Gå til innhold

Jeg vil ikke ha en kvinne av høyere status....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke han legger sin verdi i at kvinnen må ha mindre verdi enn han. Det er mere det at hun vil aldri synes han er bra nok, ha nok ambisjoner osv osv. For fakta er at mange menn og en del kvinner også driter i status. De vil ha en meningsfull jobb, men gå hjem å koble av når de kommer hjem. Men noen higer og higer etter mere og mere og blir aldri fornøyd.

Anonymkode: 46f46...e8e

Godt sagt

Anonymkode: 200cf...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil ha en kvinne med høyere status: Sørg for å bli en mann med uovertruffen intellektuell og økonomisk status. NB! Intellektuell status er mer imponerende enn økonomisk status.

Anonymkode: 85fbb...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke han legger sin verdi i at kvinnen må ha mindre verdi enn han. Det er mere det at hun vil aldri synes han er bra nok, ha nok ambisjoner osv osv. For fakta er at mange menn og en del kvinner også driter i status. De vil ha en meningsfull jobb, men gå hjem å koble av når de kommer hjem. Men noen higer og higer etter mere og mere og blir aldri fornøyd.

Anonymkode: 46f46...e8e

Om en kvinne med høy utdanning eller status velger en mann hun vet har lite utdanning eller lav status, da er hun nok ikke en kvinne som higer etter mer enn hun vet han kan gi.

Om han tror at en slik kvinne aldri vil synes han er bra nok - da er det jo han som har fordommer mot slike kvinner. Og hans generelle fordommer om dette sier absolutt ingenting om slike kvinner generelt. Ergo ligger problemet hos ham, hans manglende trygghet i seg selv, og hans evne til å tolke kvinner, stole på kvinner og at han selv er bra nok for kvinner som vil ha ham.

Men, han gjør forsåvidt lurt i å ikke velge en kvinne han tror han ikke vil passe sammen med...

Anonymkode: 27fd6...923

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om en kvinne med høy utdanning eller status velger en mann hun vet har lite utdanning eller lav status, da er hun nok ikke en kvinne som higer etter mer enn hun vet han kan gi.

Om han tror at en slik kvinne aldri vil synes han er bra nok - da er det jo han som har fordommer mot slike kvinner. Og hans generelle fordommer om dette sier absolutt ingenting om slike kvinner generelt. Ergo ligger problemet hos ham, hans manglende trygghet i seg selv, og hans evne til å tolke kvinner, stole på kvinner og at han selv er bra nok for kvinner som vil ha ham.

Men, han gjør forsåvidt lurt i å ikke velge en kvinne han tror han ikke vil passe sammen med...

Anonymkode: 27fd6...923

Jeg vet mange menn som har blitt sammen med ei dame med høyere status. Mange har fortellinger som er til å bli deprimerte av. 

Jeg tror det finnes noen få kvinner som ikke forventer å endre han eller piske han til å ta høyere utdannelse eller få bedre betalt jobb, men desverre er sannheten noe annet i snitt. De får ofte brukt dette mot seg i diskusjoner eller hvis dama vil ha en større enebolig eller hytte på fjellet. 

Desverre er det mange overfladiske damer som er opptatt av penger og status, så skjønner at mange menn er redd for å brenne seg. 

Anonymkode: 46f46...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke han legger sin verdi i at kvinnen må ha mindre verdi enn han. Det er mere det at hun vil aldri synes han er bra nok, ha nok ambisjoner osv osv. For fakta er at mange menn og en del kvinner også driter i status. De vil ha en meningsfull jobb, men gå hjem å koble av når de kommer hjem. Men noen higer og higer etter mere og mere og blir aldri fornøyd.

Anonymkode: 46f46...e8e

Utgangspunktet er jo at hun har valgt ham fordi hun mener at han har verdifulle egenskaper, da kan hun ikke bli beskyldt for å si at han ikke er god nok, mann nok eller maskulin nok da det kun er tanker han har. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Utgangspunktet er jo at hun har valgt ham fordi hun mener at han har verdifulle egenskaper, da kan hun ikke bli beskyldt for å si at han ikke er god nok, mann nok eller maskulin nok da det kun er tanker han har. 

Ja men utgangspunktet har desverre en stor sjangse for å endre seg. Kanskje var han en sjarmør med godt humør, kjekk og grei og snill. Når forelskelsen har lagt seg og hverdagen kommer, så kommer dette opp før eller siden ofte. 

Det rare er at menn aldri bruker dette mot kvinner, bare andre veien. Hvorfor kan bare kvinner svare på. 

Anonymkode: 46f46...e8e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke det jeg mener.
Samfunnet har kjønnstereotyper. Dette vil si at om dama har høyere status en mannen,
er der en risiko for at dama og/eller andre vil se på denne mannen som mindre maskulin og verdt.
Mao: respektløshet. Ingen vil erfare diskriminering og respektløshet, uansett hvor selvsikker en er.
Det er også snakk om relasjoner. Det er faktisk blitt bevist at folk med samme status, utdanning og interesser,
passer bedre sammens som par

Og èn ting til: dropp den passiv-aggressive tonen og armchair psychology greia

Anonymkode: 200cf...0ce

Det du snakker om er kjønnsstereotypier som er veldig godt på gang til å bli utdaterte.

