Gå til innhold

Noen som har vært i Krk i Kroatia?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vil veldig gjerne på ferie til Kroatia, og har noen som jeg kan leie hos dere nede. Men har aldri vært der, så det hadde vært fint å høre fra de som har vært der.

Strendene, maten, prisene, naturen, menneskene, båt tur til Venezia, serverdigheter mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke akkurat vært der, men et par andre steder.

Maten: Sjømat er kjempegodt der. Bestiller du kjøtt så vær obs på at da er det kjøtt du får, mye tilbehør må bestilles ekstra. Ble skuffet av kjøttmaten vi bestilte der (2 ganger tror jeg) så vi holdt oss til sjømat for resten og det var supert (og billig).

Øl og vin. Drakk kroatisk og det smakte bra. Lyst kroatisk øl var kjempegodt. Du får import også, men det har litt andre priser.

Mye billig og god frukt å kjøpe på markeder og butikker.

Menneskene, de vi møtte på var blide og hyggelige, men engelskkunnskapene var dårlige.

Strendene vi var på var ikke sandstrender, men fine og klart vann. Mye små rullesteiner så badesko er å anbefale. Perfekt å snorkle der.

Vi dro over til Venezia og var der. Vær obs på at prisene og valutaen er veldig forskjellig på de to landene. Kroatia har kuna som er ganske likt norke krona, mens i Venezia er det Euro og mye dyrere.

Isen i de små isvognene på gata i Kroatia er mmmm.... Og billig.

Severdigheter, søk litt på nett og se hva som er rundt der du skal være. Kommer ann på hva du liker. Og har du kjente så kan sikkert de ta dere med litt rundt.

Mye fint å se på i venezia også om dere skal slå ihjel et par dager der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...