Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best å føde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi tenker på å bli gravide.

Hvor i nærheten av Oslo er det best å føde?

Deres erfaringer og fordeler/ulemper ved de forskjellige sykehusene?

Jeg er litt engstelig for hele greia..

Anonymkode: 587a8...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på Bærum nå nylig og kunne virkelig ikke hatt en bedre opplevelse! Jeg var livredd for å føde, så fikk komme på sykehuset å snakke med en jordmor. Sammen la vi en plan for fødsel, og jeg følte virkelig at det ble tatt på alvor. Hadde verdens skjønneste jordmor, som fikk meg til å føle meg trygg og sterk. Fødselen var jo dritvond, men jeg sitter igjen med en så sykt god opplevelse.

Kan heller ikke få skryte nok av gjengen på barsel. Skulle ønske jeg kunne tatt de alle med meg hjem! Mannen kunne være sammen med meg hele veien, og vi bodde på enerom.

Fikk være en "ekstra" dag fordi jeg syns ammingen var utfordrende og jeg kunne få være lengre hvis jeg ønsket. De var bare helt enestående på alle måter!

Anonymkode: 72e23...e92

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærum. 

Anonymkode: 6ec87...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Ahus og er fornøyd :) Flinke jordmødre og leger. Ble tatt på alvor om det var noe. Ganske travelt der, da. Jeg var der ofte på kontroller både før og etter fødsel, og da måtte jeg vente lenge. Men så var det ikke noe akutt jeg trengte oppfølging med, så andre ble vel prioritert før meg. 

Anonymkode: 09f74...ebe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg privat. Føde og barselomsorgen er katastrofe, spesielt i Stor-Oslo. 

Anonymkode: 73dd1...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Velg privat. Føde og barselomsorgen er katastrofe, spesielt i Stor-Oslo. 

Anonymkode: 73dd1...b2c

Det er vel ingen private sykehus i Norge som tilbyr fødsel?? Kun mulighet for assistert hjemmefødsel så vidt jeg vet.

Anonymkode: dbbe6...427

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere planlegger ikke å bli gravide, dere planlegger å få barn. Kvinnen i forholdet er gravid, dere er ikke gravide

Anonymkode: 227d5...d23

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Velg privat. Føde og barselomsorgen er katastrofe, spesielt i Stor-Oslo. 

Anonymkode: 73dd1...b2c

Privat fødsel på sykehus?  Hvem tilbyr det? 

Anonymkode: 8b9e0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med kalnes

Anonymkode: 8b9e0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville født på et sykehus med nyfødtintensiv. 

Anonymkode: a36d2...893

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fornøyd med Ullevål - men det var for fire år siden, i absolutt «lavsesong» for fødsler. 
Fødte på Ahus i oktober, var også helt greit, men trivdes bedre på barselshotellet på Ullevål.

Anonymkode: a3537...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Ahus. 😊 Født der to ganger, men var også stor forskjell på sesong.

Bor mellom Ahus og Ullevål og valgte Ahus pga. at de har lystgass. Men ville nok først og fremst valgt det nærmeste dersom ett av de var vesentlig nærmere enn det andre. 

Anonymkode: f5d1b...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Privat fødsel på sykehus?  Hvem tilbyr det? 

Anonymkode: 8b9e0...8ac

Ingen i Norge. 

Anonymkode: b34dd...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte alle på Riksen og er veldig fornøyd med det. Nå har det jo blitt enda bedre der, med flere enerom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen i Norge. 

Anonymkode: b34dd...e3c

Nei, det var liksom poenget 

Anonymkode: 8b9e0...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var veldig fornøyd med Ullevål - men det var for fire år siden, i absolutt «lavsesong» for fødsler. 
Fødte på Ahus i oktober, var også helt greit, men trivdes bedre på barselshotellet på Ullevål.

Anonymkode: a3537...8de

Akkurat rundt barselhotellet er jeg enig.

Min første fødte jeg på Ullevål og det var helt fint, ingen komplikasjoner, mens andre på Ahus med komplikasjoner. Da var det helt supert at vi fikk transport til/fra barselhotellet via kulvert og enormt god oppfølging. Vet ikke hvordan det er andre steder. 

Nei veldig fornøyd med begge stedene.

Anonymkode: 5091d...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fødte på Ullevål i 2020, det endte i hastekeisersnitt og synes jeg fikk god oppfølging sålenge jeg var på føden, litt få personal på barsel, men var veldig fint å få siste natten på barselhotellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du ikke har risiko-svangerskap (men er nok helt sikkert trygt uansett da kort vei til Drammen sykehus) så ville jeg valgt Bærum!

Fødte der med førstemann ; fantastisk oppfølging , omsorg, kunnskap, elegant håndtert fra ultralyd til vi dro hjem fra barsel. Gode, store rom. Lydisolerte fødestuer så man hører ingenting fra andre fødende (ikke en selvfølge ved alle fødeavdelinger tro det eller ei..) . Fikk også omvisning på føden før fødsel , med mulighet til å stille spørsmål (dette var tilbud til alle fødende..) Fikk være på barsel så lenge jeg ville fikk jeg inntrykk av. Vi var i 7 dager - til amming og alt var på plass. Fine samtaler med jordmor mens på barsel (en del av rutine). 
 

Bærum fødeavdeling vil rett og slett for alltid være i hjertet mitt

Anonymkode: 666b0...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født to ganger på Rikshospitalet og vært strålende fornøyd begge gangene. 

Anonymkode: abac8...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ville født på et sykehus med nyfødtintensiv. 

Anonymkode: a36d2...893

Dette! Ikke velg privat. Ikke vanlig at noe går galt, men når det går galt går det ofte veldig fort. 

Anonymkode: a5c92...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...