robert_44 Skrevet 22. februar 2024 #41 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette. De er single på papiret, og får derfor en drøss penger. I realiteten er de gift med en mann som er gift med flere damer. Jeg har altså vært så inkluderende, åpen for innvandring, svart høyt og tydelig mot rasisme ved middagsbordet i selskaper hvor "onkel Jan" har lest for mye Document.no, men selv jeg sliter her når jeg forstår hvordan mange hever vilt mye penger fra statskassen, og sender pengene rett ut av landet. Jeg begynner å endre mening. Ikke fordi jeg nødvendigvis vil, eller fordi jeg mener at de ikke er like mye verdt som andre mennesker, eller at de er annenrangs. For jeg mener ikke det. Jeg ønsker faktisk at det skal fungere! Men rent økonomisk så går det ikke opp. Vi KAN ikke fortsette å gi så mye penger som går rett ut av landet. Det går ikke. Det går rett og slett ikke! Anonymkode: 617b1...57f Jeg signerer denne. Forskning på det Somaliske bruttonasjonalproduktet (BNP) fra 1991 - 1997 viste at det var en sammenheng mellom overføringer fra Norge (Trygd) og andelen det norske somaliske miljøet bidro med sørover....Go figure.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #42 Del Skrevet 22. februar 2024 De har funnet ut at de får mer penger fra staten ved å skilles. Dessuten har mannen ofte flere "koner", men er da "skilt" fra de første. Anonymkode: 375e3...e29 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #43 Del Skrevet 22. februar 2024 Hvis det er "allment kjent" at dette foregår og at det snyltes, blir det tatt tak i, blir det varslet om? Eller blir det bare et ord mot ord-opplegg? Anonymkode: 622cf...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. februar 2024 #44 Del Skrevet 23. februar 2024 De får mer penger fra nav om de bor alene, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #45 Del Skrevet 23. februar 2024 3 minutter siden, Lurven said: De får mer penger fra nav om de bor alene, Blir det ikke varslet om? Anonymkode: 622cf...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #46 Del Skrevet 23. februar 2024 Bedre støtteordninger når de ikke bor med mannen Anonymkode: aa436...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. februar 2024 #47 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir det ikke varslet om? Anonymkode: 622cf...8da Jo er visst blitt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #48 Del Skrevet 23. februar 2024 On 2/22/2024 at 1:23 PM, AnonymBruker said: Jeg jobber også i barnehage og har sett mye sånt. Det er ikke vårt ansvar å melde fra. Anonymkode: 0cd81...155 Er vel alles ansvar å melde fra om de observerer lovbrudd? Uavhengig av om man ser det på jobb eller privat eller hva? Anonymkode: 10151...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. februar 2024 #49 Del Skrevet 23. februar 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende og krenkende innhold, brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #50 Del Skrevet 23. februar 2024 Sønnen min har en venn fra Somalia. Der forlot faren kone og tre barn i flyktningeleiren. Han bare dro og ingen av de vet hvor han er eller hva som skjedde. Moren til denne gutten er hardtarbeidende og gjør sitt beste for at de tre barna skal få et godt liv. Anonymkode: 9c050...21f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #51 Del Skrevet 23. februar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Blir det ikke varslet om? Anonymkode: 622cf...8da Dette er gammelt nytt. Hege Storhaug, Kadra Yusuf og Amal Aden snakket om dette for mange år siden. Anonymkode: 1e7b6...bd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #52 Del Skrevet 23. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er gammelt nytt. Hege Storhaug, Kadra Yusuf og Amal Aden snakket om dette for mange år siden. Anonymkode: 1e7b6...bd8 Enig, det er gammelt nytt. Ingen som gadd å høre. Sånn er det, og det blir ikke bedre iallfall. Anonymkode: b882a...1b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #53 Del Skrevet 23. februar 2024 Norske stat og norske folk lar seg utnytte. De som prøver å si fra er jo rasister. Anonymkode: b882a...1b1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #54 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 15.57): Lurer litt på hvor problemet ligger. Er Norge generelt for dårlig på integrering, eller er folk fra enkelte kulturer mer motvillig til å sette seg inn i normer og regler andre steder enn hjemme? Jeg tenker med meg selv, hadde jeg flyttet til et annet land, hadde jeg jo virkelig gått inn for å både lære meg språk og skikker. Anonymkode: 622cf...8da Jeg tror grunn nr 2. De velger å komme, da må de velge å bidra. Vi er vokst opp med mentaliteten at vi må tilpasse oss, noe mange andre land utenfor Europa ikke har. Anonymkode: 663c6...