46, og jeg er født i 87😅

Anonymkode: a24c4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommet med 22 år for min del. Treffer jeg navnesøstestre er de i 70-årene 😄

Anonymkode: 730d8...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kom 30 år for seint

Anonymkode: d5b5a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (7 timer siden):

Ganske feil for min del 

Samme her- utifra navnet skulle jeg vært nøyaktig 20 år eldre en jeg er 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn på midten av 90-tallet og vi hadde lange diskusjoner om navn. Birk og Joakim var de som sto igjen. Jeg kjente bare til en Joakim, han gikk på mitt trinn på naboskolen og var en skikkelig sjarmerende og litt rampete fyr (mange år før dette). Mannen min kjente også bare til en fra før. Det endte med Joakim. Først et år senere skjønte jeg at det fantes veldig mange Joakim født når vi fikk vår.

Nå har Joakim selv fått barn og hatt akkurat samme diskusjon som vi hadde, og gitt barnet et navn de kjente lite til og trodde var passe uvanlig. Men også det navnet er på navnetoppen for tiden. Vi er altså de minst originale folkene😂

Anonymkode: 1eff0...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommet med fire år på meg og tre år på sønnen min😅

Anonymkode: 2a8db...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...