Jeg vet ikke om noen (hverken menn eller kvinner) som lenger har de holdningene til menn som er i forhold med kvinner som har høyere utdanning eller status enn dem. For 20 år siden, ja, men selv da var det færre og færre som hadde fordommer mot dette.

Kanskje du vanker i feil miljø om du har mange med slike holdninger rundt deg? Jeg kjenner mange par hvor kvinnen har høyere utdanning og/eller status enn mannen. Lykkelige par som har vært sammen i mange år, hvor de respekterer hverandre for de personlige egenskapene de her, for personene de er. Mennene i disse forholdene er menn som er trygge på seg selv og hvem de er og sin verdi som partner, og de har ikke fått negative kommentarer på at kvinnene deres har høyere utdanning og/eller status.

Om du ønsker å være sammen med en kvinne som ikke har høy utdanning eller status, så er det et valg du står helt fritt for å ta. Men det kunne du gjort uten å rakke ned på kvinner som har høy utdanning/status..

Dessuten endrer du nå dine motiver for å ikke velge en kvinne med høy utdanning. I hovedinnlegget skrev du:

"Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status,
er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv."

Nå skriver du:

"...dama og/eller andre vil se på denne mannen som mindre maskulin og verdt.
Mao: respektløshet. Ingen vil erfare diskriminering og respektløshet, uansett hvor selvsikker en er."

Med andre ord, det er din frykt og fordommer du baserer din holdning på. For det er virkelig ikke mange igjen i dag som har de holdningene du påstår høyt utdannede kvinner har.

Men selvfølgelig, om du går etter materialistiske og overfladiske kvinner, da kan du risikere å møte de holdningene du frykter. Men da har det ikke med utdanningen eller statusrollen kvinnen eventuell har, men om at hun som person er materialistiske og overfladiske. Men høy utdanning og status betyr IKKE at man automatisk er materialistisk eller overfladisk - det er der din fordom ligger, som du baserer din frykt på.

Anonymkode: 27fd6...923

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men utgangspunktet har desverre en stor sjangse for å endre seg. Kanskje var han en sjarmør med godt humør, kjekk og grei og snill. Når forelskelsen har lagt seg og hverdagen kommer, så kommer dette opp før eller siden ofte. 

Det rare er at menn aldri bruker dette mot kvinner, bare andre veien. Hvorfor kan bare kvinner svare på. 

Anonymkode: 46f46...e8e

Det du beskriver er at enkelte menn bruker mot kvinner med status/utdannelse at «før eller siden kommer de sikkert til å se ned på dem» må menn som mener dette svare på. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du ønsker å være sammen med en kvinne som ikke har høy utdanning eller status, så er det et valg du står helt fritt for å ta. Men det kunne du gjort uten å rakke ned på kvinner som har høy utdanning/status

Anonymkode: 27fd6...923

Jeg har OVERHODET ikke rakket ned på noen!
Nå er det faktisk DU som angriper meg. Kom deg ut av tråden om du skal være fiendtlig

Anonymkode: 200cf...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for at jeg ble emosjonell. Men dette er noe jeg tenker på,
og når jeg plutselig blir fortalt at jeg....."rakker ned" på noen?
Da er ikke det hyggelig. Og det er ikke morsomt

Anonymkode: 200cf...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja men utgangspunktet har desverre en stor sjangse for å endre seg. Kanskje var han en sjarmør med godt humør, kjekk og grei og snill. Når forelskelsen har lagt seg og hverdagen kommer, så kommer dette opp før eller siden ofte. 

Det rare er at menn aldri bruker dette mot kvinner, bare andre veien. Hvorfor kan bare kvinner svare på. 

Anonymkode: 46f46...e8e

Har en kompis, som bare vil date damer med minst en mastergrad. Og som singel kvinne med bare en bachelorgrad, så har jeg møtt menn, hvor jeg skjønner at det er ikke nok for de. Så det finnes og menn, som vil ha kvinner som er opptatt av karriere og gjøre det bra yrkesmessig.

Anonymkode: dd343...071

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dette i en studie jeg leste nylig? At menn ikke ønsker en høyt utdannet kvinne,mens kvinner ønsker en høyt utdannet mann,og det er et av grunnproblemene innen datingmarkedet i den vestlige verden?

Det er en fullstendig kræsj der ute i dag. Sett selv at mange menn jeg kjenner velger seg partner som ikke er i nærheten av samme utdannelsesgrad som seg selv. Faktisk enkelte av de har en hjemmeværende partner. 

Så de menna som ikke har spesielt høy utdannelse,gjerne "bare" en selger jobb,eller en "på gulvet" jobb er jo nærmest utelukket "by default" Da det er større andel kvinner som har høyere en utdannelse en menn. 

