Gå til innhold

Pengebruk under permisjon, diskusjon

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må være det kjipeste jeg har lest på lenge. Nei fytti grisen. Takke meg til å være singel å unne meg det jeg vil ha. At folk ønsker forhold som dette er for meg en gåte

Anonymkode: c5704...ba2

Det går fint an å være i et forhold uten en sånn gnien fyr som TS beskriver ;) Man MÅ ikke være singel for å dele på alt. Til orientering. 

Anonymkode: 78414...bc2

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med mannen din her. Å dra på café, drikke kaffe ute og så dra på kjøpesenter for shopping og mer kaffe i løpet av samme uke er pengebruk som ikke ligner grisen. Hva er galt med å treffes for kaffe og lunsj hjemme hos noen i stedet for? Jeg synes du er utrolig sløsete, dette er jo penger brukt på ingenting! Hvis det er vanlig å gå på café tre ganger i uka er det ikke rart at folk har problemer med å betale boliglån eller ha råd til middag hver dag. 

Anonymkode: 145ce...6c9

• Liker 1
Skrevet

Det finnes sparsommelig og så finnes det gjerrig. Mannen din er i den siste kategorien. Fysj, så turn off med en gnien faen til mann.

• Liker 5
Skrevet

Fy faen.. Aldri tvil på at singellivet er the shit. Kondolerer til deg ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er med mannen din her. Å dra på café, drikke kaffe ute og så dra på kjøpesenter for shopping og mer kaffe i løpet av samme uke er pengebruk som ikke ligner grisen. Hva er galt med å treffes for kaffe og lunsj hjemme hos noen i stedet for? Jeg synes du er utrolig sløsete, dette er jo penger brukt på ingenting! Hvis det er vanlig å gå på café tre ganger i uka er det ikke rart at folk har problemer med å betale boliglån eller ha råd til middag hver dag. 

Anonymkode: 145ce...6c9

Det står ingen steder at dette er noe hun gjør tre dager i uka fast! Hun har sikkert for det meste sittet hjemme alene i permisjonstiden. En venninne er på besøk i byen, og da må det da være helt greit med noen små utskeielser.  Dessuten så skal man da ikke pirke på hverandre for sånt. Da må man k såfall ha veldig dårlig råd. Hadde jeg hatt en mann som gikk gjennom kontoutskriften min for å sjekke småbeløp, så hadde det blitt skilsmisse. Dessuten lurer jeg på om mannen hennes aldri kjøper seg en kaffe eller noe i farta? Og mest sannsynlig har hun tatt flere utgifter enn ham i forbindelse med graviditet og babytid. Bare en tur på apoteket koster som regel myyyye mer enn noen kaffekopper.

Anonymkode: 12757...bf5

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Lurer på hva svarene hadde vært hvis det hadde vært omvendt. At en far i pappaperm hadde gått på McDonalds hver dag f.eks. Tror ikke det hadde vært spesielt populært...

Anonymkode: 1bba2...b99

Skrevet

Tja. Jeg kan være enig i at det er smålig å henge seg opp i småbeløp, samtidig tenker jeg at det å ha vært ute med venner fire ganger på halvannen måned, og så doble det på en uke, ikke er så sjeldent som du skal ha det til - det får meg til å lure på om forbruket ditt kanskje er større enn du tenker over, og at det er det han ser.

Anonymkode: 5daef...c7c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurer på hva svarene hadde vært hvis det hadde vært omvendt. At en far i pappaperm hadde gått på McDonalds hver dag f.eks. Tror ikke det hadde vært spesielt populært...

Litt forskjell på en kaffe til 38 kr og en burgermeny til 180 da? 

Anonymkode: bedc2...000

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må slutte å informere han om denne typen ting. Hvis han gransker kontoutskrifter for å ta deg i å ha kjøpt kaffe så får du heller ta ut noen kontanter.

Sånn som det der går det ikke an å leve.

Anonymkode: 37c4b...12e

• Liker 4
Skrevet
Lt.Dan skrev (1 time siden):

Skjønner han godt. Mest tragiske jeg vet er folk som ikke klarer å kose seg hjemme med det de har, men alltid må fyke rundt på byen å sløse penger for å "føle at de lever".

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: dd88e...416

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tja. Jeg kan være enig i at det er smålig å henge seg opp i småbeløp, samtidig tenker jeg at det å ha vært ute med venner fire ganger på halvannen måned, og så doble det på en uke, ikke er så sjeldent som du skal ha det til - det får meg til å lure på om forbruket ditt kanskje er større enn du tenker over, og at det er det han ser.

Anonymkode: 5daef...c7c

Det er heller ikke mye

Anonymkode: dd88e...416

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det hadde vært en uke en kompis hadde hatt fri og mulighet, så hadde jeg ikke sett noe annerledes på det.

Selv har jeg ikke vært på McDonalds eller tilsvarende på sikkert 20 år, men jeg ville jo gledet meg over at han kunne hatt noen hyggelige opplevelser innimellom. 

Anonymkode: 4f107...b92

• Liker 4
Skrevet

Det der var utrolig smålig!

jeg hadde forstått dette godt om det var 3 ganger i uken, eller annenhver uke for den saks skyld. Men i min verden er det fullt lovlig å «kose seg/unne seg» litt ekstra i ferier. En lunsj og to kaffe, vi snakker vel her 300-350 kr, og det er da virkelig ikke mye i sosiale kostnader på en ferie (gitt at man generelt har råd).

For flere av oss er det faktisk tungt å bare gå hjemme i en permisjon, mange av oss får jo det gamle livet snudd på hodet. Og det kan være overraskende tøft! Så klart kan man ikke gjøre ting som koster hver dag, men det her er jo ikke en vanlig uke.

Tror mannen din vil få seg en aha opplevelse i perm, det er det mange som gjør. Mannen min slet mye mer med det sosiale enn meg. Han var vel et par ganger og spise lunsj alene for å komme seg litt ut, hadde ikke i min villeste fantasi falt meg inn å si at vi hadde brødskiver hjemme.

Jeg ville lagt vekt på å fortelle hvor tøft det kan være å «miste» hverdagen sin og det sosiale med den. Og også alle ekstra kostnader det føler med å være gravid kvinne. Som du sier, du må kjøpe nye klær for neste sesong da kroppen er annerledes… så skriker han ut over et fillebeløp 🙈

I småbarnstiden må man være litt rause mot hverandre!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle istemmer at mannen til ts er gnien og gjerrig, men alle ser bort fra at det er mannen som fungerer som familien bank siden han tjener mer..

Anonymkode: 2957e...545

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle istemmer at mannen til ts er gnien og gjerrig, men alle ser bort fra at det er mannen som fungerer som familien bank siden han tjener mer..

Anonymkode: 2957e...545

Men han er ikke en bank, han er en partner og han kan ikke behandle sin samboer som en kunde eller et barn. Da burde banken ikke ha blitt sammen med ei som tjener mindre han! Det kostet mer å være kvinne enn mann og det burde banken ha skjønt😉

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes han er smålig. Nå har du valgt å gå i 80% permisjon for deres felles barn, som sikkert blir bedre mtp barnehage og alt. Ser du skriver han betaler litt ekstra nå. Men han burde betalt deg halvparten av det du taper i inntekt på å ha gradert permisjon ass. Nå sparer dere på barnehage, men du er den som betaler for det. 

Dere kommer vel til å ha barnet hjemme etter det blir 1 år og da få kontantstøtte, er dette penger han da tenker at er hans, siden han er i permisjon da? 

Anonymkode: 52b96...334

• Liker 4
Skrevet
Anonyme-meg skrev (8 timer siden):

Jeg er litt enig med mannen din. Trenger ikke finne på ting som koster penger. 

Han har tatt over deler av dine utgifter. 

Mot at hun har gitt deres felles barn beste mulige start på livet? Hva er det han furter over? De var jo enige.

Han er ikke hennes verge.

Anonymkode: 679d0...4e9

• Liker 7
Skrevet

Her gir vi oss selv lommepenger. Vi får like mye, og ca. like mye som deg, fordi vi har store sparemål. Vi legger da oss ikke oppi hvordan den andre disponerer sine lommepenger. Vår økonomi er lik din.

Anonymkode: 679d0...4e9

• Liker 2
Gjest issoras
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? Mannen min ble veldig glad i drive throughen til McD da han var i pappaperm med en unge som alltid sovna i bilen på vei hjem fra aktivitet. 😂 Ofte tok han med barnet på sushirestaurant osv.

Med mindre dere har dårlig råd hadde jeg faktisk blitt mektig provosert over at mannen prøver å detaljstyre pengebruken når det er snakk om FEM dager! Det går gjerne mer penger til kaffe osv i permisjon. Han skal jo ha ganske lang pappaperm med 80 prosent han også, ganske kjipt for han også om du skal stå der og bestemme at han bør være mer hjemme. 

Skrevet

Bare gled deg til den dagen han går ned i stilling slik at du blir den "rike" i huset...

Anonymkode: 9a73e...b1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...