Gå til innhold

Mindre angst etter livsstilsomlegging og vektnedgang, eller mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker ikke hvordan det var da jeg var slankere, men det er i alle fall uholdbart som det er nå. Anfall av panikkangst og tror at jeg skal dø av hjerteinfarkt hvert øyeblikk. Det er så plagsomt og uforenlig med livet mitt. Helseangst.

Hvordan var det for deg? Fikk du mindre eller mer angst da du kom i form eller gikk ned i vekt, ble sprekere? Eller er det bare konstant?

Anonymkode: 69e41...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker ikke hvordan det var da jeg var slankere, men det er i alle fall uholdbart som det er nå. Anfall av panikkangst og tror at jeg skal dø av hjerteinfarkt hvert øyeblikk. Det er så plagsomt og uforenlig med livet mitt. Helseangst.

Hvordan var det for deg? Fikk du mindre eller mer angst da du kom i form eller gikk ned i vekt, ble sprekere? Eller er det bare konstant?

Anonymkode: 69e41...06f

Jeg hadde mye dødsangst når jeg var på mitt tyngste. Har gått ned noen kilo nå, og har enda noen igjen, men jeg kjenner meg mye roligere i hodet nå. Noe henger selvsagt igjen, men det er mye lettere å komme seg ut av det nå, kjenner jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, og er diagnostisert med angst. Og har vært overvektig, og er nå normalvektig og trener jevnlig. Kan fremdeles oppleve litt angst en sjelden gang. Men den angsten jeg hadde før som overvektig var paralyserende. Mye knyttet til helseangst og fordi jeg selvfølgelig vet at man har mye større risiko for å bli syk og dø som overvektig og inaktiv. 

Nå spiser jeg sunt og nok (ikke for mye) og trener hver uke. Jeg vet at risiko for hjertesykdom er ekstrem lav nå. Jeg gjør det jeg kan, og hviler på at jeg gjør det jeg kan for optimal helse. Selvfølgelig kan jeg også bli syk som slank, men bare det at jeg har klart å redusere sjansen så mye gir meg ro. Så får det bli som det blir. Om jeg blir syk er det i hvert fall ikke "min feil". Det kunne jeg føle det var da jeg var stor. At det var min feil fordi jeg var stor. Leste om sykdomsrisiko med overvekt, og det er ikke pent. 

Pluss treningen gir i seg selv ro i hodet etterpå. 

Anonymkode: cf64d...fa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke endret seg her. 

Anonymkode: 29f41...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...