Gå til innhold

Uskyldige blir knivstukket i Sarpsborg. Det samme kunne skjedd i Drammen og Oslo


Majer

Anbefalte innlegg

Hvorfor lar man egentlig folk som kommer til Norge få flytte til byer med stor grad av sosiale utfordringer når de som flytter dit også har de samme utfordringene? Man hadde løst problemer med alt fra integrering til kriminalitet og sosial ulikhet dersom man hadde begrenset forflytningen til de som flytter rundt. Jeg har hatt kontakt med foreldre som angrer på at de flyttet og. 

Jeg ser for meg at de som tar disse avgjørelsene aldri har blitt truet med kniv engang

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt poeng, for det viktigste vi gjør fremover er å legge ansvaret der det hører hjemme - på regjeringen som skal sørge for nok midler til kommunene til å integrere mennesker godt, samt godt utdannede mennesker i kommunene som skal ha ansvaret for dette. Ikke på enkeltmennesker som kommer hit i krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

De har vel kun bostedsplikt i 5 år. 

Jeg tenker at denne burde bli forlenget. Helt til alle barn var ferdige med grunnskolen til et minimum. 

De har så store problemer på skolene i Sarpsborg nå at det er krise. Lave boligpriser og høye boligpriser i Oslo fører til at flyktninger strømmer til eks. Sarpsborg.

Skjønner jo at det er tøft å bo på et lite sted i Norge med mange fordommer eller den klimaforskjellen det må være å komme til Nord Norge hvis du kommer fra et tropisk klima, men det må være prisen man betaler tenker jeg. Det er best for de også. De er heller ikke tjent med å få barn som faller ut eller får problemer. Det blir store integreringsproblemer. 

Det generelle inntrykket mitt er at de fleste som kommer blir godt integrert så det er et fåtall det gjelder, men det blir uansett for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...