Gå til innhold

Jeg vil ikke ha en kvinne av høyere status....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

xQueenKx skrev (4 minutter siden):

Er det ikke snakk om en fremtidig partner her, og ikke alle andre? Partnere bør jo respektere hverandre, ja.

Jeg er enig i det. Men opplever ofte at menn ikke respekterer meg før de opplever en grunn til det. 

Og hvor mye respekt har man egentlig for personer med høy utdannelse når man går utifra at de er dritt folk? 

Anonymkode: 685fe...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i det. Men opplever ofte at menn ikke respekterer meg før de opplever en grunn til det. 

Og hvor mye respekt har man egentlig for personer med høy utdannelse når man går utifra at de er dritt folk? 

Da tipper jeg det egentlig er noe annet det handler om. Da handler det kanskje om usikkerhet hos en selv, enn hos høyt utdannede folk hvis alle bare settes i bås. Eller så kan man ha vært uheldig, hatt dårlige erfaringer med folk som tilfeldigvis har vært høyt utdannet. Da skjønner jeg at man er på vakt, for da vet man vel hva man ikke vil ha. Da tenker jeg på mennesketype, ikke selve utdannelsen. Jeg tenker uansett at hvis utdannelsen er det som er make or break for vedkommende, må han vel bare styre unna folk med høy utdannelse, så løser problemet seg av seg selv. Men det kom jo frem her at han er redd for arrogante kvinnfolk, og man trenger vel ikke være så høyt utdannet for å være det. Så da må man kanskje bare prøve og feile, ingen vei utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Men ikke for de grunnene du tror

Grunnen til at jeg ikke ønsker kvinner av høyere utdanning eller status,
er frykten for at de kan bli arrogant, se på meg som mindre mann, mindreverdig osv.
Det liker jeg ikke. Jeg vil ha et forhold der begge respekterer hverandre.
Jeg snakket faktisk nylig med en venn på Discord som har erfart dette selv.
Det er ikke ålreit, og det er ikke morsomt. Et forhold skal være av gjensidig respekt

Er dette en valid bekymring?

Anonymkode: 200cf...0ce

Bare hvis du er usikker av natur og lider av dårlig selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Sol_ skrev (2 minutter siden):

Bare hvis du er usikker av natur og lider av dårlig selvbilde.

Jeg har styrker og svakheter. Det er alt jeg behøver å si

Sett i gang med anklagelser og amatør psykologi 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange menn som har fordommene mot kvinner med høyere utdanning. Omspill tom en del menn som har utdanning selv. Dette er vi damer vant med og styrer 20 mil unna om mannen begynner å prate om det som potensielt negativt. Mange menn vil ha et "støttepersonell" som tar mer av husarbeid osv, og det gidder vi ikke når vi jobber like mye og tjener mer enn ham. 

Anonymkode: 5106d...244

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du ser ut til å bare trolle? Hva vil du diskutere egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg lurer fortsatt på hva du tror at vi tror. 

Anonymkode: 24b08...153

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange menn som har fordommene mot kvinner med høyere utdanning. Omspill tom en del menn som har utdanning selv. Dette er vi damer vant med og styrer 20 mil unna om mannen begynner å prate om det som potensielt negativt. 

Det er nok endel damer som selv har fordommer mot utdanning, og det er ikke sikkert at disse styrer unna slike menn.

Poster som snakker om «vi damer» (eller «vi menn») er ofte ikke de mest reflekterte.

Anonymkode: 0e996...a20

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er dritskummelt å hevde dette på fora fordi det er i seg selv en forutinntatt holdning (og fordi man får dritt slengt etter seg) 

Men det er faktisk som regel sånt at man utvider egen kunnskap når man skaffer seg utdanning.

Jeg har også vært på date med folk uten utdanning og disse mennene har mange dømmende meninger. Spesielt om kvinner. Jeg kan jo ikke date en mann som dømmer kvinner som en gruppe. 

Dette er jo bare synsing fra deg. Petter Stordalen er nok langt mere oppegående enn en gjennomsnittlig person med mastergrad. 

Det kommer ann på personen og ikke hvilken utdanning de har. 

Anonymkode: 46f46...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er jo bare synsing fra deg. Petter Stordalen er nok langt mere oppegående enn en gjennomsnittlig person med mastergrad. 

Det kommer ann på personen og ikke hvilken utdanning de har. 

Jeg forstår ikke folk som diskuterer som deg. Du har en mening uten substans og trekker frem ET tilfelle som støtter ditt poeng. Han er EN person.  EN!  Utdanning er bra for hjernen selv om Albert Einstein var et geni og var smart på egen hånd.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forstår ikke folk som diskuterer som deg. Du har en mening uten substans og trekker frem ET tilfelle som støtter ditt poeng. Han er EN person.  EN!  Utdanning er bra for hjernen selv om Albert Einstein var et geni og var smart på egen hånd.

Jeg gidder ikke å sitte å skrive en liste langt som et ondt år.

Poenget et at intelligens er noe du er født med. Utdanning endrer ikke det faktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gidder ikke å sitte å skrive en liste langt som et ondt år.

Poenget et at intelligens er noe du er født med. Utdanning endrer ikke det faktum. 

Education is the process by which knowledge, skills, values, morals, beliefs, and habits are acquired. It is the primary factor that encourages us to distinguish between right and wrong, because without it, we cannot perform necessary tasks or achieve our goals. On the other hand, formal education is a “classroom-based” education in which learning occurs on school grounds. It begins in kindergarten and elementary school and progresses through secondary school, high school, and college universities.

Parents thought us to be excellent in school because this serves as an excellent foundation for our future careers. The more certificates and diplomas we have, the more well-compensated jobs we can obtain. However, due to socioeconomic status, some people are unable to enroll in a formal school for a variety of reasons, including “poverty.” Children are compelled to work in order to support their families, and thus are unable to attend school.

Traditionally, formal education has aided us in acquiring knowledge of the sciences and arts. We receive specialized training to prepare us for our career jobs. Before we can practice our chosen profession, whether it is teaching, law, or medicine, we must complete certain educational requirements and obtain a license or certificate. However, a college education does not guarantee success. According to a survey conducted by the Do it website, 56% of college graduates remain unemployed and unsuccessful as a result of limited employment opportunities, and many careers do not pay well enough to justify the cost of a degree. Moreover, there are also individuals who do not possess a degree but successful in their careers. Some are entrepreneurs, and it is a clear indication that those without a four-year degree now, almost outnumber those with a bachelor’s degree or higher according to CNBC/Survey Monkey Small Business Survey, with the exception of those 65 and older.

As proof, entrepreneurs such as Bill Gates, co-founder of Microsoft, the late Steve Jobs, the founder of Apple, and Mark Zuckerberg, CEO of Facebook, are among the world’s wealthiest people without a formal education. All of them left school early. In the Philippines, Joe Magsaysay, the CEO of the famous Potato Corner, dropped out of school to bust tables, wash plates, and work at a fast food restaurant’s cash register. Within a few years, he rose to the position of manager, overseeing five stores. His friends asked him to manage Potato Corner, which he co-founded. They pooled their funds and launched the food cart business in 1992, offering franchises at every opportunity. Today, Potato Corner operates over 550 stalls throughout the Philippines and the world. These individuals are excellent examples of how you can succeed in life without a college degree.

The reality is that while a college degree is required for many careers, it is not required for all. Having said that, you can be successful without a college degree if your skills and abilities qualify you for employment. For example, start-ups in the technology sector may be more interested in your skillset and potential than in your degree. Additionally, you can start a business in an area where you excel, such as consulting, marketing, design, or freelance programming — all of which pay well without a degree.

