AnonymBruker Skrevet 22. februar #161 Del Skrevet 22. februar Neivel. Anonymkode: 5106d...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #162 Del Skrevet 22. februar Ingen fare å ha ei dame med "høyere status" så fremt hun er frisk i hodet. Greit å ha kone som betaler for sin egen hest og annet dilldall skal jeg fortelle deg.... Anonymkode: f08ca...854 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #163 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor dette berørte deg så sterkt? Anonymkode: 0e996...a20 Det forstår jeg ikke selv egentlig ... 🤷♂️ Anonymkode: e054e...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #164 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Giftige forhold er aldri greit. At en mann ikke takler at dama hans har en karriere er heller ikke greit. Fiks kvinnesynet ditt og samtidig synet på hva maskulinitet og forhold betyr for deg, så går det helt fint. Hilsen dame som har høyere utdanning og inntekt enn mannen min og er gift på 9. året og ingen av oss føler trang for å trykke hverandre ned i søla. Anonymkode: 77edf...19d Samme her, og årsaken til at dette har fungert uten utfordringer er at mannen min er STERK nok til å ikke føle på usikkerhet og mindreverdighet på grunn av dette. Jeg har aldri sett ned på ham på grunn av dette, for vi har som alle mennesker sterke og svake sider, og dette medfører ikke oss to mellom at vi ser med på hverandre for noe som helst. Respekt mellom oss er grunnleggende, og han er derfor ikke truet av dette på noen måter, og har det i seg å heie på meg. Er raus nok til det, istedenfor å bli usikker og føle seg underdanig på grunn av slikt. Jeg har hatt forhold til menn som følte seg truet av slikt, og da var det de som tok bort grunnlaget for at det kunne være gjensidig respekt, støtte og omtanke. Den usikkerheten gjorde dem smålige istedenfor raus og støttende, og ja DET anså jeg som pinglete og uforenlig med et godt forhold. Ikke at de hadde mindre utdanning/lavere lønn, men at de ikke taklet det med raushet og støtte. Sto for usikkert i seg selv til å takle dette, og ble dårlige partnere på grunn av at de taklet slikt dårlig. Husker ene som ble så furt over at jeg vant over gam i TP en eneste gang at han nektet å spille det igjen. Slikt er vanskelig å respektere, at selvfølelse står så svakt at man ikke klarer å være stolt av eller tåle at kvinnen klarer og kan noe bedre enn deg. Min mann har alltid jobbet i et service- yrke, og trives der, mens jeg jobbet meg oppover og fikk god anerkjennelse i et stort konsern. Han har alltid heiet på meg og vært stolt over meg, for han står så trygt i seg selv at det ikke har vært vanskelig for ham. Jeg har enorm respekt for ham som partner og menneske, og han er min klippe i livet. Det hadde han ikke vært om han ikke taklet at jeg har bedre utdanning og bedre lønn, og at han ikke taklet det ville vært problemet, ikke det at jeg har bedre utdanning og inntekt. Det har ikke vært noe problem. Anonymkode: a0acd...179 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #165 Del Skrevet 22. februar Angående status har vi selvfølgelig lik status. Vi lever livet sammen, og lever likt. Det vi har har vi, og de mulighetene og begrensninger vi har har vi også sammen. Anonymkode: a0acd...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 22. februar #166 Del Skrevet 22. februar Jeg hadde ikke hatt noe i mot det, men hadde tvilt på om hun egentlig så noe i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 22. februar #167 Del Skrevet 22. februar Du får finne deg noen som ikke har så høy status? Ser ikke problemet egentlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #168 Del Skrevet 22. februar Helt ok. Jeg har høyere utdanning enn mannen, og kunne ikke vært sammen med en som føler seg truet av kvinner med høyere utdanning eller lønn. Heldigvis er mannen min trygg nok på seg selv til å ikke bry seg om slikt. Det er noe som heter at “men of quality don’t fear equality”. Anonymkode: 92194...990 