Så lurer kvinner på hvorfor mange menn ser seg til utlandet for å få seg en kjæreste? Personlig ser jeg ikke hvordan kvinner kan lure på dette. Kvinner vil jo ikke ha de!!! 

Endret av Fant80
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men ikke for de grunnene du tror

Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status,
er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv.
Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre.
Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv.
Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt

Er dette en valid bekymring?

Anonymkode: 200cf...0ce

🤣🤣🤣🤣nope, viser bare at du ikke er mann nok! 

Anonymkode: da5d1...fec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rasistisk, diskriminerende og snever tankegang.

Anonymkode: d4867...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rasistisk, diskriminerende og snever tankegang.

Anonymkode: d4867...2b0

Er kvinner en annen rase?

Anonymkode: 0e996...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men ikke for de grunnene du tror

Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status,
er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv.
Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre.
Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv.
Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt

Er dette en valid bekymring?

Anonymkode: 200cf...0ce

Har utdanning og status blitt synonymer nå?

Lurer noen ganger på hvor denne verden tar veien. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilken utdanning en kvinne har.

Og hvis hun er høyere utdannet enn meg og ser ned på meg av den grunn tror jeg jaggu jeg kommer til å le meg ihjel. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men ikke for de grunnene du tror

Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status,
er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv.
Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre.
Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv.
Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt

Er dette en valid bekymring?

Anonymkode: 200cf...0ce

Du trenger å føle deg bra, og føle at du bidrar med noe positivt i forholdet. Dama med doktorgrad har oppnådd mye og prestert mye, men det burde ikke gjøre henne ukurant av den grunn. Det finnes sikkert noen høyt utdannede som ser ned på de som ligger noen hakk lavere i akkurat den sammenhengen, men disse damene trenger du ikke, og det finnes høyt utdannede som har et helt annet  verdisyn.

Problemet ditt er muligens at du ikke føler at du har oppnådd og prestert nok. Det er ditt problem, uavhengig av hvem du henger med.  Hvis det gjør at du føler deg litt puslete så får du oppgradere deg noen grader. Alt du lærer deg løfter kunnskapsnivået ditt uansett om det er på Harvard eller Youtube-universitet, egen testing eller fra noen som kan noe.

Jeg har bodd med smartere og bedre utdannet dame i årevis og det har vært helt fint, men jeg må innrømme at jeg har litt konkurranseinnstinkt og har tettet litt av gapet med å utdanne meg mer i voksen alder. Det påvirket ikke  forholdet oss i mellom, men ga noe til meg  selv.

Endret av I Grosny
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat den grunnen jeg trodde.

Så glad for at jeg har en kjæreste som håndterer at det finnes ting jeg kan bedre enn ham. Og ikke prøver å dytte meg ned og latterliggjøre meg for å «ta igjen», slik alle andre menn jeg har truffet har gjort,

Anonymkode: 24b08...153

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Tja. Vil påstå at utdanning i seg selv har lite å si for personlige egenskaper.

Jeg har ikke høy utdanning, men jeg har et driv som har blåst de fleste høyt utdannede menn jeg har møtt av banen. Datet en leder i et stort selskap som tjente millionlønn og han kom med jobb relaterte ting til meg for hjelp med kreative ting🤷🏻‍♀️

Jeg avsluttet med han fordi jeg følte ikke at han på sikt var rett for meg. Jeg er ekstremt kreativ og veldig utenfor boksen menneske. Jeg trenger en mann med samme type hjerne og tempo.

Datet(kaffemøte) også en psykolog, økonom, sivilingeniør, pilot, lege…Jeg var langt foran dem når det kom til personlig vekst, kontakt med meg selv og driv om hva jeg ville ha i fremtiden. Ingen av dem ble aktuelt for noe mer selv om alle ville møte meg igjen.

Han jeg ble kjæreste med er utrolig smart, høyt utdannet og har også lederstilling og eier en del småbedrifter han har startet.
 

Det i seg selv driter jeg i. Men han har dette drivet og kreativiteten. Han er i kontakt med seg selv, følelser og han er ydmyk og er som meg mht at vi alltid kan vokse og lære nye ting. Vi kan prate i timer om alle emner fra tull til alvor. Selv han er litt sjokket over hjernen min da hans jobb består av å jobbe med kreative mennesker og store bedrifter og ledere og allikevel er jeg en av de mest kreative menneskene han har møtt. Og et driv og en effektivitet som gruser de fleste. 
 

Jeg er ikke boksmart. Men blir jeg interessert i noe mestrer jeg det som oftest innen et år. 
 

Menn har aldri blitt truet av utdannelsen min. Men de har definitivt kjent på hjernen, kreativiteten og drivet mitt. Og ingen utenom nåværende kjæreste har klart å holde tritt med meg. Og det at han er som han er så føler han ikke på noe usikkerhet og er perfekt for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke ulik verdi basert på hvilken jobb man har, tror det er en manneting å være så opptatt av status. Personlig er det nok for meg at mannen har en jobb og er pliktoppfyllende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...