MissJolie Skrevet 24. februar #221 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 8.57): Skal vi se: 1. Tonje Brenna var gift med en trommeslager (altså, verken næringslivsleder eller en med mastergrad/doktorgrad), og er nå singel. 2. Flere av disse kvinnene er single. Selvfølgelig er det også flere som er gift med politikere og forretningsmenn. De har flere årsaker, blant annet arenaer der man treffer menn. Jeg for eksempel har aldri vært sammen med playere, partygutter, alkoholikere og lignende, fordi jeg ikke er på byen. Anonymkode: 3e4bf...84b Tonje Brenna selv har kun VGS og har jobbet seg oppover i politikken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #222 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg liker å bli sett på som en "bread winner" har derfor valgt bort dating forespørsler fra 1 høystående advokat som prøve å framstå alminnelig +en Psykiatriker. (Kanske likestillingen ikke har kommet så langt😀, forresten hadde det sikkert ikke blitt noe av det) ikke lav mindreverdighetsfølelse men liker å være like god eller bedre enn dama økonomisk/kunnskapsmessig, heller ingen ønske om å dominere eller ha noen avhengighets greie ift meg. Tror bare likestilling må komme litt lengre vil bli sett på med respekt i stedet for med kritisk blikk. (ikke sikkert det hadde vært sånn i real life men jeg skygger damer som sagt med bedre utdannelse enn meg) Mann 53 Anonymkode: f1e63...da0 Du kan jo ikke skrive skikkelig en gang? Anonymkode: 0e2b6...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #223 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan jo ikke skrive skikkelig en gang? Anonymkode: 0e2b6...139 Forklarer vel hvorfor han er redd for kvinner med utdannelse. Anonymkode: 24b08...153 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #224 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): På hvilket tidspunkt tar alle disse mennene du har erfaring med at de vil ha støttepersonell og hushjelp? Er det på date eller først når dere blir sammen? Du må ha et imponerende erfaringsgrunnlag siden det gjelder så mange menn! Anonymkode: df5d9...9a1 Litt forskjellig. Det skuffende er når det skjer langt inne i et forhold. Når det skjer tidlig i datingprosess er det jo greit, begge går videre når en vil ha forskjellig livsstil. Anonymkode: 5106d...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #225 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): .. vil bli sett på med respekt i stedet for med kritisk blikk. Anonymkode: f1e63...da0 Det vil vel alle? Inkluderert kvinner. Anonymkode: 5106d...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. februar #226 Del Skrevet 24. februar Problemet med "status" er jo at det ikke kan defineres eller måles. Man kan for eksempel ha høy status i et dansemiljø, men det betyr ingen ting om du er i en setting der ingen er interesserte i kultur og dans, men er advokater. Det vil si at alle vurderer andres status i forhold til seg selv og hvem de henger med og synes du din partner har så høy status at det får deg til å bli usikker, dropp det. Som regel vil ikke et forhold der en er fan og en er stjerne fungere. Det kan fungere, men som regel ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #227 Del Skrevet 24. februar Jeg er kvinne og den av oss som har høyere utdanning. Mannen min begynte i sin tid (lenge før vi ble sammen) på tilsvarende utdanning, men fullførte ikke pga midlertidig jobb som ble permanent. Da vi ble sammen hadde jeg både høyere inntekt og nedbetalt leilighet osv, mens han leide og hadde forbruksgjeld. Vi har nå vært sammen i 27 år. Jeg har aldri sett ned på han pga jobb eller utdanning! Han er en skarp, kunnskapsrik og reflektert person. Det som betyr noe for min del i det lange løp, er at man er mentalt kompatible- jeg hadde nok ikke trivdes med en partner som var på et helt annet "intelektuelt nivå" (dårlig uttrykk, men i mangel av noe bedre 🙈) enn meg selv. For meg handler det altså ikke om utdanning, tittel, status el.l, men at man er mentalt på bølgelengde/ "likeverdig". Jeg er nok den av oss som er mest ambesiøs med tanke på egen karriere osv. Jeg har stor respekt for han som gjennom et langt yrkesliv har holdt seg oppdatert og relevant i en bransje som har vært gjennom mange og store omstillinger! Du bør ikke la utdanning og yrke være din målestokk, men heller hvordan en person er mentalt skrudd sammen. En som elsker å lese masse og diskutete og filosofere over ting vil kanske ikke være fornøyd med en partner som ikke gjør det- og omvendt vil det kunne oppleves fjernt og masete osv. Bygger du deg en god selvtillit, vil ingen få deg til å føle deg som "mindre mann". Løsninga ligger hos deg, og ikke hos kvinner du møter. Anonymkode: 42750...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #228 Del Skrevet 24. februar Jeg vil heller ikke ha en kvinne av høy status Sjansen er stor for at statusen tar mer priortet enn familie og barn Anonymkode: 4ff12...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #229 Del Skrevet 24. februar Da dater dere noen andre da, null problem 🥴🤣 Anonymkode: 685fe...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pålet Skrevet 24. februar #230 Del Skrevet 24. februar (endret) Ingenting av det der har betydning uansett. Hvem hun / han er sammen med deg er det som har betydning. Endret 24. februar av Pålet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #231 Del Skrevet 25. februar Dette ble jeg bare veldig kvalm av å lese. Du snakker om ha gjensidig respekt, men det virker som du har veldig lite av det. Jeg er kvinne, og har selv to høyere utdannelser. Jeg har aldri sett ned på noen som har lavere utdannelse enn meg. Det er ikke utdannelsen som gjør et menneske til en bra person. Når jeg ser etter en partner, ser jeg etter en med god energi, en som er snill, lojal, ærlig og har lignende verdier som meg. Jeg tenker aldri på hva slags bakgrunn de har. Slik som jeg leser innlegget ditt, så virker det som det er mer et deg-problem. Anonymkode: 4ad48...034 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #232 Del Skrevet 26. februar Kvinner med høyere utdannelse er slankere. De skiller seg sjeldnere. Hva er negativt med det? Anonymkode: 5ddf0...