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #169 Del Skrevet 22. februar Jeg var i et veldig langt forhold (20 år) hvor jeg hadde høyere utdannelse og mye bedre betalt jobb. Jeg antar at jeg også hadde høyere status sett fra samfunnets ståsted. Jeg endte forholdet med null respekt for ham, og ja jeg antar at jeg så ned på han. MEN, det hadde INGENTING med utdannelse nivå eller status å gjøre. Det var fordi han behandlet meg som dritt. Kanskje nettopp fordi HAN anså forskjellen som betydelig og prøvde å kontrollere meg og trykke meg ned for å vise at han hadde en form for makt? Jeg vet ikke.. Jeg bryr meg ikke et døyt om utdannelse, lønn eller status. Alle yrker er verdifulle i samfunnet etter min mening og det finnes så mange former for intelligens. Faktisk så var jeg noe misunnelig på han til tider fordi han fikk gå ut å skape noe "ekte", mens jeg i stor grad pusher papirer i et stort konsern. Har stor respekt for byggesteins yrkene i vårt samfunn. Jeg bryr meg om medmenneskelighet, ærlighet og kjærlighet. At man er god med de man er glad i. Har en viss forventning om selvutvikling, at man strever etter noen mål i livet (uansett hva dette måtte være) og alltid prøver sitt beste. Selv om det også er menneskelig å feile. Livet er å lære. Minstekravet er at man møter sine forpliktelser og ikke konstant legger over sin andel av arbeidet på den andre parten.. samt alminnelig folkeskikk. Jeg tror du vil kunne finne mange jordnære blandt de utdannete som bare er ute etter en god og trygg partner. Men går du inn i et forhold med innstillingen om at det kan bli slik du beskriver så kan det fort bli slik uansett, da det farger hvordan du oppfatter forholdet og situasjoner og hvordan du da behandler henne. Og da vil hun respondere i samme takt, selv om utgangspunktet kunne hvert bra. Ond sirkel det der. Drit i titler og status.. vi er alle bare mennesker i bunn. Se mennesket og vis gjensidig respekt tenker jeg. Og så tenker jeg at de som da vil se ned på noen med "lavere" status (sett fra deres oppfattning), de ville ikke gått inn i et forhold hvor dette er skjevt i utgangspunktet. Disse personene unngår du isåfall ved å være deg selv og akkurat den du er. Anonymkode: 16a37...d7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #170 Del Skrevet 22. februar Fremmed fugl skrev (9 timer siden): Det finnes grenser. Nei, jeg trenger ikke argumentere for at jorden er rund. Nei, jeg trenger ikke argumentere mot deg. Du har feil, enkelt å greit. Nei… det han skriver er historisk udiskutabelt. Og du får et bekreftet av ethvert middels leksikon. Anonymkode: 2963f...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #171 Del Skrevet 22. februar Vinterjenta skrev (8 timer siden): Så fint at du liker historie. Imidlertid synd at du har lest historiebøkene med skylapper. Da har du kanskje gått glipp av at kvinner ikke hadde lik arverett som menn, i praksis ikke ble ansett som borgere av staten, og at de i et gift forhold var umyndige. Uten giftemål, var det svært få muligheter til å overleve på egenhånd, og derfor endte mange opp i prositusjon og tidlig død. Syns ikke det høres ut som en hverdag med sterke rettigheter. Fortell mer om arveretten til det store flertallet av menn menn som ikke hadde odel, og spe gjerne på med stemmeretten til det store flertallet av menn som ikke hadde formue eller eide landområder. Venter spent på å høre mer feministisk løgn om hvordan undertrykkelse var forbeholdt kvinner. 😄 Anonymkode: 2963f...a79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #172 Del Skrevet 22. februar TS her Nåja....det stemmer ikke helt som noen armchair psychologists sier her. Jeg bryr meg fint lite om dama har oppnådd mer enn meg eller utført større ting. Så lenge jeg gjør det bra i mitt interessefelt er jeg fornøyd. Denne tråden handler enkelt og greit bare om gjensidig respekt og ønske om å unnslippe arroganse Anonymkode: 200cf...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 22. februar #173 Del Skrevet 22. februar 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Nåja....det stemmer ikke helt som noen armchair psychologists sier her. Jeg bryr meg fint lite om dama har oppnådd mer enn meg eller utført større ting. Så lenge jeg gjør det bra i mitt interessefelt er jeg fornøyd. Denne tråden handler enkelt og greit bare om gjensidig respekt og ønske om å unnslippe arroganse Anonymkode: 200cf...0ce Arrogante kvinnfolk kan du finne overalt, har ikke noe med nevnt status å gjøre. Og du merker vel om noen er en dårlig match for deg? Å sikre seg mot folk man ikke er på bølgelende med, kan man jo nesten aldri. Det er jo en sjanse man må ta, og så får man bare avslutte hvis det ikke passer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #174 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Husker ene som ble så furt over at jeg vant over gam i TP en eneste gang at han nektet å spille det igjen. Slikt er vanskelig å respektere, at selvfølelse står så svakt at man ikke klarer å være stolt av eller tåle at kvinnen klarer og kan noe bedre enn deg. Anonymkode: a0acd...179 Haha, jeg var sammen med en som følte maskuliniteten hans var truet fordi jeg tolererte sterk mat bedre enn ham. Det forholdet varte ikke så lenge. Anonymkode: 92194...990 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #175 Del Skrevet 22. februar xQueenKx skrev (2 minutter siden): Arrogante kvinnfolk kan du finne overalt, har ikke noe med nevnt status å gjøre. Og du merker vel om noen er en dårlig match for deg? Å sikre seg mot folk man ikke er på bølgelende med, kan man jo nesten aldri. Det er jo en sjanse man må ta, og så får man bare avslutte hvis det ikke passer. Sånn. Sånn skal man svare xD og ikke på den anklagende, passiv-aggressive armchair psych måten mange har gjort her Respect! Anonymkode: 200cf...0ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #176 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): TS her Nåja....det stemmer ikke helt som noen armchair psychologists sier her. Jeg bryr meg fint lite om dama har oppnådd mer enn meg eller utført større ting. Så lenge jeg gjør det bra i mitt interessefelt er jeg fornøyd. Denne tråden handler enkelt og greit bare om gjensidig respekt og ønske om å unnslippe arroganse Anonymkode: 200cf...0ce Da er det jo ikke noe problem om du blir sammen med en dame som har høyere utdanning og flottere karriere. Hva er problemet? At noen tror de er bedre enn deg? MÅ alle respektere deg for at du skal ha det bra? Det finnes vel mannfolk som tenker det samme om deg og hverandre og eller? Jeg har ihvertfall garantert både mannlige og kvinnelige bekjente som tror de er bedre enn meg. Kan komme på flere. Anonymkode: 685fe...41a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #177 Del Skrevet 22. februar På jobben er det masse gamle kara som tror de er bedre, smartere mer flinke enn meg. Cry me a river. Dette har vi kvinner levd med lenge.. Anonymkode: 685fe...41a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #178 Del Skrevet 22. februar Ikke alle er som du beskriver. Jeg har mastergrad og kjæresten min har fagbrev, vært lykkelig sammen i 8 år!:) Anonymkode: f4a02...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #179 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er problemet? At noen tror de er bedre enn deg? MÅ alle respektere deg for at du skal ha det bra? Anonymkode: 685fe...41a Foretrekker du selv en partner som er respektløs mot deg og mener dem er bedre enn deg? Da har du ikke respekt for deg selv. Du er du som en hund Anonymkode: 200cf...0ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 22. februar #180 Del Skrevet 22. februar 24 minutter siden, AnonymBruker said: Da er det jo ikke noe problem om du blir sammen med en dame som har høyere utdanning og flottere karriere. Hva er problemet? At noen tror de er bedre enn deg? MÅ alle respektere deg for at du skal ha det bra? Er det ikke snakk om en fremtidig partner her, og ikke alle andre? Partnere bør jo respektere hverandre, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå