Gå til innhold

Får alle som slanker seg problem med gallestein?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå klart 12 kilo fra topp, og har igjen ca 30. Er veldig motivert. Men så sa en venninne at jeg måtte være forberedt på problemer.

Anonymkode: 10de1...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått ned 15 av 30 kg siden midten av November, og har ikke hatt problemer.

Så lenge man ikke går ned mer enn anbefalt, som er 0,5-1 kg i uken, så skal det gå fint for de fleste. Noen får det kanskje med moderat vektnedgang også, men mange deiser ned i vekt uten problemer.

Veldig bra jobba, og lykke til videre😊

 

Anonymkode: a3b73...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det i forbindelse med vektnedgang. 

Anonymkode: e3610...f8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 20 kilo en gang, og 45 kilo en annen gang, og aldri hatt problemer med gallestein. Aldri hatt problem med noe som helst egentlig. 

Anonymkode: 4e45c...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1,1 per uke, nå i starten. Vet det er litt mye, målet er ca 0,5 per uke. Er dette veldig uheldig?

Anonymkode: 10de1...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, forresten! Godt å være motivert.

 

Ts

Anonymkode: 10de1...600

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gått ned 1,1 per uke, nå i starten. Vet det er litt mye, målet er ca 0,5 per uke. Er dette veldig uheldig?

Anonymkode: 10de1...600

Det går nok veldig bra😊

I starten er det jo ikke bare fett, men vannvekt også. Ligger selv rundt 1 kg i uka, men er forberedt på at det vil roe seg med tiden.

Anonymkode: a3b73...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gallestein, men holdt ikke på med slanking. Var lett overvektig.

Anonymkode: af9ad...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke en eneste person som har hatt (eller i hvert fall ikke har pratet om det) gallestein. Og jeg kjenner maaaange som har slanket seg. Meg selv inkludert. Er det vanlig? Et google søk sier at det ikke er særlig vanlig. 

Anonymkode: 64359...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har nå klart 12 kilo fra topp, og har igjen ca 30. Er veldig motivert. Men så sa en venninne at jeg måtte være forberedt på problemer.

Anonymkode: 10de1...600

Så klart ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din høres ikke særlig støttende ut...

Anonymkode: 64359...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sakte og stødig vektnedgang vil som regel ikke gi problemer med galleblæra. 
Høres ut som du har god kontroll, så det skal nok gå bra! 
Jeg måtte fjerne galleblæra mi, pga stor vektnedgang på kort tid. Gikk ned over 50 kilo på litt under et år, og da tok galleblæra kvelden, rett og slett. Jeg er slankeoperert, så jeg bare raste ned i vekt. 

Anonymkode: 41ad5...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt smellfeit i det siste, og det har vært utrolig mange supre tråder her inne til inspirasjon. Det er alltid noen negative kommentarer, kanskje er meningen å passere dem samtidig som man passerer sin egen negative stemme? Du må ikke være redd for å gå å ned i vekt, det bestemmer du selv, med mindre du er et fugleskremsel da. Jeg er blitt inspirert til å ta tak her inne. Masse lykke til!

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (7 minutter siden):

Jeg har blitt litt smellfeit i det siste, og det har vært utrolig mange supre tråder her inne til inspirasjon. Det er alltid noen negative kommentarer, kanskje er meningen å passere dem samtidig som man passerer sin egen negative stemme? Du må ikke være redd for å gå å ned i vekt, det bestemmer du selv, med indre du er et fugleskremsel da. Jeg er blitt inspirert til å ta tak her inne. Masse lykke til!

Jeg har også lagt på meg mye i 2023, men sliter så med motivasjon🥺 elsker godis og kaker. Dette har gjort at jeg har lagt på meg. Har rett å slett gitt litt faen i utseende. 
 

Før i tiden så holdt jeg vekta under strikt kontroll. Var helt nazi. Skulle ønske noen kunne slå meg til fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned straks 25 kilo på 11 mnd og har ikke hatt problemer med det!

Anonymkode: 1d9d8...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du øker sjansen hvis du slanker deg ved å kutte ned på fett. Da produserer du mindre galle og gallen blir liggende for lenge, og den kan krystalliserer seg. Dessverre tror mange det er motsatt, at fett gir gallestein. Men det er for lite fett som gir gallestein. Men så er det fett som gir symptomer. Det blir som at du har en kran som bare drypper og aldri blir satt skikkelig på. Men du vasker fortsatt hendene osv. Da vil det fort samle seg en del dritt i rørene. Når du da skrur på kranen etter en stund, så blir det plutselig tett. Det er ikke vannet sin feil, det er for lite vann over en periode slik at dritten ikke har blitt skylt skikkelig ned. Men så lenge det bare dryppet vann, så oppdaget du ingen problemer, selv om problemet ble stadig verre.

Anonymkode: 0034e...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...