Gå til innhold

Pedofili fengsel eller institusjon?


Girlsarebest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du gi en forklaring på hvorfor feks ei jente på 11 ikke forstår at det er galt at pappa ber henne om og gi han "BJ" når hun er på helgebesøk?, er det det at hun er for ung til og forstå? eller at hun har såpass mye tillit til sin pappa at hun tror på alt han sier?.

Anonymkode: e4a63...7ad

Dette hadde jo ingenting med det jeg skrev å gjøre. Om denne faren spør jenta om å få en blowjob så er det jo allerede blitt til noe han ønsker å utført (altså ulovlig)

Om derimot denne faren feks fantaserer Om at barn utfører seksuelle tjenester med han, men aldri spør om det/utfører det så er det ikke ulovlig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, tussi84 said:

Dette hadde jo ingenting med det jeg skrev å gjøre. Om denne faren spør jenta om å få en blowjob så er det jo allerede blitt til noe han ønsker å utført (altså ulovlig)

Om derimot denne faren feks fantaserer Om at barn utfører seksuelle tjenester med han, men aldri spør om det/utfører det så er det ikke ulovlig.

 

Kudos til deg for og skrive dette her under nick. Det tør ikke jeg, fordi man blir jo halshugd når man påpeker at det ikke er ulovlig og være pedofil, MEN og utføre overgrep er derimot straffbart.

Også merkelig og se at folk ikke ser forskjellen mellom pedofili (som jeg mener er moralsk forkastelig) og hebefili (som jeg også mener er moralsk forkastelig)

Anonymkode: cf9f9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girlsarebest skrev (På 22.2.2024 den 13.14):

Jeg syns at pedofile får altfor liten straff for det forferdelige de gjør mot barn skal de fengsles så bør de få 21 år, jeg tenker at de heller burde fått livstid hos en institusjon og aldri komme ut igjen for da er de ingen trussel lengre, det som skremmer meg er hvor mange foreldre som misbruker barn feks skilte fedre som har sin datter på besøk etter avtale, det er desverre ikke alle som forteller hva som skjer hos pappa, feks en 12 år gammel jente som har tillit til faren sin når han sier at det de gjør er lov da er det ikke rart at hun ikke vil fortelle det til noen, det virker som at narkotika og drap blir slått hardere ned på mens pedofili og voldtekt blir ned prioritert, altså jeg vet om folk som mener at pedofile burde få "terapi" for og forsøke "redde" dem.

Her skal ikke jeg forsøke å forsvare pedofile, men du viser at du ikke kan mye om emnet utover at du synes det er ekkelt, som vi selvfølgelig alle synes. Pedofili er en seksuell preferanse, akkurat som om man kan tenne på alt mulig rart, det er bare det at for den som har den pedofile tilbøyeligheten, så er det noe samfunnet ikke aksepterer pga. av den lave alderen, mangel på mulighet til samtykke og at loven rett og slett sier at at seksuell omgang under 16 er forbudt, der den ene parten er over seksuell lavalder. Så for å summere opp kort:
Pedofili er tiltrekning til prepubertale barn.
Det du snakker om er Hebefili, som er en tiltrekning til mennesker i begynnelsen av puberteten, en vesentlig forskjell, selv om det er like ulovlig.
Til sist, da pedofili og hebefili er en seksuell tiltrekning, så er det noe du har i deg, akkurat som du kanskje tenner på blondiner med store pupper. 
"Sleng de i fengsel og kast nøkkelen" argumentasjonen er typisk lavpannet FrP svar. Forskning viser at tilgang til behandling og at det er mer åpenhet om emnet hindrer mange pedofile og hebefile fra å begå kriminelle handlinger, det går nemlig an å tenne på noe som er forbudt og samtidig ha samvittighet nok til å forstå implikasjonene av handlingene sine og derfor ikke begå lovbrudd, litt på samme måte som man prøver å behandle psykopater, du kan ikke lære de empati, men du kan lære de at det er galt og at det har negative konsekvenser for dem selv.
Pedofile som har begått lovbrudd bør få straff, så behandling, da det er i samfunnet og individets interesse. Hvor lang fengselsstraffen skal være for voldtekt, pedofili eller annen kriminalitet kan man alltid diskutere og jeg tror det ikke finnes et riktig svar som tilfredsstiller alle. 
Målet med vårt fengselssystem er rehabilitering og generelt så lykkes vi ganske godt med det, at tilbakefallsprosenten har gått noe opp har mer med at vi ikke gir systemet nok ressurser en at folk har blitt farligere. En viss prosent av innsatte vil så og si være immune mot rehabilitering eller behandling, det er ofte flere faktorer som bidrar til dette og vi kunne godt forsøkt å komme opp med et system for disse menneskene, men det må innebære noe mer en fengsel for livet, da frihetsberøvelse er det strengeste kortet vi har å spille, så vi kan ikke fengsle folk i tilfelle de gjør mer kriminalitet. Det blir som Fanny og Alexander som får ris på rompa fordi pappa vet at de kommer til å gjøre noe galt i fremtiden..
Du prøver å gjøre komplekse problemstillinger til noe enkelt, som selvfølgelig er fristende, men som du ser ikke fungerer veldig bra i praksis om du ikke vil ha en fengselsstat som USA eller andre land vi ikke ønske å sammenligne oss med..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kudos til deg for og skrive dette her under nick. Det tør ikke jeg, fordi man blir jo halshugd når man påpeker at det ikke er ulovlig og være pedofil, MEN og utføre overgrep er derimot straffbart.

Også merkelig og se at folk ikke ser forskjellen mellom pedofili (som jeg mener er moralsk forkastelig) og hebefili (som jeg også mener er moralsk forkastelig)

Anonymkode: cf9f9...3f4

Tror det handler om at de fleste tror at er man pedofil, så betyr det at man Automatisk alltid har utført noe kriminelt. Og jo da mange har nok det, men ikke absolutt alle. Pedofili i seg selv er ingenting annet enn en form for legning 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (16 timer siden):

Dette hadde jo ingenting med det jeg skrev å gjøre. Om denne faren spør jenta om å få en blowjob så er det jo allerede blitt til noe han ønsker å utført (altså ulovlig)

Om derimot denne faren feks fantaserer Om at barn utfører seksuelle tjenester med han, men aldri spør om det/utfører det så er det ikke ulovlig.

Nå spørte den personen deg om et spm han/hun spørte om hvorfor ei jente på 11 ikke forstår at det er galt og gi faren blowjobs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girlsarebest skrev (4 minutter siden):

Nå spørte den personen deg om et spm han/hun spørte om hvorfor ei jente på 11 ikke forstår at det er galt og gi faren blowjobs

De fleste 11 åringer vil ha lært at det er galt og at voksne ikke skal be om eller gjøre sånt med barn. Det forekommer all like vel, av diverse årsaker/sammensatte årsaker:

- barna er redde for den som personen som utfører overgrepet, og ikke bare bare pga overgrepet, men feks trusler: gjør du ikke det og det så.. (et eller annet fælt) 

- de blir manipulert til å tro at overgrep mot barn er riktig og at det er helt normalt.

- fysisk tvang

- overgrepene begynner i så tidlig alder, at man tror det er normalen.

- barn gjør det for å beskytte feks et annet søsken.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Girlsarebest skrev (22 timer siden):

Nå spørte den personen deg om et spm han/hun spørte om hvorfor ei jente på 11 ikke forstår at det er galt og gi faren blowjobs

Altså en 11 år gammel jente er i en alder hvor hun ikke har utviklet seg ferdig både fysisk og mentalt i den alderen så stoler man på foreldrene, så hvis pappaen sier at det er normalt for en datter og gjøre sånt med pappa, når hun er på besøk hos han så vil jo hun selvsagt tro på det for i den alderen så er pappa en rollemodell, barn blir jo oppdratt til og stole på foreldre så det er ikke rart at hun kan la seg lure av faren sin, man kan ikke forvente at jenter ifra 6 til 12 skal forstå rett og galt innenfor seksuelle handlinger...

Anonymkode: e4a63...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som begår overgrep mot barn: streng fengselsstaff, kastrering og obligatorisk opphold på institusjon.

For de som ER pedofile men IKKE begår overgrep eller ser på overgrepsmateriale: tilbud om hjelp og støtte. 
 

Jeg vet ikke, er det ulovlig å VÆRE pedofil hvis man ikke begår overgrep eller ser på andres materiale? Altså at man fantaserer o.l., men aldri lever det ut fordi man vet at det er forkastelig?

Anonymkode: cfd30...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være overgriper, også mot barn, uten å være pedofil. 
 

Man kan være pedofil uten å begå overgrep. 
 

Begår man alvorlige overgrep mot barn bør man ikke bli satt i en posisjon der man får mulighet til å gjøre det igjen. Det betyr nok at enkelte burde ha tiltak resten av livet. 
 

Fool me once…..
 

Anonymkode: e366b...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pedofile skal få slippe ut av fengsel en gang så måtte kravet vært å bli kastrert(når det gjelder menn da) før de slipper ut. Eller de kunne blitt sendt til en øy midt i havet der de måtte overleve på det de fant. 

Anonymkode: 4e1dc...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 3/12/2024 at 10:15 PM, K.B. said:

Her skal ikke jeg forsøke å forsvare pedofile, men du viser at du ikke kan mye om emnet utover at du synes det er ekkelt, som vi selvfølgelig alle synes. Pedofili er en seksuell preferanse, akkurat som om man kan tenne på alt mulig rart, det er bare det at for den som har den pedofile tilbøyeligheten, så er det noe samfunnet ikke aksepterer pga. av den lave alderen, mangel på mulighet til samtykke og at loven rett og slett sier at at seksuell omgang under 16 er forbudt, der den ene parten er over seksuell lavalder. Så for å summere opp kort:
Pedofili er tiltrekning til prepubertale barn.
Det du snakker om er Hebefili, som er en tiltrekning til mennesker i begynnelsen av puberteten, en vesentlig forskjell, selv om det er like ulovlig.
Til sist, da pedofili og hebefili er en seksuell tiltrekning, så er det noe du har i deg, akkurat som du kanskje tenner på blondiner med store pupper. 
"Sleng de i fengsel og kast nøkkelen" argumentasjonen er typisk lavpannet FrP svar. Forskning viser at tilgang til behandling og at det er mer åpenhet om emnet hindrer mange pedofile og hebefile fra å begå kriminelle handlinger, det går nemlig an å tenne på noe som er forbudt og samtidig ha samvittighet nok til å forstå implikasjonene av handlingene sine og derfor ikke begå lovbrudd, litt på samme måte som man prøver å behandle psykopater, du kan ikke lære de empati, men du kan lære de at det er galt og at det har negative konsekvenser for dem selv.
Pedofile som har begått lovbrudd bør få straff, så behandling, da det er i samfunnet og individets interesse. Hvor lang fengselsstraffen skal være for voldtekt, pedofili eller annen kriminalitet kan man alltid diskutere og jeg tror det ikke finnes et riktig svar som tilfredsstiller alle. 
Målet med vårt fengselssystem er rehabilitering og generelt så lykkes vi ganske godt med det, at tilbakefallsprosenten har gått noe opp har mer med at vi ikke gir systemet nok ressurser en at folk har blitt farligere. En viss prosent av innsatte vil så og si være immune mot rehabilitering eller behandling, det er ofte flere faktorer som bidrar til dette og vi kunne godt forsøkt å komme opp med et system for disse menneskene, men det må innebære noe mer en fengsel for livet, da frihetsberøvelse er det strengeste kortet vi har å spille, så vi kan ikke fengsle folk i tilfelle de gjør mer kriminalitet. Det blir som Fanny og Alexander som får ris på rompa fordi pappa vet at de kommer til å gjøre noe galt i fremtiden..
Du prøver å gjøre komplekse problemstillinger til noe enkelt, som selvfølgelig er fristende, men som du ser ikke fungerer veldig bra i praksis om du ikke vil ha en fengselsstat som USA eller andre land vi ikke ønske å sammenligne oss med..

Jeg har møtt ETT annet menneske som insisterte på at det var en vesentlig forskjellig på pedofili og hebefili. Gjett hva jeg fant ut senere? Han var en av dem selv, og begikk overgrep. Og brukte det som rettferdiggjørelse for seg selv, fordi da var det ikke like ille å begå overgrep mot den 10 år gamle jenta, fordi hun var jo godt inn i puberteten, så han var ikke pedofil.... 

Hans meninger var faktisk så likt det du skriver og i måte å skrive på, at jeg måtte dobbeltsjekke profilen din. Heldigvis var du fortsatt aktiv her i tidsrommet han satt i varetekt, så da fikk jeg avkreftet at du er han. 

Det er like forbanna forkastelig og jævlig uansett om de er i puberteten eller ikke. Barn er barn! Hvordan kroppen ser ut på utsiden er totalt irrelevant, og heldigvis er lovverket helt enig i det. Og de eneste som vanligvis setter en skille mellom de uttrykkene er de som er sånn selv, eller forskere som jobber med emnet. 

Om de holder lystene for seg selv, og hverken benytter bilder eller noe annet hvor det faktisk er et barn involvert, så aksepterer jeg det. Og forhåpentligvis ber de om hjelp til å håndtere det. Men det sekundet de begynner å laste ned eller lage overgrepsmateriale, eller begå fysiske og psykiske overgrep mot barn (grooming prosessen i seg selv er psykisk vold), så kan de brenne i helvetet. Det er kun der de hører hjemme. Og det er nesten umulig å rehabilitere sånne folk, for de aller fleste av de som faktisk begår overgrep mot barn, de er i Cluster B kategorien av personlighetsforstyrrelser, diagnostisert eller ikke. De har sjeldent empati for andre, selv om de kanskje tror det selv. For hadde de hatt det, ville de ikke begått overgrep. 

 

 

Anonymkode: 89c3b...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fengsel så de får juling.

Anonymkode: 08176...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er like forbanna forkastelig og jævlig uansett om de er i puberteten eller ikke. Barn er barn! Hvordan kroppen ser ut på utsiden er totalt irrelevant, og heldigvis er lovverket helt enig i det. Og de eneste som vanligvis setter en skille mellom de uttrykkene er de som er sånn selv, eller forskere som jobber med emnet. 

 

Anonymkode: 89c3b...b0d

Jeg er på en måte enig. Samtidig så mener jeg det er forskjell på å være hebefil og pedofil.  En ung tenåring kan ha tydelige trekk som "vanlige" mennesker tenner på. Jeg snakker om kroppsfasong, tydelige pupper, bruke sminke, etc. En pedofil tenner derimot på typiske barnlige trekk. Praktisering av begge legningene er noe av det mest forkastelige man kan gjøre, men jeg mener også at en som er hebefil er nærmere tenningsmønstre til vanlige folk enn en som er pedofil.

Anonymkode: 7818c...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har møtt ETT annet menneske som insisterte på at det var en vesentlig forskjellig på pedofili og hebefili. Gjett hva jeg fant ut senere? Han var en av dem selv, og begikk overgrep. Og brukte det som rettferdiggjørelse for seg selv, fordi da var det ikke like ille å begå overgrep mot den 10 år gamle jenta, fordi hun var jo godt inn i puberteten, så han var ikke pedofil.... 

Hans meninger var faktisk så likt det du skriver og i måte å skrive på, at jeg måtte dobbeltsjekke profilen din. Heldigvis var du fortsatt aktiv her i tidsrommet han satt i varetekt, så da fikk jeg avkreftet at du er han. 

Det er like forbanna forkastelig og jævlig uansett om de er i puberteten eller ikke. Barn er barn! Hvordan kroppen ser ut på utsiden er totalt irrelevant, og heldigvis er lovverket helt enig i det. Og de eneste som vanligvis setter en skille mellom de uttrykkene er de som er sånn selv, eller forskere som jobber med emnet. 

Om de holder lystene for seg selv, og hverken benytter bilder eller noe annet hvor det faktisk er et barn involvert, så aksepterer jeg det. Og forhåpentligvis ber de om hjelp til å håndtere det. Men det sekundet de begynner å laste ned eller lage overgrepsmateriale, eller begå fysiske og psykiske overgrep mot barn (grooming prosessen i seg selv er psykisk vold), så kan de brenne i helvetet. Det er kun der de hører hjemme. Og det er nesten umulig å rehabilitere sånne folk, for de aller fleste av de som faktisk begår overgrep mot barn, de er i Cluster B kategorien av personlighetsforstyrrelser, diagnostisert eller ikke. De har sjeldent empati for andre, selv om de kanskje tror det selv. For hadde de hatt det, ville de ikke begått overgrep. 

 

 

Anonymkode: 89c3b...b0d

For et latterlig inlegg, du går langt i å antyde at jeg er pedofil eller hebefil fordi jeg tilfeldigvis vet forskjellen og generelt er interessert i true crime of psykologi, det er ganske så drøyt og du kan godt si unnskyld.

Når det kommer til andelen av befolkningen med slike tilbøyeligheter sett opp mot andelen som begår overgrep, så er det noe jeg må sette meg inn i før jeg har en mening om det. Jeg deler til dels din oppfatning av at noen typer personlighetsforstyrrelser er vanskelige å rehabilitere, men det tar ikke bort fra det faktum at med den rette behandlingen og hjelpen, så er de fleste mottagelig for rehabiliterende behandling, selv om for en liten del av de det gjelder så er det ikke etikk eller moral inne i bildet, men de kan bli lært at deres oppførsel i det minste kan ha negative konsekvenser for dem selv, kanskje det er det beste vi kan få til for de mest ekstreme tilfellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 14.05):

Er ikke for dødstraff, men pedofile som begår overgrep skulle blitt avlivet.

Da hadde vi sett en økning i døde barn også.  Straffenivået er en av årsakene til at så få overgripere eliminerer det eneste vitnet til handlingen. Men er straffen plutselig avlivning eller automatisk 21 år, så er jo det er sterkt insentiv for å permanent stillne offeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fengsel så de får juling.

Anonymkode: 08176...ca8

Eller voldtatt. Selv de som sitter inne med langt "verre" saker i fengsel ser på pedofile målskiver der inne. De er ofte på skjermet avdeling. 

Dødsstraff og merking av pedofile, ikke alt kan bli bedre etter en tur inne. 

Anonymkode: 68c5f...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, K.B. said:

For et latterlig inlegg, du går langt i å antyde at jeg er pedofil eller hebefil fordi jeg tilfeldigvis vet forskjellen og generelt er interessert i true crime of psykologi, det er ganske så drøyt og du kan godt si unnskyld.

Jeg har ingenting å unnskylde for, for jeg antydet ingenting om deg, men fortalte min opplevelse med en annen som sa de samme tingene du gjorde. Han er både pedofil (eller hebefil, i følge deg) og narsissist.

Det falt deg ikke inn at jeg sa det for at du skulle skjønne at det du sier faktisk blir brukt som et selvforsvar av barneovergripere, så du kan være klar over det? 

Jeg nevnte også forskere i tillegg til overgripere, men det ignorerte du lett. At du blir defensiv, føler deg truffet, og ønsker at jeg skal be om unnskyldning er egentlig bare en god og tydelig grunn for meg til å ikke diskutere noe mer med deg. 

Anonymkode: 89c3b...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har ingenting å unnskylde for, for jeg antydet ingenting om deg, men fortalte min opplevelse med en annen som sa de samme tingene du gjorde. Han er både pedofil (eller hebefil, i følge deg) og narsissist.

Det falt deg ikke inn at jeg sa det for at du skulle skjønne at det du sier faktisk blir brukt som et selvforsvar av barneovergripere, så du kan være klar over det? 

Jeg nevnte også forskere i tillegg til overgripere, men det ignorerte du lett. At du blir defensiv, føler deg truffet, og ønsker at jeg skal be om unnskyldning er egentlig bare en god og tydelig grunn for meg til å ikke diskutere noe mer med deg. 

Anonymkode: 89c3b...b0d

I det opprinnelige innlegget, så brukte jeg ganske mye tid på å underbygge de moralske problemene og at dette er vanskelig pga. "ick" faktoren. Det jeg snakker om er at det er forskjeller på hvordan man trekker grensene, ikke om overgrep er jævlig eller ikke, uavhengig om du er 12 eller 7 år. Poenget mitt er at hvis dette hadde vært vurdert i en rettsak, så hadde alderen på offeret hatt noe å si for dommen. Jeg føler meg på ingen måte truffet, jeg synes det bare er rart at du starter et innlegg med å si at du kun kjenner en annen person som vet forskjellen på pedofili og hebefili og måtte sjekke min profil for å forsikre deg om at jeg ikke var vedkommende. Det er i hvert fall ikke god diskusjonsteknikk. 
At pedofile og hebefile bruker argumenter som prøver å minimere ansvaret er jo ikke noe nytt, så du kan ikke holde meg ansvarlig for det. Hør den siste podcasten om Jan Helge Andersen, der han er ekstremt opptatt av at han har forgrepet seg på den eldste jenta og ikke den yngste, dette har kun med å minimere hvor syk gris han er, ikke at han husker feil (ja jeg tar meg litt til rette i J.H.As hode her nå..) 

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...