While education is critical for some and has been accepted as a social obligation, it does not guarantee success with whatever you gain from spending so much time in educational institutions. Perseverance and diligence are required for success. It is entirely up to your own will and determination.

Visit the site for more articles: https://lifethinkler.com/successful-people-without-a-formal-education/

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Education is the process by which knowledge, skills, values, morals, beliefs, and habits are acquired. It is the primary factor that encourages us to distinguish between right and wrong, because without it, we cannot perform necessary tasks or achieve our goals. On the other hand, formal education is a “classroom-based” education in which learning occurs on school grounds. It begins in kindergarten and elementary school and progresses through secondary school, high school, and college universities.

Parents thought us to be excellent in school because this serves as an excellent foundation for our future careers. The more certificates and diplomas we have, the more well-compensated jobs we can obtain. However, due to socioeconomic status, some people are unable to enroll in a formal school for a variety of reasons, including “poverty.” Children are compelled to work in order to support their families, and thus are unable to attend school.

Traditionally, formal education has aided us in acquiring knowledge of the sciences and arts. We receive specialized training to prepare us for our career jobs. Before we can practice our chosen profession, whether it is teaching, law, or medicine, we must complete certain educational requirements and obtain a license or certificate. However, a college education does not guarantee success. According to a survey conducted by the Do it website, 56% of college graduates remain unemployed and unsuccessful as a result of limited employment opportunities, and many careers do not pay well enough to justify the cost of a degree. Moreover, there are also individuals who do not possess a degree but successful in their careers. Some are entrepreneurs, and it is a clear indication that those without a four-year degree now, almost outnumber those with a bachelor’s degree or higher according to CNBC/Survey Monkey Small Business Survey, with the exception of those 65 and older.

As proof, entrepreneurs such as Bill Gates, co-founder of Microsoft, the late Steve Jobs, the founder of Apple, and Mark Zuckerberg, CEO of Facebook, are among the world’s wealthiest people without a formal education. All of them left school early. In the Philippines, Joe Magsaysay, the CEO of the famous Potato Corner, dropped out of school to bust tables, wash plates, and work at a fast food restaurant’s cash register. Within a few years, he rose to the position of manager, overseeing five stores. His friends asked him to manage Potato Corner, which he co-founded. They pooled their funds and launched the food cart business in 1992, offering franchises at every opportunity. Today, Potato Corner operates over 550 stalls throughout the Philippines and the world. These individuals are excellent examples of how you can succeed in life without a college degree.

The reality is that while a college degree is required for many careers, it is not required for all. Having said that, you can be successful without a college degree if your skills and abilities qualify you for employment. For example, start-ups in the technology sector may be more interested in your skillset and potential than in your degree. Additionally, you can start a business in an area where you excel, such as consulting, marketing, design, or freelance programming — all of which pay well without a degree.

While education is critical for some and has been accepted as a social obligation, it does not guarantee success with whatever you gain from spending so much time in educational institutions. Perseverance and diligence are required for success. It is entirely up to your own will and determination.

Visit the site for more articles: https://lifethinkler.com/successful-people-without-a-formal-education/

Hvorfor er de mest vellykkete og rikeste mennene i verden helt uten utdanning? Jo fordi de er intelligente og trenger ikke en utdanning for å berge livet sitt. 

Hadde man vært så full kunnskap hadde det jo vært enkelt å bli rik, men sannheten er jo at de med høy utdannelse er satt i et system som vi er blitt programmert til fra barnsben av for å være "nyttige sauer" for velferdsstaten. 

For mange er ikke dette veldig attraktivt å være en slave for andre. Tipper nesten alle hadde sluttet i nåværende jobb hvis de vant eurojackpot i morgen, og gjorde noe meningsfullt med livet sitt og noe de brenner for.  Forteller ikke det oss det meste vi trenger å vite.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 22.2.2024 den 12.26):

Når noen argumenterer mot det som er universelt akseptert, så ligger bevisbyrden hos den, og må være sterke bevis, ikke påstander som du kommer med.

