Gå til innhold

Hvorfor har mange kvinnelige kjendiser nasal stemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de tatt neseoperasjon?

Linni Meister, Caroline Berg Eriksen, Isabel Raad og flere

Anonymkode: 9fdf0...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De snakker med babystemme fordi de tror det er søtt og deilig. Jeg spyr av slike kvinnfolk. Skrur av tv, mobil når disse dumme nekene åpner kjeften sin. Æsj, voks opp. Søt dukkestemme passer for barn under 4 år. 

Anonymkode: 3e9aa...b3d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som ønsket mer oppmerksomhet som unge, og som utviklet en natal stemme for å bli hørt. Litt som en del menn som snakker lyst, men synger dypt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte med Skappel for en mannsalder siden. Jeg er mann, og synes det er rart at damer legger seg til en stil hvor de virker mindre begavede. "Journalister" i NRK har begynt med det samme. De tror nok, i sin begrensede visdom, at de høres feminine ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi de har så manage nese-operasjoner og botox, sånn at de ikke er i stand til å snakke ordentlig lenger?  

Anonymkode: a37de...5ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stort sett tilgjort. 

Anonymkode: 96b1a...06b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stusset over at nasale stemmer er en solid gjenganger blant kvinnelige influensere. Ja, en lys stemme høres muligens noe mer feminin ut, men en dyp stemme høres bedre og blir tatt mer på alvor. Har selv opplevd kvinnelige kollegaer som snakker med lysere stemme rundt flotte mannfolk, så det er muligens noe instinktivt som enkelte legger seg til for å fremstå mer kvinnelige?

Anonymkode: ee893...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, og det er helt feiloppfattet fra deres side; det er ikke sexy eller tiltrekkende...og det er supertilgjort. 
Noen lager også en slags "knirkelyd" i stemmen (amerikanere er fæle til det) og det er heller ikke et pluss. 

Alt det rare folk gjør for å følge en mote... :fnise: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys stemmer er feminint. Det er en av de tingene jeg ser etter i en partner. Elsker stemmen til samboeren min.

Linni Meister er dog bare irriterende. De andre du nevner har jeg aldri hørt.

Anonymkode: add16...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Jupp, og det er helt feiloppfattet fra deres side; det er ikke sexy eller tiltrekkende...og det er supertilgjort. 
Noen lager også en slags "knirkelyd" i stemmen (amerikanere er fæle til det) og det er heller ikke et pluss. 

Alt det rare folk gjør for å følge en mote... :fnise: 

Den knirkelyden kaller de "vocal fry".

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forbinder stemmen til mange av de kvinnelige kjendisene med mye alkohol og rusmiddel. Da får man en litt spesiell stemme. Og de stemmer nok, mange av de drikker jo hele tiden. 

Anonymkode: 6400d...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @HemmeligSpion. :D Det var akkurat det jeg mente. Irriterende teite greie. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også Louise Angelica Rise har nasal stemme.

Så et intervju med Paris Hilton for ikke så lenge siden, der hun snakket med dypere stemme enn hva hun har gjort de siste 20 årene.

Hun fortalte at hun begynte å snakke med lys, spinkel og nasal stemme fordi det skulle være en del av imaget, men nå når hun har blitt rundt 40 med mann og barn, er det tilbakelagt stadie. Hun har vært utrolig slitsom å høre på før, men nå hadde hun en helt vanlig stemme.

Det samme har Britney Spears sagt, altså at hun fikk beskjed av manager og plateselskap å snakke/synge med lysere stemme, men at hun nå snakker med dypere røst.

Ts

Anonymkode: 9fdf0...d6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er trendy å ha sniffa så mange rare kjemikalier oppi der at det påvirker akustikken i kroppens hulrom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (På 23.2.2024 den 10.32):

Den knirkelyden kaller de "vocal fry".

 

skulle akkurat til å poste denne! han treffer spikeren på hodet!

Anonymkode: 05e07...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

skulle akkurat til å poste denne! han treffer spikeren på hodet!

Anonymkode: 05e07...63a

Hihi. Jeg har vocal fry naturlig og det irriterer meg så til de grader. Jeg skulle ønske jeg kunne snakke med ren stemme og ikke gurgle-stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...