Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #21 Skrevet 2. februar 2006 *riste på hodet* Hvem har lyst til å hete noe av det der?? :klø: Sekunda...........
Gjest Aloha Skrevet 2. februar 2006 #22 Skrevet 2. februar 2006 Stakkars de barna som får slike stygge navn! Tenk for en liten jente å bli kalt Musa eller Anakonda f.eks. Herregud....
Leo Skrevet 2. februar 2006 #23 Skrevet 2. februar 2006 Hørte forresten på radioen i går om kvinnenavnet Aldrid som var i bruk på 1800-tallet og tidlig på 1900-tallet. (Uten at vel kan sies å ha vært vanlig...). Tror forresten jeg har hørt det har vært brukt. Det uttales jo på samme måte som "aldri" og lyder ganske merkelig i mine ører...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #24 Skrevet 3. februar 2006 Jeg synes Akse var fint da.....En bekjent av meg lurer på å kalle sønnen Thorlak...der gikk grensen for meg...lurer egentlig på hva dere synes om det navnet?
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2006 #25 Skrevet 3. februar 2006 Jeg sliter generelt med endel av de gamle norske navnene jeg da... Hadde aldri døpt sønnen min for Odin eller datteren min for Frøya... ei heller de "verste" bibelske navnene. Men liker endel spesielle navn da...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #26 Skrevet 3. februar 2006 Tidene forrandrer seg, ser jeg. Gnomen... tenk om Gnomen hadde blitt en svær muskelmann. Eller enda verre; en tynn spjæling på 1.60.... Da mine besteforeldre skulle døpe tanta mi for over 60 år siden, nekta presten dem å kalle henne for Ingvild. Han mente at de måtte tenke på barnet, det gikk da virkelig ikke an å hete Ingvild, det ville jo være en belastning for barnet! Men da bestefar henta fram sin Hamsun, hvor det visstnok var noen som het Ingvild, gikk presten med på å døpet barnet Ingvild, under tvil...... Hun har vel ikke akkurat lidd overlast pga navnet sitt, så vidt jeg vet....
Gjest GreenSky Skrevet 3. februar 2006 #27 Skrevet 3. februar 2006 Baltazar er jo en slem munk i et pc-spill.
Gjest GreenSky Skrevet 3. februar 2006 #28 Skrevet 3. februar 2006 Ellers vet jeg om en jente som faktisk heter Anakonda. ← En barndomsvenninne av meg heter faktisk Alien!
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2006 #29 Skrevet 3. februar 2006 En barndomsvenninne av meg heter faktisk Alien! ← Oi, det var spesiellt...... Jeg har faktisk en onkel som heter Bjug
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #30 Skrevet 3. februar 2006 Attila var hunernes konge (et barbarisk folkeslag fra øst som herjet i Europa i en periode fram til midt 400-tallet, da Attila ble drept i et slag så vidt jeg husker). I norske middelalderkvad og -sagn går han igjen som Atle. ← Blir så imponert når folk kan slike ting.. Har aldri hørt om dette! Må nok lese meg litt opp..
Rakel Skrevet 3. februar 2006 #31 Skrevet 3. februar 2006 Her er noen sjeldne navn, Historisk statestikk: Blondine Brunetta Aldri Elevti (hun var nr. elleve i en søskenflokk på 15) Rosine Jensenette Og gutter: Bønne Gjest Fordel Uff Idius (Det står at dette navnet ofte ble brukt på åndssvake i 1900-tallet)
Floja Felíz Skrevet 3. februar 2006 #32 Skrevet 3. februar 2006 Professor Balthazar... *synger "bal, Balthazar, bal, Balthazar* ← hihi, den tenkte jeg på også! Eller hva med det bibelske navnet Habakuk? ←
Lemming Skrevet 3. februar 2006 #33 Skrevet 3. februar 2006 *rope* "Gjest!! Gjeest! Kom å spis Gjest!" hmm. naaaw. funker rett og slett ikke. "Gnomen? Gnoomen! Kom, Gnomen! " Nope, ikke det heller. Snodig. "uff, Uff, knuste du et glass nå igjen?" Eeeh.. tror ikke det. "Ja, her har du en klar fordel, Fordel." Kanskje? nei. likte ikke det heller.. Sønnen min heter Skage. Det er vel litt spesielt?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #34 Skrevet 3. februar 2006 Oi oi.. Og jeg som er redd for at Aurora skal bli for spesielt, da.. Hi, hi.. (men mine foreldre vil nok synes det er kjempesært og barneplaging likevel, de.. Bare 100% tradisjonelle navn som Anne; Kari; Åse osv som er ok der i gården, ja..)
Gjest marthepia Skrevet 3. februar 2006 #35 Skrevet 3. februar 2006 Jeg liker ikke navnene du satt opp. Men smaken er som baken
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #36 Skrevet 3. februar 2006 Jeg liker ikke navnene du satt opp. Men smaken er som baken ← Hvem er "du"?
Trampe Skrevet 3. februar 2006 #37 Skrevet 3. februar 2006 Jeg synes navnene i hovedinnlegget var helt forferdelige... Men det er jo ingenting i forhold til hva som kommer opp på listene her. At det går an, sier jeg bare. Noen vil virkelig at barna skal lide på grunn av navnet..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #38 Skrevet 3. februar 2006 Vet om en som har en liten gutt som heter Tengel. Jeg synes det er direkte slemt mot barnet!! Men det er visst et navn hun fant i "Sagaen om Isfolket" eller noe...
Gjest Fruktfat Skrevet 3. februar 2006 #39 Skrevet 3. februar 2006 attila er egentlig bare samme navnet som atle. lurer på om de ikke bruker den originale formen i Ungarn? ← aha! faren er nemlig fra ungarn! da ble det med ett litt greiere. (selv om jeg bare tenker på tv-serien "gladiatorene" da jeg hører det, der var det en som kalte seg det)
ashera Skrevet 3. februar 2006 #40 Skrevet 3. februar 2006 Vet om en som har en liten gutt som heter Tengel. Jeg synes det er direkte slemt mot barnet!! Men det er visst et navn hun fant i "Sagaen om Isfolket" eller noe... ← Isfolket har jo inspirert mange, da. Sol Angelica, Imre, Nathaniel osv. osv. Men at noen kaller ungen for Tengel går over min forstand. For han er jo selveste sjefs-slemmingen i Isfolket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå