Gå til innhold

Responder du best på litt lav eller høyere volum


Blåmonster

Anbefalte innlegg

Du som trener for generell styrketrening ( ikke styrkeløft eller sport) men for får bli sterker i øvelser som knebøy-mark- pullups - Dips - med mer, responder du best på lavt eller høyt volum? 

har du noen føringer på antall sett, reps i reserve eller spiller regler du ønsker å dele?

om du periodisert perioder med lavt og høyt volum hvor lenge trener du i hvert område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker på hva du mener med volum her? Jeg varierer mellom få og mange reps, men volumet endrer seg ikke så mye, med få reps løfter jeg tyngre. 

Nå for tiden kjører jeg uke en med 12 reps, uke 2 med 10 osv - 6 reps i uke 4, så begynner jeg på ny uke 1. Færre repetisjoner i baseløft - max 8. 

Kjører myo reps på noen øvelser. 

Skal i prinsippet løfte til jeg har 1 repetisjon i reserve, men ofte har jeg ikke det en gang, særlig i noen baseløft. 

Jeg responderer bra på det meste. 🤷‍♀️ Kjører denne varianten med ulike repetisjoner nå for å skape variasjon, jeg blir fort lei av å gjøre det samme uke etter uke. Med denne varianten slipper jeg også et jag etter å forvente at vektene skal øke ute etter uke. I uke 1 må jeg jo løfte mindre enn i uke 3 og 4. 

Trener styrke to ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volum høyere antall total belastning sett x reps og antall øvelser 

Anonymkode: b2e2e...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre minimalt effektiv volum som fra uke til uke bevege seg til Max volum, en økning på 200% volum delt over 10 uker med trening, så kjøre jeg hvile uke og lavt volum for å få kroppen sensitiv. 
 
Med baseløft som går fra typ3x5 til 5x10 samt at jeg legger inn flere støtteløft.

Anonymkode: b2e2e...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...