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #233 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kvinner med høyere utdannelse er slankere. De skiller seg sjeldnere. Hva er negativt med det? Anonymkode: 5ddf0...58f Ts mener de ikke vil se på han med respekt Anonymkode: 685fe...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #234 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 0.14): Men ikke for de grunnene du tror Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status, er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv. Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre. Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv. Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt Er dette en valid bekymring? Anonymkode: 200cf...0ce Man skal ikke føle seg mindreverdig i et forhold, men her er det du som må jobbe med selvfølelsen din. Jeg håper inderlig ikke dette er noe alle menn tenker, at høyere "status" gjør at dama vil se ned på deg. Jeg har universitetsutdannelse og en god jobb. Er hodestups forelsket i en fabrikkarbeider som droppa ut av vgs. Kjent han "hele livet" og alltid hatt et godt øye til han, men nå har jeg falt hardt uten at jeg vet om det er gjensidig enda. Han kan tusen ting jeg ikke kan, hvorfor skulle jeg sett ned på han.. Håper virkelig ikke han tenker at det er uaktuelt fordi jeg har et statusyrke. Anonymkode: 16464...968 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #235 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 1.20): Men høy utdanning og status betyr IKKE at man automatisk er materialistisk eller overfladisk - det er der din fordom ligger, som du baserer din frykt på Dette ts. Anonymkode: 7aeb6...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #236 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 21.31): Eksen min er 100% som du skriver. Gründer uten utdanning. Og han tjener fett og kjører Porsche. Men han er ikke hel ved. Stakkars dama som ender opp med han. 🤷 Anonymkode: 685fe...41a Styret unna menn som kjører Porsche jeg. Er liksom veldig lik mennesketype mange av dem. Anonymkode: 7aeb6...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #237 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 21.33): TS her Nåja....det stemmer ikke helt som noen armchair psychologists sier her. Jeg bryr meg fint lite om dama har oppnådd mer enn meg eller utført større ting. Så lenge jeg gjør det bra i mitt interessefelt er jeg fornøyd. Denne tråden handler enkelt og greit bare om gjensidig respekt og ønske om å unnslippe arroganse Anonymkode: 200cf...0ce Har høyere utdanning og har faktisk møtt flere arrogante med lav utdanning enn de med høyere. Jeg tror du overtenker veldig. Og at det blir en selvoppfyllende profeti for deg. Anonymkode: 7aeb6...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 3. mars #238 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 0.14): Men ikke for de grunnene du tror Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status, er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv. Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre. Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv. Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt Er dette en valid bekymring? Anonymkode: 200cf...0ce Ut i fra det du skriver så virker det som at du er en usikker mann. Hadde du vært selvsikker og fornøyd med deg selv så hadde du ikke hatt slike tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3. mars #239 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 0.14): Men ikke for de grunnene du tror Anonymkode: 200cf...0ce Jo, det var akkurat det jeg trodde når jeg klikket meg inn, en mann med mindreverdighetskompleks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #240 Del Skrevet 3. mars On 2/22/2024 at 12:18 AM, AnonymBruker said: Det er ikke en valid bekymring hvis du ellers er en god mann og hun falt for deg på grunn av dine gode egenskaper og dere har et gjensidig godt forhold fylt med gjensidig respekt og omsorg, tillit, god kommunikasjon og humor i tillegg til tiltrekning. Din frykt for å bli sett på som en mindre mann, mindreverdig osv., det har med ditt selvbilde og din selvtillit å gjøre - og det kan du jobbe med å bedre, helst sammen med en psykolog. Høyere utdanning eller status er ikke noe problem så lenge du ikke gjør det til et problem selv... Anonymkode: 27fd6...923 Vakre ord. Men som alltid er det forskjell på ønske-teorier og praksis. Som kjent, man kan tviste litt på ordleggingen for å få ting til å fremstå forferdelig uten å samtidig si noe direkte feil. Cores rapporter er de mest nærliggende du kommer representasjoner av fakta på norsk. Finn ett sted der det fremkommer at kvinner ikke selv har valgt en mann som tjener like bra, eller bedre enn dem selv. At karrierekvinnene som får/tar mest ansvar hjemme med barn er de mest misfornøyde, virker veldig logisk. Likevel er det ingenting som tilsier at de tvinges til denne rollen. Jada, selv om dette ikke gjelder akkurat deg eller deg, så er denne praksisen almenn kjent: Kvinner velger hovedsakelig menn som tjener like bra eller bedre enn dem selv. Skulle ønske kvinner gravde seg dypere ned i rapporter, så ikke de vakre talene fra enkelt individer alltid skal hylles på KG for å komme med realitetsopplysninger og rettferdiggjøre de evinnelige beskyldningene om at menn er usikre og vranglærte (fordi feministgruppen på KG vet best, må vite) https://samfunnsforskning.brage.unit.no/samfunnsforskning-xmlui/handle/11250/2658828 Anonymkode: 2da18...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå