Gå til innhold

Borderline spørsmål....beklager..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Si det til moren i innlegget over ditt. Mener du at hun har utsatt barnet sitt for omsorgssvikt? Drøy påstand, i strid med fagfolks funn: man kan utvikle pf også uten gjennomlevd pf

Anonymkode: 0aec9...a33

Moren min ville aldri ha vedkjent seg at hun bidro til noe form for psykiske lidelser hos meg. Og jeg forstår det. Hun var selv var en mye bedre mor enn sin egen mor, og hun har gitt alt hun har kunnet og gjør det fortsatt. Hun kunne ikke ha klart å være anderledes heller. 

Anonymkode: 301b0...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

du legger ansvar fot relasjonen på den andre part og mener du ikke har ansvar pga din sykdom? Her er vi uenige. Ingen skal mene det er greit å være ekkelt mot andre selv om man har hatt en vanskelig oppvekst 

Er ikke snakk om å være ekkel, Men at den profesjonelle part har et ansvar for p i utgangspunktet tilby en trygg relasjon uten fordommer 

Anonymkode: 9d511...54c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Moren min ville aldri ha vedkjent seg at hun bidro til noe form for psykiske lidelser hos meg. Og jeg forstår det. Hun var selv var en mye bedre mor enn sin egen mor, og hun har gitt alt hun har kunnet og gjør det fortsatt. Hun kunne ikke ha klart å være anderledes heller. 

Anonymkode: 301b0...9c6

Det er vel heller sjeldent at de som utsetter barn for div former for omsorgssvikt har selvinnsikt. Har kompleks ptsd og mine er så blottet for innsikt at det er vanskelig å tro at det er mulig.

Anonymkode: 8a078...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller sjeldent at de som utsetter barn for div former for omsorgssvikt har selvinnsikt. Har kompleks ptsd og mine er så blottet for innsikt at det er vanskelig å tro at det er mulig.

Anonymkode: 8a078...f2f

Enig. Eneste mulighet jegvhar til å ha kontakt med mine foreldre er å overse og aldri noengang nevne hva som har vært. 

Og så tenker jeg at det er et offer jeg må og vil ta for å ha kontakt med dem og øvrig familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke snakk om å være ekkel, Men at den profesjonelle part har et ansvar for p i utgangspunktet tilby en trygg relasjon uten fordommer 

Selvsagt. Det har ingen sagt imot eller kommer med motstridende påstander rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt. Det har ingen sagt imot eller kommer med motstridende påstander rundt. 

Da er vi enige da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreldre som faktisk har sagt unnskyld for alle feil de har gjort( psykisk vold, manglende grensesetting). Har hatt rusproblemer og er bipolar. I helsevesenet har jeg blitt behandlet både veldig bra og veldig dårlig. I mani er jeg frekk mot sykepleiere, men når jeg blir frisk sier jeg unnskyld. De som jobber i psykiatrien bør vite at de som er så syke at de blir innlagt sjelden er seg selv. Har aldri opplevd belteseng, men ble holdt fast av 4 voksne menn en gang( ikke ideelt fordi jeg har opplevd voldtekt). Mange av de som jobber i psykiatrien er flinke, de unge er ofte snillere, men de eldre psykiaterne har mer peiling

Anonymkode: fb4f3...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

du legger ansvar fot relasjonen på den andre part og mener du ikke har ansvar pga din sykdom? Her er vi uenige. Ingen skal mene det er greit å være ekkelt mot andre selv om man har hatt en vanskelig oppvekst 

Ja, jeg må i stor grad belage meg på andres evner til relasjonsbygging fordi jeg ikke så gode forutsetninger for det selv. Men ansvaret jeg tar er at jeg trekker meg unna andre mennesker jeg opplever som utrygg, enten de er psykolog eller en venninne for å forsøke unngå at jeg demonstrerer mine aller verste sider. I en utrygg relasjon er det kun ett spørsmål om når det sprekker for meg, ikke om jeg det gjør det. Og jeg vil være 100% styrt av følelser når det skjer. Klart jeg har ett ansvar for hva jeg gjør da, men hovedmålet mitt vil være å kvitte meg med hele relasjonen fordi den er destruktiv for meg. Jeg har det best men rolige, trygge, stabile mennesker, så jeg søker mot dem. 

Anonymkode: 7e968...10d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde borderline, har fortsatt trekk fra det. Har vel akkurat ikke diagnosen lenger. Fungerer i hverdagen, men unngår å skape meg relasjoner.

Jeg har for det meste blitt møtt på en god måte i psykiatrien. Men så har jeg i all hovedsak vært grei. Også når jeg har kommet inn på tvang i ruset tilstand. Det ligger ikke i min natur å være aggressiv eller ufin i språket. 

Vil tro at hvis jeg var verbalt utagerende mot behandlere så hadde jeg ikke blitt møtt like bra alltid. 

Men det var godt da jeg fikk bipolar-diagnosen. Føler jeg ble tatt mer på alvor når jeg hadde svigninger. Ikke minst fikk jeg jo da tilgang til medisiner jeg ikke hadde fått før. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde borderline, har fortsatt trekk fra det. Har vel akkurat ikke diagnosen lenger. Fungerer i hverdagen, men unngår å skape meg relasjoner.

Jeg har for det meste blitt møtt på en god måte i psykiatrien. Men så har jeg i all hovedsak vært grei. Også når jeg har kommet inn på tvang i ruset tilstand. Det ligger ikke i min natur å være aggressiv eller ufin i språket. 

Vil tro at hvis jeg var verbalt utagerende mot behandlere så hadde jeg ikke blitt møtt like bra alltid. 

Men det var godt da jeg fikk bipolar-diagnosen. Føler jeg ble tatt mer på alvor når jeg hadde svigninger. Ikke minst fikk jeg jo da tilgang til medisiner jeg ikke hadde fått før. 

Jeg har heller aldri vært aggressiv,  men jeg ble dømt likevel pga diagnose , frem til de ble kjent med meg. 

" du med din diagnose "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri vært aggressiv,  men jeg ble dømt likevel pga diagnose , frem til de ble kjent med meg. 

" du med din diagnose "

Hvordan dømt ble du da? Hvordan ble du dårlig behandlet pga diagnose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei vel. Da må du bare nekte det. Mener du at alle med bipolar lidelse og schizofreni også bør ha oppleve omsorgssvikt, siden du tenker det er umulig å utvikle fæl sykdom uten å ha blitt utsatt for omsorgssvikt? 

Her bør du lese deg opp. Bipolar og Schizo er NOE helt annet. Der går de fleste på medisiner. Mange av de har fine barndommer.

Borderline kommer av at man har opplevd noe som gjør at hjernen reagerer sterkere på f.eks redsel,sinne ++ og ingen medisiner fungerer særlig,mens bipolar,schizo osv finnes det masse medisiner mot. 

Anonymkode: 44212...13f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (33 minutter siden):

Nemlig det finnes gode medisiner mot bipolar. Ikke mot borderline👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blant annet ble jeg nektet innleggelse i  krise, detbhadde vært flere krangler mellom ulike leger fordi noen mente jeg var nødt å få hjelp,.mens noen som ja, virkelig mislikte disse pasientene sa nei, og mår jeg sier mislikte, så mener jeg det, et par av legene var beryktet. Og de var ikke hyggelige i sin avvisning heller 

Men når alt kom til alt, når de ble kjent med meg under en lengre innleggelse,  så fikk jeg tilbud om egenstyrt innleggelse  det reddet livet mitt.

Men selv da fikk jeg høre at jeg ble skjermet mot enkelte behandlere son mente jeg iikke hadde noe der å gjøre.

Det handler forsåvidt ikke bare om å bli nektet innleggelse i krise, det handler om hva.man sier.

Jeg har opplevd at en ansatt subtil emg at de hadde plikt til å.redde livet mitt,.Men var det opp til henne hadde hun aldri giddet. Jeg hadde ikke vært ufin, ikke aggressiv, jegbhaffe bare selvskading alvorlig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ansatt subtil emg

Ansatt sa til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner forøvrig mennesker som har blitt sydd uten bedøvelse. Selv har jeg ille opplevd det,.Men fått mange utrolig krenkende kommentarer av de som skulle hjelpe meg. Tror ingen ville sagt til et menneske med bipolar lidelse noen av de tingene som blir sagt til de med borderline. 

Vi snakker om forferdelige ting som nesten "råd" om selvmord, har selv fått høre der, av helsepersonell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 hours ago, AnonymBruker said:

Derfor lener vi oss på forskning ikke personlig synsing 

Og den forskningen viser ulikt. Jeg har sett tall som peker mot at 70-80% av de som får diagnosen har vært utsatt for seksuelle overgrep.

Anonymkode: 53631...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og den forskningen viser ulikt. Jeg har sett tall som peker mot at 70-80% av de som får diagnosen har vært utsatt for seksuelle overgrep.

Anonymkode: 53631...166

Noen synes disse pasientene er forferdelige og avviser alt som kan gi sympati for dem. Om det gjelder vedkommende.vet jeg ikke,.Men det er et  besynderlig mønster i det å.avvise traumene til de fleste av disse pasientene. 90% av forskningen er helt klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her bør du lese deg opp. Bipolar og Schizo er NOE helt annet. Der går de fleste på medisiner. Mange av de har fine barndommer.

Borderline kommer av at man har opplevd noe som gjør at hjernen reagerer sterkere på f.eks redsel,sinne ++ og ingen medisiner fungerer særlig,mens bipolar,schizo osv finnes det masse medisiner mot. 

Ja, og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

" du med din diagnose "

Det er veldig synd.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nemlig det finnes gode medisiner mot bipolar. Ikke mot borderline👍

Ja, men borderline kan man jo faktisk bli frisk fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...