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #55 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 12.53): Dette. De er single på papiret, og får derfor en drøss penger. I realiteten er de gift med en mann som er gift med flere damer. Jeg har altså vært så inkluderende, åpen for innvandring, svart høyt og tydelig mot rasisme ved middagsbordet i selskaper hvor "onkel Jan" har lest for mye Document.no, men selv jeg sliter her når jeg forstår hvordan mange hever vilt mye penger fra statskassen, og sender pengene rett ut av landet. Jeg begynner å endre mening. Ikke fordi jeg nødvendigvis vil, eller fordi jeg mener at de ikke er like mye verdt som andre mennesker, eller at de er annenrangs. For jeg mener ikke det. Jeg ønsker faktisk at det skal fungere! Men rent økonomisk så går det ikke opp. Vi KAN ikke fortsette å gi så mye penger som går rett ut av landet. Det går ikke. Det går rett og slett ikke! Anonymkode: 617b1...57f Det har vært flere saker på dette hvor de svindler NAV. Somaliere er de som sender mest penger ut av landet samtidig som mange av de går inn under gruppen «fattige». Forstå det den som kan. Anonymkode: abf38...6ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #56 Del Skrevet 23. februar 2024 Jeg snakket med et par søsken som tagg og ba meg om å forsøke å hjelpe å få moren deres til Norge. Når jeg spurte hva med pappa, sa de at faren deres var som "alle andre menn i Somalia", han tygget khat hele dagen og tok ikke ansvar. De visste ikke hvor han var en gang. Disse jentene var ikke mer enn 13-14 år gamle den gang. Anonymkode: ef0bc...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #57 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 12.45): Fordi somaliske menn kan ha flere koner. I Norge er det ulovlig, så de er oppført som single. Mannen kan da bo lovlig med en kone, og ha en eller to koner boende i egne boliger som enslige. Anonymkode: 4795e...eb4 Skulle til å skrive det samme. Bor i lengre perioder hos en, og for så bo i legre periode med en annen. Anonymkode: 3b724...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #58 Del Skrevet 23. februar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror grunn nr 2. De velger å komme, da må de velge å bidra. Vi er vokst opp med mentaliteten at vi må tilpasse oss, noe mange andre land utenfor Europa ikke har. Anonymkode: 663c6...c3a Der funker ikke helt sånn, vettu. Å kreve at folk fra en klanbasert analfabet-kultur "Just like that" forstår seg på og tilpasser seg et høytalerne velferdssamfunn skjer ikke i løpet av 1 generasjon. Anonymkode: 1e7b6...bd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 24. februar 2024 #59 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Fordi skilsmisse er mer akseptert blant somaliere. Og, i 2011 avdekket NAV over hundre tilfeller av trygdesvindel i miljøet. Norsksomaliske kvinner oppga å være skilt og enslige forsørgere, mens de egentlig levde i et muslimsk ekteskap. https://www.nrk.no/norge/100-fikk-barn-med-eksmannen-1.7541771 Det viser seg at nær halvparten av alle somaliske barn her i landet er født utenfor ekteskap. Enten er det stor aksept for alenemødre blant somaliere, eller så forteller statistikken noe om omfanget av trygdemisbruket. Somaliske Amal Aden har i flere år jobbet som tolk. Ifølge Aden har somaliere, allerede før de kommer til Norge, god kjennskap til det norske trygdesystemet og hvordan det kan utnyttes. - Jeg opplever at folk som sitter i Somalia har mer kunnskap om det norske trygdesystemet enn mange etniske nordmenn, sier Aden til NRK. Endret 24. februar 2024 av Helgekarjol 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #60 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 13.27): En mill? Hvordan? Når SÅ mye penger skal utbetales, er det jo hinsides at ikke alt sjekkes og kontrolleres. Eller var dette et eksempel på utbetaling som ikke var trygdesvindel? Anonymkode: 622cf...8da Hun hadde fem barn. Mange registrerer seg som alene lære for å få mest mulig trygd, men er sammen med barnefar. I mange tilfeller bor han der, men ikke på papiret. Mye trygdesvindel ute og går her og har stått masse om det i mediene. Anonymkode: 10f9d...644 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå