Gå til innhold

Originale navn.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men det er jo TO tengel'er i isfolket, en snill og en über-slem!!?? :klø:

Jeg vet om en som heter Tobben, er ikke det litt snålt??

Endret av lumina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg skal kalle mine fremtidige barn for Gussie og Gnomen! Hihi...

Skrevet
Men det er jo TO tengel'er i isfolket, en snill og en über-slem!!?? :klø:

Jeg vet om en som heter Tobben, er ikke det litt snålt??

Han heter ikke Torbjørn da....?

Det er vel vanlig å kalle Torbjørner for Tobben.....

Skrevet

Sol Angelicka... Hehe, møtte en liten jente som het det på fjellet i helgen.. Trodde moren var inspirert av Hotell Cæsar jeg...

Skrevet

et søskenpar som var veninne av min bestemor (de er alle døde nå) het Dukken og Baby. Tror vel ikke det sto på fødselspapirene, men de ble kalt det av alle helt fram til sin død. Tenk å kalle barna sine noe sånt?? Det var sikkert søtt å kalle barna det da de var små, men når de er voksne :overrasket:

Skrevet
Vet om en som har en liten gutt som heter Tengel. Jeg synes det er direkte slemt mot barnet!!

Men det er visst et navn hun fant i "Sagaen om Isfolket" eller noe...

:overrasket:

Hmm Jeg kjenner også en liten gutt som heter det! Lurer på om det er samme gutten jeg

Skrevet

Kjenner en som heter Hølje og en som heter Styrk, begge de navnene syns jeg er fæle! :overrasket:

Gjest Rognebær
Skrevet
Kjenner en som heter Hølje og en som heter Styrk, begge de navnene syns jeg er fæle!  :overrasket:

Hølje er vel bare en dialektform av Helge, på samme måten som Sjur er en dialektform av Sigurd.

Musa har jeg for øvrig lært at er et relativt vanlig guttenavn i Tyrkia (litt usikker på akkurat opprinnelsen) men at myndighetene har frarådet det brukt i Norge nettopp på grunn av de negative assosiasjonene.

Skrevet

Hvem i søren vil kalle barnet sitt for Røy?

Skrevet
*rope* 

"Gjest!! Gjeest! Kom å spis Gjest!"  hmm. naaaw. funker rett og slett ikke.

Gjest Baardsen var jo Norges mest kjente utbryterkonge og skurk på 1800 tallet....

Selv vurderer jeg Anton om jeg får en sønn, oppkalt etter min ene oldefar.

Men navnet er kankje oppbrukt av våre venner i Andeby? :sur:

Gjest Rognebær
Skrevet
Selv vurderer jeg Anton om jeg får en sønn, oppkalt etter min ene oldefar.

Men navnet er kankje oppbrukt av våre venner i Andeby? :sur:

Nei, det synes jeg ikke. Hva er vel bedre enn å gi et navn nye assosiasjoner?

(Med visse unntak for f.eks. Vidkun, Adolf o.l.)

Var ikke Anton også den snille gårdsguttkompisen til Emil i Lønneberget, forresten? (Eller er jeg HELT på bærtur nå?)

Skrevet

Står det noe sted hva som er lov og ikke lov å kalle seg, eller må man søke i hvert enkelt tilfelle?

Skrevet
Professor Balthazar...

*synger "bal, Balthazar, bal, Balthazar*

Riktignok er Kaspar blitt pop, men Melchior og Balthazar er litt for outrert...

...synger ned... ;)

Gjest -eline-
Skrevet
Sønnen min heter Skage.  Det er vel litt spesielt?

Åh, flott navn! Tror bare jeg har truffet en som heter det før, nesten så jeg månotere det ned som et forslag til eventuelle barn ;)

Isfolket har jo inspirert mange, da. Sol Angelica, Imre, Nathaniel osv. osv. Men at noen kaller ungen for Tengel går over min forstand. For han er jo selveste sjefs-slemmingen i Isfolket.

Hun tenkte sikkert på Tengel den Gode da ;) Men joda, selv om jeg har lest Isfolket godknows-hvor mange ganger så tror jeg kanskje at man skal stå over de navnene, synes det er ille nok at irc-nicket mitt har inspirasjon derfra ;) ...og ja, det er mange år siden jeg valgte det, det har bare hengt igjen...

Skrevet

Tengel er jo et vanlig norsk navn fra tidligere av, før Sagaen om Isfolket ble skrevet.. Men det er jo ikke så vanlig i dag, så det er vel kanskje nærliggende å tro at de som kaller barna sine Tengel har det derfra..Med mindre de er oppkalt etter forfedrene da. :)

Jeg vil iallefall tro det er Sagaen om isfolket folk flest assosierer navnet Tengel med.

Men Sol og Dag synes jeg i grunn er fine navn. :)

Skrevet

Tengel, Dengel, Stengel.....

Håper for hans del at han er pen!!!

Skrevet

Jeg er stor tilhenger av å gi barna spesielle navn! Hvorfor ikke? Det er et unikt lite menneske som har kommet til verden, og det kunne ikke falle meg inn å kalle ungen Per eller Kari. (oversatt; Emma eller Markus)

Gjest Aimable Amie
Skrevet

Bare husk at et barn skal være veldig pen eller spesiell for å unngå mobbing når foreldrene velger veldig veldig sjeldne navn på barna. Jeg ville aldri ha gitt mine barn navn bare fordi de er spesielle - da er det faktisk bedre de får hete Per eller Kari. Og som en annen her har sagt - å kalle noen Baltazar Olsen ol er jo direkte latterlig. Fornavn og etternavn skal passe sammen - det var moe jeg la vekt på da jeg fant navn til barna mine.

Skrevet
:overrasket:

Hmm Jeg kjenner også en liten gutt som heter det! Lurer på om det er samme gutten jeg

Får i alle fall håpe at det ikke er flere som heter det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...