Gå til innhold

Påkjørsel bakfra. Hva er årsaken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører mye på motorvei. Relativt ofte blir det forsinkelser i trafikken og ofte er det på grunn av påkjørsel bakfra. Hva er årsaken?

Ligger så mange tett opp i rumpa på bilen foran? Noen som ikke leser trafikkbildet framover i trafikken. Mobil? Trykker på skjerm i bilen? Føret? Eller? 

Kom med innspill. 

Anonymkode: 5909b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger for tett og følger ikke med.

Anonymkode: a6c41...f00

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slalomkjørere og uppmerksomhet

Anonymkode: 1edb4...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser nok bilmerket i speilet...

Enkelte liker å ligge å "trykke"

Anonymkode: d2548...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de fleste biler yngre enn 10 år automatisk brems? Dette problemet må jo gå over etterhvert som de eldste bilene blir byttet ut?

Anonymkode: f069e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjørt mye på motorvei, og ikke fått med deg hvordan folk kjører?

Folk ligger oppi støtfangeren på bilen foran. Bilen foran bremser fordi en annen idiot skifter felt rett foran uten å bruke blinklys.

Jeg kjører motorvei daglig, men ikke mer enn 15 min utenom rush, og jeg er mer overrasket over at det ikke oftere er ulykker. Jeg har flere ganger sendt inn bilder av firmabiler til firma og varslet om at begge blinklys bak og på sidene er defekte, og at dette skaper farlige situasjoner når sjåføren skifter felt over varsellinjer.....

Anonymkode: e56aa...2e3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjører mye på motorvei. Relativt ofte blir det forsinkelser i trafikken og ofte er det på grunn av påkjørsel bakfra. Hva er årsaken?

Ligger så mange tett opp i rumpa på bilen foran? Noen som ikke leser trafikkbildet framover i trafikken. Mobil? Trykker på skjerm i bilen? Føret? Eller? 

Kom med innspill. 

Anonymkode: 5909b...857

Ja. Folk er idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du ser nok bilmerket i speilet...

Enkelte liker å ligge å "trykke"

Anonymkode: d2548...be2

Har ingenting med bilmerke å gjøre. Jeg ser både bmw og tesla som kjører godt under fartsgrensen under gode kjøreforhold. Har også opplevd trailer som slalomkjører og som ligget klint opp i ræva når du holder køen. 

 

Anonymkode: 5909b...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har kjørt mye på motorvei, og ikke fått med deg hvordan folk kjører?

Folk ligger oppi støtfangeren på bilen foran. Bilen foran bremser fordi en annen idiot skifter felt rett foran uten å bruke blinklys.

Jeg kjører motorvei daglig, men ikke mer enn 15 min utenom rush, og jeg er mer overrasket over at det ikke oftere er ulykker. Jeg har flere ganger sendt inn bilder av firmabiler til firma og varslet om at begge blinklys bak og på sidene er defekte, og at dette skaper farlige situasjoner når sjåføren skifter felt over varsellinjer.....

Anonymkode: e56aa...2e3

TS her. Jeg kjører motorvei rundt 40 minutter hver vei daglig i rushen. Jeg ser akkurat det samme som deg. Manglende blinlys er en gjenganger. Er du heldig så er det to blink. 

Derfor er jeg veldig bevisst på å ha god avstand til bilen foran og å bruke blinklys tidlig. Jeg vet dessverre om mulige konsekvenser av en påkjørsel bakfra.

Anonymkode: 5909b...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen. Hva gjør dere om en bil ligger opp i rumpa på deg. Bytter fil, kjører saktere, bremser eller?

Anonymkode: 5909b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS igjen. Hva gjør dere om en bil ligger opp i rumpa på deg. Bytter fil, kjører saktere, bremser eller?

Anonymkode: 5909b...857

Ligger du i venstre felt, legg deg over i høyre. Ligger du på landevei, sjekk farten din og fartsgrense, slipp evt forbi. 
Evt blink med bremselysene. 

Anonymkode: cbb88...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS igjen. Hva gjør dere om en bil ligger opp i rumpa på deg. Bytter fil, kjører saktere, bremser eller?

Anonymkode: 5909b...857

Jeg ligger vanligvis i høyre felt, så kommer an på. Enten rister jeg oppgitt på hodet og fortsetter kjøre videre, eller så slipper jeg opp på gassen.

Er det landevei så slipper jeg forbi eller sakker farten.

 

Anonymkode: e56aa...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS igjen. Hva gjør dere om en bil ligger opp i rumpa på deg. Bytter fil, kjører saktere, bremser eller?

Anonymkode: 5909b...857

Kommer an på hvorfor han ligger oppi rumpa.

Fordi han presser på og ønsker å kjøre 10+ over fartsgrensa? Bryr meg minimalt. Men passer på å ikke komme i en situasjon der jeg må brå-bremse. Da det kan bli farlig. Så må kanskje kjøre litt saktere i situasjoner der det er mye trafikk foran meg.

Anonymkode: 7a14f...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min lærte iallfall aldri 3-sekunders-regelen da han tok lappen... Og venter til det siste med å bremse for kan jo hende man slipper å bremse likevel (tydligvis vil man ikke bremse eller slippe gassen om det ikke er HØYST NØDVENDIG så da ender man jo med å måtte bremse mye bråere). Se langt fremover og være litt forberedt på at andre bilister kan gjøre noe litt utenom det helt vanlige (rett frem i jevn fart) er også noe som ikke skjer.

Har sittet på med mange med samme kjørestil.

 

Anonymkode: 9793b...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...