Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Det er mange fine navn bare man venner seg til dem. Jeg synes det blir mange motenavn for tiden og alle blir så påvirket av stjerner og Tv at det er nesten flaut. Hørte nettop en mor i butikken kalle sin 1-åring: AYLAR. Skrekk og gru. Apple, Paris osv. er jo også ganske så populære... Hva med Bergen? Eller Jæren Har du noen originale navn på lur? Noe ingen andre har... Mine forslag er: Baltazar Moses Timoteus
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Mine forslag er: 1.Baltazar 2.Moses 3.Timoteus ← 1.Katten min het baltazar 2.Nå er jo bibelske guttenavn veldig på moten da, så kan godt hende det blir veldig populært snart på lije med noa (som det var helt uaktuelt å kalle ungen sin for noen år siden) 3. Kanskje det er det T-en i Jan Henry T. Olsen står for? Eller Pål T Jørgensens mystiske T? Eller Lektor T Tørdal i Stompa? Nei, ærlig talt, man kaller da ikke ungen sin sånt. Skjønner godt at mange forkorter ned mellomnavn til kun en bokstav, hvis foreldrene gor dem slike navn
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Jeg syns navnene du har satt opp er grusomme. Ellers vet jeg om en jente som faktisk heter Anakonda.
Fru Blå Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes Abel er et fint og litt uvanlig navn.
Gjest Fruktfat Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 (endret) vet en gutt som heter attilla (er ikke det en kriggsgud eller noe sånt?) Endret 2. februar 2006 av Fruktfat
Leo Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Navnene er sikkert søte på en liten gutt, men på en voksen mann (Gutter blir som regel det med tiden...) er de fullstendig latterlige! *ser for meg Timoteus Jensen(34), rørlegger og far til to* *grøss*
ashera Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Professor Balthazar... *synger "bal, Balthazar, bal, Balthazar* Riktignok er Kaspar blitt pop, men Melchior og Balthazar er litt for outrert...
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Professor Balthazar... *synger "bal, Balthazar, bal, Balthazar* Riktignok er Kaspar blitt pop, men Melchior og Balthazar er litt for outrert... ← (hadde glemt den serien)
ashera Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 vet en gutt som heter attilla (er ikke det en kriggsgud eller noe sånt?) ← Attila var hunernes konge (et barbarisk folkeslag fra øst som herjet i Europa i en periode fram til midt 400-tallet, da Attila ble drept i et slag så vidt jeg husker). I norske middelalderkvad og -sagn går han igjen som Atle.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Skjønner ikke at folk vil unga sine så vondt, de blir jo voksne en gang!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 Eller hva med det bibelske navnet Habakuk?
Rosenrød Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 Eller hva med det bibelske navnet Habakuk? ←
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 Vel, om jeg selv får en datter en gangm skal hun hete Constanse.. Er vel endel som synes det blir mye, men jeg elsker det navnet. Ting jeg ikke ville kalt barna mine er: Hieronymus Engebret Magda/Agda Rakel Beate og sikkert veldig mange til som jeg ikke kommer på
Gjest Gjest_gaja_* Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 ove baltasar høeg var en stor norsk forsker på begynnelsen-midten av 1900-tallet... attila er egentlig bare samme navnet som atle. lurer på om de ikke bruker den originale formen i Ungarn? Melchior er et jødisk etternavn. Moses er jo også vanlig hos bl. a. afroamerikanere. syns det er greit så lenge navnet har en historie. mye verre når folk bare setter sammen lyder de liker og får overpoetiske navn. eller kaller ungene sine eple, pære eller bergen...
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 Eller hva med det bibelske navnet Habakuk? ←
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #17 Skrevet 2. februar 2006 Døme på navn som departementet har vurdert og godkjent: Åro Bessa Gea Gussie Perla Aifrim Akse Besse Dreng Hron
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #18 Skrevet 2. februar 2006 Døme på navn som departementet har vurdert og godkjent: Åro Bessa Gea Gussie Perla Aifrim Akse Besse Dreng Hron ← Det var da en herlig samling av helt ubrukelige navn. Er det virkelig noen som vil kalle barnet sitt Gussie?
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #19 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Døme på namn som departementet har vurdert og ikkje godkjent: Lurer på hvorfor Aliv Beddis Cellichen Kiss Musa Norgia Røy Sekunda Nuppe Birmar Boske Dynfjæder Fnorre Guylroy Septimus Øvian Junior Gnomen Endret 2. februar 2006 av Marillia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå