Gå til innhold

Svarer deres 14 åringer på meldinger du sender?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En veldig frustrert far her som er lei av nesten aldri å få svar på viktige spørsmål jeg sender på snap eller sms.

Ringer ofte men da er hun opptatt eller har "ikke forstyrr" på.

Jeg holder på å klikke noen dager, og det verste er at hun ikke skjønner selv at hun må følge med på hva som skjer på mobilen.

😖

Anonymkode: 73265...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir overrasket om jeg får svar. 

Anonymkode: c8a69...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige spørsmål tar jeg enten ansikt til ansikt eller jeg ringer. 
Men ja: Hun svarer stort sett på sms, men det kan ta tid før hun svarer 

Anonymkode: b0cd0...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,

ikke sønnen på 28 heller 😅

Anonymkode: 40cc2...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg heldig hvis ungdommene svarer.

Anonymkode: af09b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å lære henne konsekvensene av å ikke være tilgjengelig.

I dag skulle jeg bestille noe take away og husket ikke om jentungen likte med eller løk.

Prøvde å få kontakt ved å spørre på sms og ringte, men fikk ikke svar og tok sjansen på at hun ønsket løk.

Kom hjem og det ble et ramaskrik når jeg hadde kjøpt feil.

Forklarte at hun ikke svarte og at dette ble konsekvensen, men det hadde hun ingen forståelse for.

☹️

Ts

Anonymkode: 73265...5b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å fjerne slike ting som tiktok og snapchat fra telefonen til barn. Andre råd er å sette klare grenser, der man formidler at det får ulike konsekvenser om man ikke kan kommunisere sammen.

 

Vær en god rollemodell er noe mange ikke lenger klarer i et samfunn med mangel på bakkekontakt og sunn fornuft.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn var flinke til å svare på SMS da de var i tenårene. Nå som de er i 20-årene så må jeg ringe hvis jeg vil prate med dem

Anonymkode: 87070...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alltid svar. Hvis han ikke hadde svart meg så hadde jeg ikke betalt tlf regningen hans heller 😊 Men jeg har et veldig nært forhold til begge barna mine, jeg elsker å prate med de og de kommer alltid til meg for å skravle osv også. Pluss at jeg er "mye strengere enn alle andre foreldre" og det klager de på til tider, men det har nå ihvertfall gitt meg veldig respektfulle unger som ikke hadde turt å latt være å svare meg. Eldste er 15 og minste er 13.

Anonymkode: 0891f...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste appen til å holde kontakt med barna er Vipps.

Anonymkode: fa466...06a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som foreldre så får en svar når ungdommen føler det passer seg, eller om en virkelig krever det (om ikke ryker telefonabonnementet)

Men når en har vært foreldre i 14år så bør en vite om ungdommen spiser løk eller ikke, den testen burde du bestått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får alltid svar. Hvis han ikke hadde svart meg så hadde jeg ikke betalt tlf regningen hans heller 😊 

det har nå ihvertfall gitt meg veldig respektfulle unger som ikke hadde turt å latt være å svare meg. 

Eller de vil bare beholde mobilen?

Anonymkode: c8a69...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentene har vært gode til å svare, men gutten husker ikke å være i nærheten av telefonen. Men han skjønner i alle fall at det kan være konsekvenser av å ikke svare. Hvis han ikke svarer på når han vil bli hentet, kan vi komme når som helst.
 

Jeg hadde nok truet med å ikke betale mobilabonnement, eller valgt et uten mobildata hvis hun ser meldinger, men ikke svarer.

Anonymkode: c60fe...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg prøver å lære henne konsekvensene av å ikke være tilgjengelig.

I dag skulle jeg bestille noe take away og husket ikke om jentungen likte med eller løk.

Prøvde å få kontakt ved å spørre på sms og ringte, men fikk ikke svar og tok sjansen på at hun ønsket løk.

Kom hjem og det ble et ramaskrik når jeg hadde kjøpt feil.

Forklarte at hun ikke svarte og at dette ble konsekvensen, men det hadde hun ingen forståelse for.

☹️

Ts

Anonymkode: 73265...5b1

Men hva skal hun med mobilen om hun ikke svarer? 
 

Her sender ungen meg masse meldinger helt uoppfordret og svarer på alt jeg spør om. Vi sender også memes og andre morsomme videoer. 

Anonymkode: 0d578...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg prøver å lære henne konsekvensene av å ikke være tilgjengelig.

I dag skulle jeg bestille noe take away og husket ikke om jentungen likte med eller løk.

Prøvde å få kontakt ved å spørre på sms og ringte, men fikk ikke svar og tok sjansen på at hun ønsket løk.

Kom hjem og det ble et ramaskrik når jeg hadde kjøpt feil.

Forklarte at hun ikke svarte og at dette ble konsekvensen, men det hadde hun ingen forståelse for.

☹️

Ts

Anonymkode: 73265...5b1

Jeg tenker at du avslører deg selv veldig her jeg 😂 du er så lite kobla på ungen din at du ikke veit om hun liker løk. Da er det ikke så rart til at hun ikke gidder svare deg.

Anonymkode: b45dd...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har også yngste på «ikke forstyrr». 
Der kan du få henne til å legge inn deg som «favoritt» og gjøre at du kommer gjennom uansett om hun har det på eller ikke.

Tipper hun tar det på for å slippe alle varsler etc. 

Anonymkode: bcff6...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger svarer hun, andre ganger ikke. Men jeg krever ikke at hun skal være 100% tilgjengelig for å svare til enhver tid. Det orker jeg ikke selv heller. Jeg har ofte også «ikke forstyrr» på telefonen min, bare for å slippe unna. Da ser man gjerne ikke om noen har ringt eller sendt melding heller. For det er slitsomt å være tilgjengelig hele tiden. Det er sjeldent noe er så viktig at jeg må ha svar med en gang. Hvor mange av disse meldingene og telefonene må du egentlig ha svar på med en gang? Hva kan egentlig vente? En ting er at barna våre ikke svarer oss når de ikke kommer hjem til avtalt tid, da kan jeg skjønne irritasjonen, men alt det hverdagslige er egentlig bare tullete. Hvordan klarte våre foreldre seg, som ikke hadde den muligheten til å ringe og sende melding med en gang de lurte på noe?

Anonymkode: 4ade4...6fe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Ringe kan jeg nesten glemme. Sende melding,  kanskje få svar

Anonymkode: aaa59...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speaking of the devil: nå sendte ungen bilde av et dyr hun såg på veien til skolen 😅

Anonymkode: 0d578...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...