Men er du interessert i at lære deg hvordan ting faktisk var i gamle dager? 

Det er ikke "universelt akseptert" når du og en annen deler mening. Jeg kommer ikke bare med påstander, jeg argumenterer også. I motsetning til de som ikke har noe å komme med. Og slike lettvektere er lett å avkle, og egentlig er jeg litt irritert på meg selv fordi jeg gidder å bruke tid på sånne.

Anonymkode: df5d9...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (På 22.2.2024 den 13.16):

Så fint at du liker historie. Imidlertid synd at du har lest historiebøkene med skylapper. 

Da har du kanskje gått glipp av at kvinner ikke hadde lik arverett som menn, i praksis ikke ble ansett som borgere av staten, og at de i et gift forhold var umyndige. Uten giftemål, var det svært få muligheter til å overleve på egenhånd, og derfor endte mange opp i prositusjon og tidlig død. 

Syns ikke det høres ut som en hverdag med sterke rettigheter.

Leste du virkelig ikke det jeg skrev?

Hva i granskauen mener du med "borgere av staten"? Man kunne få borgerbrev i byene, for å drive med handel. Det kunne kvinner også. 

Og mange endte opp i prostitusjon? Hvor mye prostitusjon var det for 200 år siden i Norge?

Herre Jesus, hvis dette er nivået...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er dritskummelt å hevde dette på fora fordi det er i seg selv en forutinntatt holdning (og fordi man får dritt slengt etter seg) 

Men det er faktisk som regel sånt at man utvider egen kunnskap når man skaffer seg utdanning.

Jeg har også vært på date med folk uten utdanning og disse mennene har mange dømmende meninger. Spesielt om kvinner. Jeg kan jo ikke date en mann som dømmer kvinner som en gruppe. 

Så du bekrefter TS sin påstand. Du vil ikke date menn uten høyere utdanning, fordi «de» har så mange fordommer og dømmende meninger. Notert. 

Anonymkode: 0d398...10b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På jobben er det masse gamle kara som tror de er bedre, smartere mer flinke enn meg. Cry me a river. Dette har vi kvinner levd med lenge.. 

Hvordan utarter dette i praksis? Kanskje de også er smartere og flinkere? Forøvrig er vel dette noe unge folk, uavhengig av kjønn, alltid har opplevd. Og uavhengig av om det er gamlekara eller gamle kjerringer som vet best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er mange menn som har fordommene mot kvinner med høyere utdanning. Omspill tom en del menn som har utdanning selv. Dette er vi damer vant med og styrer 20 mil unna om mannen begynner å prate om det som potensielt negativt. Mange menn vil ha et "støttepersonell" som tar mer av husarbeid osv, og det gidder vi ikke når vi jobber like mye og tjener mer enn ham. 

På hvilket tidspunkt tar alle disse mennene du har erfaring med at de vil ha støttepersonell og hushjelp? Er det på date eller først når dere blir sammen? Du må ha et imponerende erfaringsgrunnlag siden det gjelder så mange menn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På hvilket tidspunkt tar alle disse mennene du har erfaring med at de vil ha støttepersonell og hushjelp? Er det på date eller først når dere blir sammen? Du må ha et imponerende erfaringsgrunnlag siden det gjelder så mange menn!

Herre min hatt, det er faktisk en kjent sak at mange menn gjerne vil ha en trøstende og støttende og rydddende  mamma som ikke stiller krav?

Hvis man gjør det glassklart i innledende faser at man ikke har tenkt å gå inn i den rollen, blir den halvparten av menn som er tilbøyelige til å oppføre seg sånn sure og hatefulle, men du sitter igjen med den halvparten som er likestilte og moderne. Det er i den gruppa det er lurt å finne kjærester, så om resten blir sure, gjør det ingen verdens ting.

Anonymkode: 85fbb...ada

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...